چاپ       کد خبر: 133337
14 بهمن 1402

۵ ترفند بسیار کاربردی و آسان برا‌ی براق و درخشان کردن لیوان‌ها

رزد و کدر شدن لیوان های شیشه ای ممکن است برای همه پیش آمده باشد که این امر بسیار طبیعی است.این کدر شدن می تواند به علت سختی آب نیز باشد.تمیز و شفاف کردن این لیوان‌ها کار سخت یا زمان‌بری نیست و شما به راحتی با چند ترفند ساده می‌توانید لیوان و استکا‌های کدر شده‌تان را درخشان و شفاف کنید.

براق کردن لیوان شیشه ای

علت کدر و زرد شدن لیوان شیشه‌ای
تجمع رنگ نوشیدنی‌های مختلف و همچنین مواد معدنی موجود در آب موجب می‌شود تا پس از مدتی لیوان‌های شیشه‌ای رنگی زرد و کدر به خود بگیرند. در اکثر مواقع رسوب کلسیم و آهک موجود در آب به دیواره‌های لیوان موجب زرد و کدر شدن آن می‌شود.هر چقدر سختی آب بیشتر باشد، لیوان‌های شما زودتر زرد و کدر می‌شوند. یکی دیگر از دلایل زرد شدن لیوان ایجاد خراش‌های کوچک روی شیشه است که موجب گیر انداختن مواد معدنی، رنگ نوشیدنی‌ها و همچنین ذرات شوینده می‌شود و ظاهری کدر و زرد به لیوان می‌بخشد.

روش‌هایی برای رفع جرم‌ها و زردی لیوان‌ها

با کمک این روش‌ها به راحتی از شر جرم‌ها و زردی لیوان‌ها خلاص می‌شوید:

۱-استفاده از پودر لباسشویی

اگر لیوان شما زرد شده و ظاهری کدر و کهنه به خودش گرفته می‌توانید از پودر لباسشویی برای شستن آن استفاده کنید. برای این کار باید در یک ظرف مقداری پودر لباسشویی را با آب ترکیب کنید. سپس لیوان‌ها را برای حدود ۱۲ ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.درنهایت لیوان‌ها را با آب گرم بشویید تا کاملاً تمیز و براق شوند.

۲- استفاده از سرکه

از گذشته تا به حال سرکه یکی از مواد تمیز کننده و ضدعفونی کننده بسیار قوی بوده که مصارف بسیار زیادی دارد. شما نیز برای تمیز و درخشان کردن لیوان و استکان‌ها در منزل می‌توانید از سرکه کمک بگیرید. برای استفاده از این روش کافی است درون ظرف مناسبی مقداری آب و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. اگر کدری و زردی لیوان‌های شما زیاد است مقدار سرکه را بیشتر کنید. حال لیوان‌ها را درون ترکیب فوق برای چند ساعت یا به مدت یک شب تا صبح قرار دهید.

براق کردن لیوان شیشه ای

سرکه موجب شکسته شدن رسوبات کلسیم می‌شود و به براق شدن لیوان‌ها کمک زیادی می‌کند. پس از گذشت زمان فوق با اسکاچی نرم و آب لیوان‌ها را بشویید و آبکشی کنید سپس با کمک دستمال نخی خشکی آن‌ها را خشک کنید. توجه داشته باشید تمیز کردن لیوان‌ها با پارچه‌های پرزدار موجب کدر شدن لیوان‌ها می‌شوند. بهترین پارچه برای تمیز کردن لیوان و استکان پارچه‌های میکروفیبر هستند.

۳-روزنامه بهترین راه برای از بین بردن زردی لیوان و برق انداختن استکان چای

شاید برایتان جالب باشد اما تمیز کردن لیوان با روزنامه می‌تواند زردی آن را از بین ببرند و ظاهری درخشان به لیوان شما ببخشد. جوهر استفاده شده روی صفحات روزنامه موجب تمیز شدن مواد سخت از روی لیوان می‌شود و از همین رو در درخشندگی لیوان و رفع زردی استکان چای بسیار مؤثر است.

۴- استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از موادی که در تمیز و شفاف کردن لیوان‌ها به شما کمک می‌کند استفاده از جوش شیرین است. برای تمیز کردن لیوان‌ها با جوش شیرین کافی است درون ظرف مناسبی کمی جوش شیربن را با آب ترکیب کنید. حال استکان‌ها و لیوان‌ها را برای چند ساعت درون آن قرار دهید.

پس از گذشت زمان اعلام شده با کمک اسکاچی نرم و آب داغ آن‌ها را بشوببد و خشک کنید. برخی در این روش از کمی سرکه سفید هم استفاده می‌کنند تا قدرت پاک‌کنندگی و تمیزکنندگی را بالا ببرند.

۵- استفاده از مایع ظرفشویی مرغوب

استفاده کردن از مایع ظرفشویی بی کیفیت به مرور زمان موجب تیره و کدر شدن لیوان‌های شما می‌شود. حتما قبل از خرید اطلاعات درج شده و میزان قدرت پاک کنندگی شوینده را از پشت آن مطالعه کنید. اگر برای شستن لیوان‌ها از مایع ظرفشویی مرغوب استفاده کنید براق بودن و درخشانی لیوان شما تا حد زیادی حفظ می‌شود.

سوالات متداول

بهترین روش برای جلوگیری از زرد و کدر شدن لیوان چیست؟

به منظور جلوگیری از زرد و کدر شدن لیوان باید آن‌ها را بلافاصله بعد از استفاده بشویید و خوب خشک کنید. زمانی که لیوان برای مدتی کثیف باقی بماند، لکه‌های ایجاد شده روی آن دیرتر حذف خواهند شد.

اگر روش‌های از بین بردن زردی لیوان مؤثر نبود چه کار کنیم؟

در صورتی که هیچ‌کدام از روش‌های از بین بردن رسوب آب از روی لیوان مؤثر نبود، احتمالاً روی لیوان خراش‌هایی ایجاد شده که معمولاً به هیچ طریقی قابل برطرف کردن نیستند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار