خانواده

12 تکنیک اثرگذار جلب رضایت مدیر در محیط کار

همیشه راه هایی برای بهبود عملکرد شما وجود دارد که با این راه های می توانید رضایت مدیر و کارفرمای خود را به همراه داشته باشید؛ در این بخش ایده هایی وجود دارد که می توانید برای برتری در کارتان استفاده کنید.در این جا به بررسی عواملی می پردازیم که به شما در جلب رضایت مدیرتان کمک بسیاری می کند.

جلب رضایت مدیر

1-چیزهای که مدیرتان دوست دارد و دوست ندارد را بفهمید

نباید بهترین دوست رئیس خود باشید، در حقیقت حتی نیازی به دوست داشتن مدیرتان هم ندارید. شما فقط باید، رئیس خود را بشناسید.بهتر بدانید که رئیس شما چه ارزش هایی دارد و چه چیزهایی را دوست دارد و دوست ندارد، تا بهتر بتوانید شغل خود را با توجه به انتظارات و خواسته های او انجام دهید. زمانی که شما بتوانید وظایف خود را به گونه ای انجام دهید که رئیستان خشنود شود، بیشتر احتمال دارد که رئیس شما کارتان را تشخیص دهد.

2-اهداف کارفرمایان خود را درک و اجرا کنید

برخی افراد برای سالها بدون اینکه حتی اهداف کارفرمایشان را بدانند، کار می کنند این اشتباهی است که بسیاری از کارگران در حرفه های خود انجام می دهند.اهداف شرکت شما چیست؟ این اطلاعات حیاتی برای شماست که باید موفق شوید.

نقش شما چگونه بر این اهداف تاثیر می گذارد و چه کاری می توانید انجام دهید تا تاثیر بیشتری داشته باشید؟ از مدیران و همکارانتان در این باره بپرسید. از خودتان بپرسید، چه کسانی اخیرا ترفیع یافتند و چه کاری انجام داده اند تا بتوانند ترفیع بگیرند. اگر نمی دانید، از آنها بپرسید ؛ شما می توانید داستان هایشان را بیاموزید و برای خودتان استفاده کنید.

3-کار خود را به درستی انجام دهید

ممکن است این عنصری کاملا واضح باشد اما شمار زیادی از کارمندان در انجام اصول اساسی مورد نیاز کار ناکام می مانند. اگر شما سخت کوش باشید و کار خود را به خوبی انجام دهید ، مدیرتانمسلما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. کولمن می گوید نکته اصلی موفقیت از همین جا شروع می شود اگر شمار کارتان را به درستی انجام ندهید جلب رضایت مدیرتان اگر نگوییم که غیر ممکن ، اما سخت می شود ، حتی اگر شما همه پیشنهادات ذیل را به خوبی اجرایی کنید. کارمندانی که به خوبی از پس کار خود بر می آیند و در کار خود از مهارت و تداوم و ثبات قدم برخوردارند نظر مدیر خود را جلب می کنند و این موضوع سبب می شود مدیر وظایف مهم تری را به آنها واگذار کند و خود مدیر نیز بر روی کارهای مهم متمرکز می شود . هر قدر مدیرتان کمتر بر روی کار روزانه شما تمرکز داشته باشد به همان میزان می تواند بر روی فعالیت های خود متمرکز شود.

4-نشان دادن کارتان به تیم خود

بودن مانند یک بازیکن تیم، چیزی است که هر یک از کارکنان به دنبال آن هستند، اما به سختی چیزی که دیده می شود، نیست، به این دلیل است که قسمتی از آن مبهم می باشد. بازیکن تیم بودن به چه معناست؟

برای برتر بودن در کار، باید یاد بگیرید که شخصی خوب در سازمانتان باشید. برای شروع، یاد بگیرید که چه چیزی ارزشمند است تا بتوانید ارزش ها و کارهای خود را به اشتراک بگذارید. آنها هنگامی که بر اساس ارزش ها کار کنید و یا صادق باشید، بیشتر از شما قدردانی می کنند.

سعی کنید اول اولویت های تیم ها را اولویت کنید، حتی گاهی با هزینه خودتان.نه تنها یک همکاری خوب است بلکه مهارت نرم افزاری را برای افزودن به رزومه خود دارد، و هم تیمی هایتان به شما احترام می گذارند.

جلب رضایت مدیر

5-مدیر خود را به خوبی بشناسید.

کولمن می گوید زمانی که برای نخستین بار با یک مدیر کار می کنید ؛ باید بنشینید و با او درباره شیوه مورد نظرش در برقراری ارتباط رایزنی کنید. از مدیر خود بپرسید دوست دارد با تلفن زدن یا با ارسال ایمیل با او ارتباط برقرار کنید . باید دریابید هر از چند گاهی از شما می خواهد شرایط خود را ارتقاء دهید و این ارتقاء شامل چه جزییاتی می شود. برقراری ارتباطی قوی در ایجاد رابطه ای قدرتمند با مدیرتان نقشی مهم ایفا می کند.

6-از همکاران خود مطلع باشید
افرادی که در کارهای خود عالی هستند، اغلب با افراد خارج از تیم یا بخش خود رابطه دارند.آنها می دانند که رشد روابط خوب با افراد در سراسر بخش محل کار می تواند پل ها را ایجاد و همکاری را آسان تر کند.

تقسیمات اداری می تواند رقابت کلی و رقابت داخلی ایجاد کند، اما اگر شما سازنده پل در شرایط خوب با همه باشید، می توانید نتایجی را دریافت کنید و دیگران شکست می خورند.هر کارفرما به افرادی که می توانند هماهنگ سازمانی را به ارمغان بیاورد و طبق ارزش هایشان کار کنند، ارزش می دهند.

7-مدیر خود را به خوبی بشناسید.

کولمن می گوید زمانی که برای نخستین بار با یک مدیر کار می کنید ؛ باید بنشینید و با او درباره شیوه مورد نظرش در برقراری ارتباط رایزنی کنید. از مدیر خود بپرسید دوست دارد با تلفن زدن یا با ارسال ایمیل با او ارتباط برقرار کنید . باید دریابید هر از چند گاهی از شما می خواهد شرایط خود را ارتقاء دهید و این ارتقاء شامل چه جزییاتی می شود. برقراری ارتباطی قوی در ایجاد رابطه ای قدرتمند با مدیرتان نقشی مهم ایفا می کند.

8-بازخوردها و یا حتی برخی انتقادها را با روی خوش بپذیرید

یکی از سخت ترین چیزها برای بسیاری از مردم، یادگیری چگونگی نقد سازنده است.کسانی که می دانند چگونه می توانند در کارشان عالی باشند، می دانند که استفاده از انتقادات به خوبی می تواند عملکرد شغلی آنها را بهبود بخشد.

بله، برخی از کارفرمایان واقعا جدی هستند و می خواهند همه چیز خیلی خوب باشد، اما اکثر کارفرمایان به راحتی بازخوردی را ارائه می دهند تا شما بتوانید کار خود را بهتر انجام دهید.هدف این است که نقد سازنده رئیس خود را به نحوی که کارتان را انجام دهید، ترکیب کنید. واقعا به بخش هایی که ارزیابی های مثبتی ندارند، زیاد توجه نکنید. این نقشه راه شما برای چگونگی برتری در کار است.

جلب رضایت مدیر

9-شایعه سازی نکنید 

هنگامی که شایعه ساز باشید، ساختن پل برایتان سخت خواهد شد. مهم نیست که چه کارمند خوبی هستید، با شایعات فراوان به سرعت سر خود را باید جلو رئیس خود پایین بیاورید.همچنین شما را از تمرکز بر روی چگونگی پیشرفت در کارتان دور خواهد کرد.در بالاترین حد خود قرار بگیرید و در شایعات و یا درام های اداری شرکت نکنید.

10-نگرش مثبت داشته باشید

مردم دوست دارند با افرادی که نگرش مثبت دارند کار کنند.نگرشها می توانند مسری باشند و مثبت بودن مثبت را افزایش می دهد.فردی باشید که با استفاده از نگرش خوش بینانه در محل کار خود، آفتاب را در دفتر گسترش می دهد.

فرد حمایتی باشید که تلاش می کند روز افراد را روشن کند و همیشه خوب خواهد بود.به علاوه، این می تواند به شما کمک کند که به جلو بروید، استخدام کنندگان متوجه میشوند که یک نگرش مثبت، نوعی پیشرفت است.

چه شما به دنبال ارتقاء باشید و چه به دنبال شغلی در آینده باشید، یادگیری نحوه بهبود عملکرد و اضافه کردن مهارت های بیشتر و دستاوردهای حرفه ای به رزومه تان، برای پیشبرد اهمیت حیاتی شما مهم است.

11-بیشتر به جلو بروید

امروزه، راز این که چگونه می توان در کار عالی بود، نه تنها مربوط به نشان دادن کار است، بلکه همیشه مشغول به کار بودن و نتایج را به طور مرتب تولید کردن است.در حالی که گفتگو با همکارانتان برای ایجاد روابط کار خوبی است، اما اجازه نمی دهید که این کار برای مدت های طولانی ادامه یابد.

برای هر کاری که دوست دارید انجام دهید یک لیست تهیه کنید.از رسانه های اجتماعی دور باشید (مگر اینکه در تعطیلات باشید) و از صرف زمان های طولانی برای پیامک زدن و زنگ زدن خودداری کنید. برای جلوگیری از حواس پرتیتان، تلفن خود را در حالت بی صدا قرار دهید و تنها در زمان های مشخص استراحت ،به پیامهای شخصی خود پاسخ دهید.

12-حلال مشکلات باشید

کارمندی نباشید که همیشه سریع مشکلات را بدون ارائه راه حل های واقع بینانه بیان می کند.منفی بودن چیزی نیست که افرادی که در کارشان عالی هستند، انجام دهند.به جای آن، حلال مشکل باشید.

به دیگران گوش دهید، سوالاتی متفکرانه را بپرسید، پیشنهادات را ارائه کنید و زمانی که می توانید کاری را انجام دهید، حتی زمانی که به شما ربط نداشته باشد.به اندازه ای که می توانید تصمیم گیری خودمختارانه ای را انجام دهید. رئیس شما از آن استقبال خواهد کرد. اگر شما ابتکار عمل خود را برای حل مشکلات کوچکتر از خود به ارمغان بیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا