بیش از نود درصد چیزی که ما در اینترنت تجربه میکنیم به نوعی به گوگل Google ارتباط دارد.تقریبا همه استفاده ما از گوگل Google یا به طور مستقیم در خود گوگل Google اتفاق میافتد یا جزئی از زیر مجموعههای آن است.
موتور جستجوی گوگل Google اخیرا ویژگی را برای کاربران معرفی کرده تا با استفاده از آن از وجود دادههای شخصی خود در نتایج جستجو آگاه شده و امکان حذف آن را داشته باشند.
بر اساس داده های استاتیستا، ۸۳ درصد از بازار جستجو تحت سلطه گوگل Google است و از نزدیک ترین رقبای خود مانند مایکروسافت بینگ یا یاهو جلوتر است.
بنابراین، اگر شخصی به دنبال داده های کاربر دیگری باشد به احتمال زیاد ابتدا گوگل Google را امتحان کند. بر اساس گزارش سی ان بی سی، این شرکت یک ویژگی مخفی جدید را به کار گرفته که هر زمان که نتایجی را با اطلاعات شخصی کاربران پیدا کند به آنها اطلاع می دهد. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا داده های خود را از نتایج جستجو حذف کنند.
هفته گذشته، گوگل Google ویژگی « Remove this result» را (در نسخه بتا) معرفی کرد که در آن کاربران میتوانند درخواست حذف دادههای خود را از جستجوی گوگل Google ارسال کنند. با این حال، این ابزار اطلاعات را از تمام اینترنت یا آن وب سایت خاص حذف نمی کند بلکه یافتن آن اطلاعات را برای سایر کاربران دشوار می کند.
برای اینکه این ویژگی کار کند، کاربران مجبور نیستند درخواستی را به گوگل Google ارسال کنند. در عوض، این ویژگی شماره تلفن، ایمیل و آدرس خانه کاربر را جستجو میکند و زمانی که چیزی پیدا کرد به او هشدار میدهد. پس از آن، کاربران می توانند از گوگل Google بخواهند که آن را از نتایج جستجو حذف کند.
گوگل Google اطلاعات را از اینترنت حذف نمی کند. اما از جستجوی گوگل Google پاک می شود تا یافتن آن برای دیگران دشوارتر شود. کاربران می توانند به راحتی از گوگل Google بخواهند که در صورت یافتن اطلاعات شخصی خود به آنها هشدار دهد. در ادامه راهنمای گام به گام در مورد نحوه انجام اینکار آمده است:
چگونه از گوگل Google بخواهیم اطلاعات شخصی را در جستجو پیدا کند و در مورد آنها اطلاع دهد
۱.مرورگر وب را باز کنید و myactivity.google.com/results-about-you را تایپ کنید.
۲.گزینه « Results to review» را انتخاب کنید.
۳.روی گزینه « Get started » کلیک کرده و «next» را دو بار فشار دهید.
۴.اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل را اضافه کنید. کاربران همچنین می توانند چندین ورودی برای هر یک اضافه کنند.
۵. اطلاعات ارائه شده را تایید کنید.
۶.گوگل ۳ راه برای اطلاع رسانی به کاربران ارائه می دهد: ایمیل، نوتیفیکیشن یا هر دو. کاربران باید راه مدنظر خود را انتخاب کنند.
۷.در نهایت، کاربران یک پاپ آپ می بینند که می گوید: « We’re taking a look » یعنی ما در حال بررسی هستیم.
کاربران پس از این، باید منتظر اعلان های Google باشند. با دریافت هشدار، کاربران می توانند انتخاب کنند که گوگل آن را از جستجو حذف کند یا خیر. در حین ارائه اطلاعات، اگر کاربران اشتباهاتی مرتکب شده باشند، گوگل به آنها اجازه اصلاح می دهد. برای انجام این کار، کاربران باید به صفحه « Results About You » برگردند و تغییرات خود را انجام دهند.
نظرات