رئیس مرکز اورژانس جهرم گفت:

آمار عجیب و رسمی از تصادفات مرگبار در جاده های جهرم

به گزارش اول فارس ، محمدرضا خوشرو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماه گذشته، مأموریت‌های اورژانس بدون افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس نسبت به سال‌های گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. از شروع سال ۹۹ تا کنون ۱۱ هزار و ۵۴۱ مأموریت انجام گرفته که ۴۰۰۳ مورد آن مربوط به مأموریت‌های […]

مرگ جاده

به گزارش اول فارس ، محمدرضا خوشرو ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماه گذشته، مأموریت‌های اورژانس بدون افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس نسبت به سال‌های گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. از شروع سال ۹۹ تا کنون ۱۱ هزار و ۵۴۱ مأموریت انجام گرفته که ۴۰۰۳ مورد آن مربوط به مأموریت‌های جاده بوده است.

وی در ادامه افزود: در مأموریت‌های جاده‌ای انجام شده تعداد ۷۱۰ مورد تصادف گزارش شده که ۱۰۳۸ مورد مصدوم و ۴۳ فوتی برجا گذاشته است.

به گفته رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ جهرم، درسال جاری ۵۰ درصد تصادفات صورت گرفته در محور جهرم به شیراز رخ داده که بیشترین آن به ترتیب به علت واژگونی ماشین، واژگونی موتورسیکلت، برخورد ماشین با موتور سیکلت و برخورد ماشین با ماشین بوده است. سرعت بالا علت اصلی تصادفات در این محور است.

خوشرو ادامه داد: در سال‌های قبل از دوبانده شدن این جاده بیشترین نوع تصادف، برخورد رخ به رخ ماشین بود. کنترل سرعت در این محور می‌تواند تأثیر شگرفی در کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه بالاترین شدت تصادفات در ۹ ماه گذشته مربوط به محور جهرم به سیمکان بوده است، در ۳۴۳ مورد تصادف محور جهرم به شیراز، ۱۸ نفر و در ۱۰۷ مورد تصادف محور جهرم به سیمکان ۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ جهرم درباره علت بالا بودن تلفات جانی در محور جهرم به سیمکان، بیان کرد: دوبانده نبودن این محور و برخورد رخ به رخ دو ماشین علت اصلی تصادفات در این جاده به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: پیش از این بالاترین شدت تصادف در محور جهرم به لار اتفاق می‌افتاد. حساس شدن مردم و مدیریت بهتر نسبت به این محور و حضور بیشتر مأمورین راهنمایی و رانندگی موجب شده است که شدت تصادفات در محور جهرم به لار کاهش یابد.

خوشرو تاکید کرد: لازم است برای جلوگیری از تصادفات و کشته‌های ناشی از آن در محور جهرم به سیمکان تدابیر و برنامه‌های مؤثر اتخاذ و اجرا شود.

وی با اشاره به تصادفات شهری در ۹ ماه گذشته در جهرم گفت: ۱۰۵۲ مأموریت برای تصادفات شهری انجام گرفته که این تصادفات، ۱۴۳۴ مصدوم و ۲۰ فوتی برجای گذاشته که بیشترین تصادفات به ترتیب به علت برخورد ماشین با موتورسیکلت، واژگونی موتورسیکلت، برخورد ماشین با ماشین و برخورد موتورسیکلت با موتورسیکلت بوده است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ جهرم بیان کرد: این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته در تصادفات شهری ۸ نفر جان خود را از دست دادند. در سال جاری ۱۵ نفر از فوتی‌ها راکبین موتورسیکلت بوده اند که ۱۳ نفر از آنان در برخورد با ماشین و دو نفر در اثر واژگونی جانشان را از دست دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: ۷۵ درصد فوت شدگان در تصادفات شهری از سرنشینان موتور سیکلت بوده اند و سرعت بالا، رعایت نکردن اصول ایمنی به خصوص استفاده نکردن از کلاه کاسکت و بی توجهی به قوانین راهنمایی رانندگی باعث می‌شود که در تصادفات شهری، سرنشین‌های موتور سیکلت آسیب بیشتر دیده و در نهایت منجر به فوت آنان شود.

خوشرو اذعان داشت: همچنین در ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای موتور سیکلت حضور دارد که خود عامل مهم در ایجاد تصادفات است.

عضو گروه تلگرام اول فارس شوید

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

مطالب مرتبط

جزئیات درگیری مرگبار سارقین مسلح و پلیس در بلوار مدرس شیراز+فیلم

پیامدهای فاجعه‌بار ساخت سد تنگ سرخ در شیراز/ سازندگان و استاندار فارس در دادگاه تعهد بدهند

بازداشت چند مرد با لباس مشکی‌ یگان ویژه پلیس/ از شیرازی ها زورگیری می کردند

نظرات