چاپ کد خبر: 96912
7 آبان 1401

۸ روش خانگی عالی برای تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر

همه ما عاشق پختن یا گرم کردن غذا در مایکروفر هستیم. اما در مورد تمیز کردن آن، کار را به روز بعد و روز بعد موکول می کنیم و آن روز هرگز فرا نمی رسد. با این حال، با ترفندهای خانگی فوق العاده موثر، می توانید مایکروفر خود را در کمترین زمان تمیز کنید. به منظور حفظ عملکرد مناسب دستگاه، تمیز کردن مرتب مایکروفر، حداقل یک بار در هفته بسته به نوع استفاده، بسیار مهم است.

تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر 3

این روش ها برای همه انوا  ع فر مناسب هستند البته قبل از تمیز کردن باید آن را خاموش کنید و از پریز جدا کنید زیرا خطر آتش سوزی دارد.

در این مطلب به روش تمیز کردن مایکروفر پرداخته شده است. با این ۸ روش خانگی سریع و آسان می توانید مایکروفر تان را پاک کنید.

۱.محلول جوش شیرین و آب

جوش شیرین یک ماده تمیز کننده شناخته شده است و در اینجا نحوه تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین را به شما آموزش می دهیم. دو قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب مخلوط کنید و خمیری بدون توده درست کنید. این مخلوط را روی لکه های روی صفحه گردان یا دیواره های داخلی فر بمالید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند. بعد از ۵ دقیقه، آن را با یک حوله مرطوب پاک کنید و از این که جوش شیرین روی لکه های سفت شده چقدر فوق العاده عمل می کند شگفت زده خواهید شد.

۲.سرکه

روش تمیز کردن مایکروفر، برای این کار به یک کاسه مخصوص مایکروفر نیاز دارید. کاسه را تا نیمه با آب و محلول سرکه به نسبت یک، یک  پر کنید و حدود ۴ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. این کار لکه های سخت داخل مایکروفر را از بین می برد و پس از اتمام می توانید کاسه را بردارید و دیواره ها را با یک اسفنج یا پارچه مرطوب پاک کنید. می توانید قفسه سینی گردان را جداگانه بشویید و پس از خشک شدن دوباره آن را قرار دهید.

 

۳.سرکه و جوش شیرین

می توانید مواد تشکیل دهنده را به طور جداگانه یا ترکیبی از هر دو امتحان کنید. زیرا هر دوی این محصولات ارزان هستند و به راحتی در دسترس قرار دارند. برای شروع، نصف فنجان جوش شیرین را به نسبت مساوی با آب گرم مخلوط کنید و خمیری صاف درست کنید. این مخلوط را با استفاده از یک پارچه روی دیواره های داخلی مایکروویو بمالید. پس از انجام این کار، مقدار مساوی از آب و سرکه را در یک کاسه مخصوص مایکروویو مخلوط کنید و آن را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. اجازه دهید مایکروویو به مدت ۱۵ دقیقه خنک شود و سپس در را باز کرده و کاسه را بردارید. حالا با استفاده از یک اسفنج یا حوله مرطوب پاک کنید. در صورت نیاز می توانید این روند را تکرار کنید.

تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر 2

۴.مایع ظرفشویی

اگر هیچ یک از مواد طبیعی موجود نیست، می توانید مایع ظرفشویی را همیشه امتحان کنید. فقط مقداری آب گرم را در یک کاسه مخصوص مایکروویو پر کنید و به مقدار لازم ژل صابون ظرفشویی اضافه کنید و آن را با قدرت بالا در مایکروویو قرار دهید تا بخار روی درب شیشه ظاهر شود. پس از اتمام، آن را خاموش کنید و کاسه را بردارید. اکنون می توانید مایکروویو را با استفاده از یک اسفنج یا حوله مرطوب تمیز کنید.

۵.لیمو

روش تمیز کردن مایکروفر، به این فکر می کنید که چگونه مایکروویو را با لیمو تمیز کنید؟ خوب اینجا پاسخ شماست. بهترین و ارزان ترین راه حل لیمو است. علاوه بر این، بهترین بخش لیمو این است که نه تنها مایکروویو شما، بلکه کل آشپزخانه را در حین انجام این کار تازه می کند. مقداری آب در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید و آب یک عدد لیمو را فشار دهید و باقی مانده را نیز در همان کاسه بریزید. حدود ۴ تا ۵ دقیقه آن را در مایکروویو قرار دهید. خواهید دید که محلول شروع به جوشیدن می کند و بخار روی در شیشه ای ظاهر می شود، این زمانی است که باید آن را خاموش کنید و قبل از باز کردن درب اجازه دهید مایکروویو کمی خنک شود. پس از اتمام، می توانید در را باز کنید و کاسه را بردارید و داخل آن را با یک حوله مرطوب تمیز کنید.

 

۶.محلول تمیز کردن پنجره

ماده شوینده پنجره را با آب به نسبت ۲ و ۱  در یک کاسه مخلوط کنید. اسفنج یا حوله را به این محلول آغشته کنید و داخل و خارج مایکروفر را پاک کنید. سینی شیشه ای را از پایه مایکروویو بردارید و تمام گرد و غبار و لکه های زیر سینی را پاک کنید. همچنین دیواره های داخلی و دریچه های مایکروویو را تمیز کنید تا تمیز شوند. اگر لکه‌های سختی روی دیواره‌های جانبی مایکروویو وجود دارد، آن را به مدت تقریبا ۵ دقیقه در محلول تمیزکننده قرار دهید قبل از اینکه آن را پاک کنید. نکته مهمی که در هنگام تمیز کردن باید به آن توجه کرد این است که هنگام تمیز کردن باید برق را قطع کرد.

تمیز کردن سریع و آسان مایکروفر 1

۷.پاک کننده های فروشگاهی

شما همچنین می توانید مایکروویو را با استفاده از محلول های تمیزکننده خریداری شده از فروشگاه تمیز کنید. اگر می خواهید از پاک کننده های فروشگاهی استفاده کنید، پس به سراغ محصولاتی بروید که مواد شیمیایی کمتری دارند و دودهای تند منتشر نمی کنند. بیشتر محلول‌های خریداری‌شده در فروشگاه، بخار تولید می‌کنند و طعم غذاهای پخته شده را درست پس از تمیز کردن مایکروویو از بین می‌برند. نکته دیگر در هنگام استفاده از پاک کننده های خریداری شده این است که پس از اتمام تمیز کردن، درهای مایکروویو خود را حدود یک ساعت باز نگه دارید. این کار به حذف بو و بخار در صورت وجود محلول تمیز کننده کمک می کند.

۸.دستمال کاغذی

روش تمیز کردن مایکروفر، خوب، اگر در یک جمعه با تنبلی می خواهید مایکروویو را تمیز کنید و مواد ذکر شده در بالا را ندارید، مطمئنا می توانید ساده ترین راه را انتخاب کنید و آن دستمال کاغذی مرطوب است. فقط ۵-۶ تکه کاغذی را خیس کنید و داخل آن قرار دهید و به مدت ۲-۳ دقیقه روی مایکروویو قرار دهید. بخار لکه های سخت داخل مایکروویو را از بین می برد. دستمال را بردارید و پس از خنک شدن، می توانید از آن برای تمیز کردن مایکروویو استفاده کنید.” منبع:چشمک”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار