چاپ کد خبر: 111697
24 اردیبهشت 1402

عکس صحنه جنایت شکارچی گراز و تشی که در کازرون دستگیر شد

مسئول اجرایی اداره حفاظت محیط زیست کازرون از دستگیری شکارچی یک گراز و یک تشی در منطقه کوه سرخ این شهرستان خبر داد.

شکار
محمد امین بیرامی مسئول اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری شکارچی یک گراز و یک تشی در منطقه کوه سرخ این شهرستان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون ضمن دستگیری شکارچی متخلف در این منطقه گونه‌های حیات وحش شکار شده را نیز ضبط کردند.

محمد امین بیرامی با بیان اینکه گراز و تشی از گونه‌های حفاظت شده در منطقه کوه سرخ هستند، ادامه داد: باور‌هایی غلط در بین برخی از ساکنان جوامع محلی درباره مصرف گوشت گراز و تشی وجود دارد، درد‌هایی که به خیال برخی‌ها بر اثر باور‌های خرافی با مصرف دارو درمان نمی‌شوند و تنها با روی آوردن به شکار و مصرف گوشت برخی حیوانات وحشی از جمله تشی، چوله و گراز قابل درمان هستند، آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده است.

او با اشاره به اینکه کارشناسان مختلف نسبت به مصرف گوشت شکار و ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، جنون گاوی، طاعون و دیگر بیماری‌ها هشدار می‌دهند، ادامه داد: بسیاری از افراد بدون توجه به این هشدار‌ها به شکار حیات وحش مبادرت می‌ورزند.

بیرامی تصریح کرد: مافیای شکار با دامن‌زدن به خرافات، بازار گوشت شکار را داغ نگه داشته‌اند، چون کم نیستند افرادی که دچار خرافات بوده و تصور می‌کنند گوشت شکار علاج بسیاری از دردهایشان است.

قله کوه سرخ با ارتفاع تقریبی یک هزار و ۵۲۲ متر از سطح دریا و از سلسله جبال زاگرس، در نزدیکی روستای بوشیگان از توابع شهرستان کازرون واقع شده است.کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

افشای ابعاد جدیدی از کشاورزی با فاضلاب در شیراز ” این بار در قره پیری “

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار