چاپ کد خبر: 95905
14 مهر 1401

۸ شگرد موثر خانم ها برای آرام کردن شوهر خیلی عصبانی

کنترل عصبانیت شوهر: عصبانی شدن مانند خوشحال شدن یک احساس است. هر فردی همان طور که در موقعیتی خوشحال می شود، ممکن است در شرایط دیگری عصبانی شود. در واقع این احساسات در درون هر فردی وجود دارد و امر ذاتی تلقی می شود. اما مردان با توجه به موقعیت و شرایطی که قرار دارند ممکن است بیشتر عصبانی شوند. به خصوص که مردان بیشتر در محیط کاری یا دشواری های زندگی تحت استرس و اضطراب های شدید قرار می گیرند.

عصبانیتزن و شوهر

این موقعیت ها ممکن است او را بی اختیار در خانه عصبانی کند. در چنین شرایطی انصاف نیست که خانواده و به خصوص همسر با او مقابله به مثل کند. بلکه وظیفه همسر این است که با سیاست های زنانه خود عصبانیت و خشم او را کنترل کند.

بنابراین در بخش خانواده و زناشویی، ۸ سیاست زنانه برای کنترل عصبانیت شوهر مطرح شده است.

با این ۸ سیاست هر زنی شوهرش را آرام می کند

۱. صبر و شفقت داشته باشید

کنترل عصبانیت شوهر، زمانی که شوهر تان عصبانی می شود، بهتر است تلاش کنید تا آرام بمانید. شما عصبانیت خود را کنترل کنید و از پاسخ کلامی خشن خودداری کنید. زیرا عصبانیت و پاسخ کلامی خشن بیشتر خشم او را شعله ور می کند. بهتر است سعی کنید آرام باشید و آو را هم با مهربانی به آرامش دعوت کنید.

۲.ارتباط سازنده داشته باشید

ممکن است همسرتان همیشه عصبانی شود و شما از آن خسته شده اید که کاملا قابل درک است. با این حال، کمی مکث کنید و فکر کنید که چگونه می توانید با استرس و عصبانیت شوهر تان به گونه ای کنار بیایید که موضوع را بیشتر تشدید نکند. در واقع خشم شوهرتان را به شیوه ای محترمانه و سازنده برطرف کنید. بلوغ فکری و تفاهم اساس ازدواج موفق است.

احساسات شوهرتان را با عمیق‌تر کردن نیازها و تجربیات او تأیید کنید. افکار شریک زندگی خود را بشناسید و به شیوه ای تامل برانگیز با آن ها مقابله کنید. همچنین ممکن است لازم باشد در مورد رفتار خود فکر کنید، زیرا مواقعی وجود خواهد داشت که اعمال شما می تواند دلیل عصبانیت او باشد، اما شما از آن خبر ندارید. بنابراین در زمانی که همسر تان آرام است با محبت و دوستانه در مورد رفتارهای او و خودتان صحبت کنید و تلاش کنید در فرایند زمانی دلیل عصبانیت او را بشناسید و برطرف کنید.

۳.از ذهن خوانی خودداری کنید

کنترل عصبانیت شوهر، ممکن است چند ماه از ازدواج تان بگذرد یا ممکن است چند سال از ازدواج تان بگذرد. در هر صورت، دلیل عصبانیت شوهرتان را فرض نکنید، حتی اگر از درون همسرتان را بشناسید. سوالات معقول بپرسید و ناراحتی او را از زبان خودش درک کنید. ذهن خوانی فقط اوضاع را بدتر می کند، زیرا شما هرگز به یک نقطه مشترک نمی رسید و شوهرتان را برای همیشه عصبانی می کنید.

۴.امنیت عاطفی او را تضمین کنید

بیشتر اوقات، دلیل عصبانیت شوهرتان ناراحتی روانی است. خشم پاسخی بسیار کلی به اضطراب است. او نیازی ندارد که همسرش در حالی که در مورد چندین عامل دیگر استرس دارد، به آتش سوخت. اگر ناراحتی از چالش های زندگی یا کاری او دلیل عصبانیت اش است، باید به او اطمینان دهید که با او هستید، مهم نیست چه اتفاقی می افتد. یک همسر مهربان که در شرایط سخت و دشوار کنار شوهرش است به تدریج به او یاد می دهد که با احساسات خود به شیوه ای بهتر کنار بیاید.

۵.موضوعات دعواهای خود را مشخص کنید

کنترل عصبانیت شوهر، همه چیز ارزش دعوا و عصبانیت را ندارد. اگر شوهر تان به خاصر مسائل کوچک و بی اهمیت عصبانی می شود ارزش این را ندارد که شما هم به او پاسخ کلامی شدید بدهید. بهتر است از کنار آن موضوع بگذرید و آرامش خود تان را حفظ کنید. شما برای خودتان مشخص کنید تنها در موضوعاتی که ارزش دعوا را دارد، دعوا کنید نه هر مساله کوچکی. در فرایند زمان، به شوهر تان هم یادآوری کنید که هر مساله کوچکی ارزش عصبانی شدن و دعوا را ندارد.

۶.مرزها را تعیین کنید

مواقعی وجود خواهد داشت که شوهر شما ممکن است شما را مورد آزار و اذیت کلامی یا فیزیکی قرار دهد نباید چنین شرایطی را تحمل کنید. در واقع تصمیم بگیرید که چقدر خشم را می خواهید تحمل کنید. تعیین مرزها بسیار مهم است. شما نمی توانید برای هر زمانی که شوهرتان عصبانی می شود، یک اسباب بازی مشت باشید. یک رابطه برای رشد نیاز به احترام متقابل دارد. بنابراین، باید در مورد تحمل خشم شوهرتان تصمیم بگیرید و بر اساس آن عمل کنید.

۷.فعالیت های آرامش بخش را تمرین کنید

کنترل عصبانیت شوهر، زوج هایی که با هم فعالیت می کنند، با هم می مانند. از آنجایی که شوهرتان همیشه عصبانی است، می‌توانید فعالیت‌های خاصی را انجام دهید که استرس را از روی شانه‌های شما بردارد. همچنین زمان بیشتری برای گذراندن با هم به شما بدهد. برای جلسات ماساژ هفتگی ثبت نام کنید یا در کلاس های مدیتیشن یا یوگا شرکت کنید. فعالیت هایی را پیدا کنید که برای هر دوی شما مفید باشد و در عین حال به شوهرتان کمک کنید خشم خود را کنترل کند.

۸. کمک حرفه ای دریافت کنید

کنترل عصبانیت شوهر، اگر همسر شما مدام عصبانی است و با هیچ روشی نمی توانید او را آرام کنید، بهتر است به دنبال دریافت کمک از یک مشاور خانواده باشید. حتما با همسر تان صحبت کنید و برای حفظ زندگی مشترک تان به یک مشاور خانواده مراجعه کنید. قطعا با کمک یک مشاور حرفه ای موفق می شوید که خشم و عصبانیت همسر تان را کنترل کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار