چاپ      کد خبر: 139136
16 فروردین 1403

با ۸ راهکار ساده پشه های ریز درون گلدان خود را از بین ببرید

از مشکلات رایجی که نگه دارنده های گباهان آپارتمانی با آن رو در رو هستند پشه های کوچک درون گلدان است که بسیار آزار دهنده هستند.برخی اوقات این حشرات می توانند به گیاهان شما آسیب بزنند و دلیلی برای مرگ این گیاهان باشند از این رو باید روش های مقابله با این مشکل را بلد باشید که در ادامه به شما راهکارهایی را خواهیم گفت.

از یبن بردن حشرات داخل گلدان

۱-پشه‌های سیاه گلدان را با استفاده از سیب زمینی از بین ببرید

یکی دیگر از راه‌های ساده برای از بین بردن پشه‌های سیاه گلدان یا Fungus Gnat استفاده از سیب زمینی تازه برش خورده و مرطوب است. Fungus Gnat یا همان پشه‌های سیاه گلدان برای تخم گذاری و تکثیر نیازمند محلی مرطوب هستند.

استفاده از سیب زمینی مرطوب یک روش کاملا عملی برای جلوگیری از تکثیر پشه‌های سیاه است. روش استفاده از سیب زمینی بدین صورت است که باید سیب زمینی را در ورقه یا قطعاتی نازک برش داده و درون آب قرار دهید تا به خوبی مرطوب شده و آب به خود جذب کنند.

سپس سیب زمینی را روی خاک گلدان آلوده قرار دهید تا حشرات در آن تخم‌گذاری کنند. سپس سیب زمینی‌ها را از محیط گلدان خارج کنید؛ اینگونه از تکثیر حشرات جلوگیری کرده‌اید.

۲-ترکیب سرکه سیب و مایع ظرفشویی برای از بین بردن پشه گیاهان

همانطور که می‌دانید پشه ها به بوی سرکه علاقه بسیار زیادی دارند به طوری که همیشه می‌توان دور شیشه های سرکه چند پشه کوچک را به صراحت مشاهده کرد، برای از بین بردن پشه های گلدان بهتر است در ظرفی سرکه سیب بریزید و ۲ الی ۳ قطره مایع ظرفشویی درون آن بریزید و حل نمایید، با انجام این کار پوشش سطحی آب کاهش پیدا می‌کند و به همین ترتیب پشه درون سرکه غرق می‌شود.

برای انجام این کار باید ظرف را در کنار گلدان گیاه خود قرار بدهیم تا پشه ها به طور کامل از بین برند، بهتر است از یک نایلون شفاف برای به دام انداختن حشرات کمک بگیرید، توجه داشته باشید که بر روی نایلون باید سوراخ هایی وجود داشته باشد.

۳-بکارگیری چسب مخصوص حشرات

شاید تاکنون چسب های زرد مخصوص حشرات گیاهان را از نزدیک دیده باشید و یا در مورد چسب تله چیزهایی به گوش شما رسیده باشد، همانطور که می‌دانید حشرات علاقه بسیار زیادی به رنگ زرد دارند و هنگامی که حشرات به بوی این چسب جذب می‌شوند روی چسب می‌نشینند و از بین می‌روند. اگر به دنبال راه حل سریع و بدون دردسر هستید این روش به شما عزیزان توصیه می‌شود.

از یبن بردن حشرات داخل گلدان

۴-استفاده از سیر و تنباکو، روشی سنتی برای از بین بردن پشه سیاه گلدان

شاید برایتان جالب باشد بدانید که گیاه تنباکو تنها گیاه موجود روی کره زمین است که آفت ندارد! این گیاه به دلیل سمی بودن برای هیچ حشره‌ای محبوب نیست و حتی خاصیت ضد آفت نیز دارد. در همین راستا برای از بین بردن پشه‌های سیاه گلدان می‌توانید کمی تنباکو سیگار را درون آب ریخته و یک ساعت صبر کنید تا عصاره تنباکو وارد آب شود. سپس گلدان را با استفاده از آب آغشته به تنباکو آبیاری کنید و همچنین روی برگ و ساقه گیاه نیز از این محلول اسپری کنید.

این فرایند را می‌توان با استفاده از سیر نیز انجام داد. بدین ترتیب که همراه با تنباکو، سیر نیز به آب اضافه کنید و محلول را روی گیاه اسپری کنید. یا این‌که سیر را برش داده و روی خاک و درون سطح خاک گلدان قرار دهید تا حشرات را از بین ببرد.

۵-دارچین یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن پشه گلدان

بهتر است بدانید که یکی از بهترین و مناسب ترین راه ها برای از بین بردن پشه گلدان استفاده از دارچین است، با استفاده از دارچین و پاشیدن کمی از آن بر روی خاک گیاه خود می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد از بین رفتن و کاهش حشرات موجود در گلدان گیاه آپارتمانی خود بشوید.

۶-تاثیر چای بابونه برای از بین بردن پشه گلدان

اگز به دنبال راه حل آسان و بی دردسر برای از بین بردن پشه گلدان هستید می‌توانید از چای بابونه نیز استفاده کنید، برای انجام این کار ابتدا چای را به طور کامل دم کنید و بگذارید تا سرد شود و بعد از آن چای سرد شده را بر روی سطح گلدان خود اسپری کنید، بعد از گذشت چند روز می‌توانید به راحتی تاثیر این روش را مشاهده کنید.

۷-استفاده از سم مخصوص برای از بین بردن آفات گلدان

باید توجه داشته باشید که با استفاده از سم مخصوص و یا تعویض کردن خاک گیاه آپارتمانی نیز می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید اما معمولا این روش‌ها در وهله آخر به شما پیشنهاد داده می‌شود زیرا گاهی اوقات این نوع سم می‌تواند به گیاه آپارتمانی شما آسیب برساند.

از یبن بردن حشرات داخل گلدان

۸-آبیاری مناسب برای از بین بردن حشرات گلدان گیاه

باید توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین دلایل ایجاد حشرات گلدان آبیاری نامناسب و یا بیش از اندازه است، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است برنامه دقیقی برای آبیاری گیاه خود داشته باشید به طوری بعد از خشک شدن خاک گیاه به آبیاری آن بپردازید. باید توجه داشته باشید که گرما و نور مناسب نیز می‌تواند در این امر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

سوالات متداول روش های از بین بردن پشه گلدان

چه روش هایی برای از بین بردن پشه گلدان وجود دارد؟

باید توجه داشته باشید که روش های بسیار زیادی برای از بین بردن حشرات گلدان وجود دارد که این روش ها شامل استفاده از سم های مخصوص، چسب تله، چای بابونه سرد، سیر، دارچین، سرکه، مایع ظرفشویی، سیب زمینی و … می‌باشد.

بهترین روش برای جلوگیری از پشه گلدان چیست؟

برای از بین بردن پشه گلدان بهترین روش، روش های گیاهی است است زیرا با انجام آن نه تنها می‌توان به ایجاد پشه گلدان جلوگیری کرد بلکه در رشد و تقویت گیاه تاثیر بسیار زیادی دارد.

آبیاری در ایجاد پشه گلدان چه تاثیری دارد؟

باید توجه داشته باشید که یکی از دلایل اصلی ایجاد پشه گلدان آبیاری بیش از اندازه است که برای جلوگیری از این مشکل باید زمان مشخصی برای آبیاری کردن گیاه خود مشخص کنید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار