چاپ کد خبر: 128149
20 آذر 1402

تاثیر باورنکردنی خوردن سیب در لاغری

خوردن سیب می تواند در کاهش وزن شما تاثیر بسزایی داشته باشد.علاوه بر این با رژیم لاغری سیب فقط به کاهش وزن خود کمک نمی کنید بلکه قدمی مفید برای سلامتی بدن تان هم برمی دارید. از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر از خواص سیب برای لاغری اطلاع پیدا کنید.

لاغری با سیب

سیب و کاهش وزن
ترفندهای زیادی برای کاهش وزن وجود دارد اما سوال ما اینجا این است که آیا خوردن سیب باعث کاهش وزن می‌شود یا نه! یک سیب با سایز متوسط تقریباً دارای ۸۵ درصد آب است که این مقدار آب غالباً باعث کاهش مصرف کالری و همچنین منجر به پایین آمدن چگالی انرژی غذاها می‌شود. منظور از چگالی غذا مقدار کالری موجود در مقدار مشخصی از وزن هر غذا است که به شکل «کیلوکالری بر گرم» (kcal/g) نوشته می‌شود.

انرژی آب صفر کیلوکالری بر گرم است پس عملا نوشیدن آن هیچ کالری به بدن اضافه نمی‌کند و باعث کاهش تراکم کالری ورودی به بدن می‌شود. به طور کلی غذاهایی که کالری پایینی دارند حاوی آب و فیبر بالایی هستند که سیب نمونه برجسته این گروه است. یک سیب متوسط، ۹۵ کالری و مقدار قابل توجهی آب و فیبر دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که غذاهای با انرژی پایین باعث پایین آمدن کالری و در نتیجه کاهش وزن افراد می‌شوند.

سیب شما را سیر می‌ کند
اگر می ‌‌خواهید راز لاغری سیب را متوجه شوید، باید بدانید که سیب عاملی برای پر کردن شکم و سیر کردن شما است. از طرفی چربی، پروتئین و کالری پایینی دارد. کربوهیدرات پیچیده دارد؛ دیر هضم می شود و در نتیجه تمایل شما به خوردن غذای زیاد کاهش پیدا می‌ کند.

سیب کالری کمی دارد
سیب یک غذای سیر کننده با فیبر بالا است. یعنی اگر می‌ خواهید رژیم بگیرید، با سیب می توانید تمایل خود را به غذا خوردن کم تر کنید و از طرفی کالری کمی هم به بدن تان برسانید.

لاغری بر اثر دریافت فیبر
یک سیب متوسط دارای ۴ گرم فیبر است. این مقدار  ۱۶ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه خانم‌ها و ۱۱ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه آقایان را تامین می‌کند. تحقیقات نشان داده‌ که خوردن مقدار قابل توجهی از فیبر در طول روز باعث پایین آمدن وزن و کاهش ریسک چاقی می‌شود. فیبر فرآیند هضم را کند می‌کند و باعث می‌شود شما با وارد کردن کالری کمتر به مدت بیشتری احساس سیر بودن کنید. به همین دلیل غذاهایی با فیبر بالا و کالری ناچیز باعث پایین آمدن وزن شما می‌شوند. نکته دیگر اینکه فیبر سیستم گوارشی شما را به شکل سالم‌تری تنظیم می‌کند و باعث حفظ تعادل باکتری‌های مفید روده می‌شود که این به نفع سیستم متابولیک و کنترل وزن شما است. به این ترتیب می‌توان مدعی بود که سیب و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند.

تاثیر سیب در لاغری

سیب به عنوان میان وعده بسیار عالی است
اگر سیب را به عنوان میان وعده استفاده کنید، حس می کنید که دیگر تمایلی به پرخوری در وعده اصلی ندارید و در نتیجه می توانید یک روتین لاغری عالی برای خودتان داشته باشید.

سیب از بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند
سیب عاملی بازدارنده برای افزایش گلوکز خون و قند خون است و در نتیجه نه تنها بدن را متعادل می کند، بلکه تولید گلوکز را هم کاهش می دهد و از مشکلات مختلف و همچنین چاقی جلوگیری می کند.

سیب تمایل به شیرینی جات را کم می کند
سیب شیرینی بسیار ملایمی دارد و برای افرادی مناسب است که رژیم لاغری دارند اما می‌ خواهند چیزهای شیرین بخورند که با خوردن سیب، تمایل شان به شیرینی جات کاهش پیدا می‌ کند و در نتیجه راحت تر رژیم خود را رعایت می‌ کنند.

تاثیر سیب در لاغری

دیگر خواص سیب برای بدن

چگالی تغذیه
سیب حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است. از جمله آن‌ها می‌توان به پتاسیم و ویتامین C اشاره کرد. از دیگر ویتامین‌های موجود در سیب B6 و K و عناصر منگنز و مس هستند. علاوه بر این پوست سیب هم دارای خواص مفید برای ایمنی بدن است و بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

شاخص گلوکز پایین
سیب شاخص گلوکز پایینی دارد، این یعنی مقدار قند خون را بعد از صرف غذا پایین نگه می‌دارد و برای کنترل آن نیز بسیار مفید است. شواهد حاکی از آن است که غذاهای کم گلوکز از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند.

سلامت قلب
آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای موجود در سیب موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. سیب مستقیماً باعث پایین آمدن قند خون و التهاب می‌شود که همین عوامل در جلوگیری از سکته قلبی نقش دارند.

ضد سرطان
آنتی‌اکسیدان‌های سیب از بروز برخی از سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند. چندین تحقیق در این مورد روی خانم‌ها و آقایان انجام شده که نشان می‌دهد مصرف حداقل یک سیب در طول روز خطر ابتلا به سرطان‌هایی نظیر دهان، پستان، تخمدان و روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

عملکرد مغز
طبق آزمایشات مختلفی که روی حیوانات انجام شده، مصرف سیب و آب سیب خطر اختلالات مغزی و فراموشی را کاهش می‌دهد. در یک پژوهش بر روی موش‌ها ثابت شده که مصرف آب سیب به کاهش میزان اکسیژن انفعالی مضر در بافت مغزی کمک می‌کند. مصرف آب سیب به حفظ سلامت اعصاب انتقال‌ دهنده پیام به مغز کمک می‌کند و جلوی بیماری آلزایمر را می‌گیرد.

جمع بندی، آیا سیب و کاهش وزن رابطه‌ای دارند؟
سیب منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان، فیبر، آب و منابع مغذی دیگر است که برای سلامت بدن بسیار مفید و مؤثر هستند. بسیاری از این مواد مفید، می‌توانند به کاهش وزن و کاهش مصرف کالری کمک کنند.

این موارد بخشی از خواص سیب و کاهش وزن توسط آن بود. اگر شما هم موارد بیشتری می‌دانید با ما در میان بگذارید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار