چاپ کد خبر: 107191
2 فروردین 1402

وضعیت تردد خودروها در جاده های استان فارس‌/ مرودشت – شیراز پر ترددترین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ، چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ گفت: در روز گذشته بیش‌ترین تردد در محور “مرودشت- شیراز” ثبت شده که تردد در این محور به ۴۸ هزار و ۴۱۵ خودرو رسیده است.

IMG 20230322 WA0000
به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ، علیرضا راستیار اظهار داشت: بیشترین تردد به ترتیب در محور‌های مرودشت-شیراز و بالعکس، شیراز_دشت ارژن، شیراز_کوار، شیراز_ سپیدان، شیراز_سروستان و دشت ارژن به قائمیه اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: در محور مرودشت_شیراز ۴۸ هزار و ۴۱۵ تردد، شیراز_ مرودشت ۴۵ هزار و ۶۵۹ تردد، شیراز_دشت ارژن ۲۵ هزار و ۷۹۷ تردد، شیراز_کوار ۲۵ هزار و ۲۳۸ تردد، شیراز_سپیدان ۲۰ هزار و ۸۷۶ تردد، شیراز_سروستان ۱۳ هزار و ۷۳۶ تردد و دشت ارژن_ قائمیه ۱۲ هزار و ۴۹۳ تردد ثبت شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه از کل تردد‌های انجام شده ۵ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است، عنوان کرد: متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۷ کیلومتر بر ساعت بوده است.

IMG 20230322 WA0001
وی افزود: تردد در محور‌های ورودی‌های شیراز در روز گذشته نسبت به پارسال شاهد افزایش ۱۶ درصدی بوده‌ایم. همچنین تردد خودر‌وهای سواری در روز گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در همین بازه زمانی، ۱۱ درصد افزایش داشته است.
راستیار خاطرنشان کرد: در روز گذشته تعداد یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۲۳ تردد در محور‌های استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته با تعداد یک میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۲۵ تردد شاهد افزایش ۱۱ درصدی بوده‌ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را ۵ درصد اعلام کرد و گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۶۲ هزار و ۷۳۱ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۶۹۲ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۶ هزار و ۶۲ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.
وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمامی محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.
راستیار با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار