چاپ کد خبر: 104423
27 بهمن 1401

انتقاد سخنگوی شورای شهرصدرا از بلاتکلیفی مالکان باغشهرهای اهل بیت

مهدی کشاورزی 2

سخنگوی شورای شهرصدرا خواستار پاسخگویی شورای عالی حفاظت محیط زیست به مالکان باغشهرهای اهل بیت شهر جدید صدرا شد.

به گزارش اول فارس ، سخنگوی شورای شهرصدرا با انتقاد از وضعیت بلاتکلیفی مجموعه باغشهرهای اهل بیت (ع) شهر جدید صدرا خواستار پاسخگویی شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به مشکلات ایجاد شده چند ساله برای مالکان این باغشهرها شد.
مهدی کشاورزی در این رابطه اظهار داشت: بنا به گفته مسولان محیط زیست تنها راه قانونی حل مشکلات مجمع جهانی اهل بیت صدرا طرح آن در شورای عالی حفاظت محیط زیست و موافقت این شورا با خارج کردن این اراضی از پارک ملی بمو می باشد اما بیش از ۲ سال هیچ گونه تلاشی انجام نمی گیرد.
وی گفت: بازنگری طرح جامع شهر صدرا بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تصویب شد و در اوایل سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است که بر اساس آن با تغییر حریم شهر صدرا مجموعه باغشهر اهل بیت از حریم شهر خارج و شهرداری صدرا مجوز لازم برای صدور پروانه ساخت را ندارد.
سخنگوی شورای شهر صدرا افزود : مجموعه باغشهرهای اهل بیت صدرا دارای دو مجموعه به نام بوستان و گلستان به مساحت‌های ۵۷۰ و ۴۷۰ هکتار از سوی دستگاه های اجرایی به اشخاص واگذار شده هم اکنون تعدادی از مالکان نیز در این نقاط زندگی می کنند.
کشاورز تصریح کرد: نباید مالکان این ناحیه از شهر صدرا متحمل ضرر و زیان بی نظمی مدیران وقت و دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزهای لازم قانونی شوند.
وی گفت: انتظار داریم مسئولان محیط زیست منطقی و بر اساس واقیعت ها به این موضوع بپردازند و یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای شهر صدرا حل مشکل این باغشهرها می باشد امیدوارم بزودی شاهد تصمیم گیری مسؤلان در این رابطه باشیم.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار