چاپ کد خبر: 113564
14 خرداد 1402

۱۰ گیاه زینتی که عاشق زندگی در حمام خانه هستند

یک بار، در حالت ناامیدی، تعدادی از گیاهان آپارتمانی مخصوصاً غمگین را در حمام گذاشتم، زیرا به عقلم رسیده بود و فکر می کردم نزدیکتر کردن آنها به منبع آب ممکن است کمک کند. اما پس از آن، بر خلاف همه شانس ها، آنها با برگ های براق خوشحال منفجر شدند و شروع به گرفتن حمام خانه  کردند!

00

این گیاهان با رفتن به حمام هیجان زده شده و شما هم از دوش گرفتن در زیر سایه بان سرسبز – جنگل ابر کوچک حمام  خانه هیجان زدهخواهید شد.

در واقع کاملاً منطقی است. بیشتر گیاهان رطوبت را دوست دارند. اکثر حمام ها دارای رطوبت هستند. حمام من نورگیر دارد، بنابراین تاریک نیست. اکثر حمام های دارای پنجره نور کافی را فراهم می کنند.در اینجا مطلب گیاهانی را خواهید شناخت که رطوبت دوست بوده و احتمالاً زندگی در حمام شما را دوست خواهند داشت.

۱.گیاه ابدیت (Zamioculcas zamiifolia)

گیاه ابدیت Zamioculcas zamiifolia0

گیاه ابدیت یا  زامیفولیا Zamioculcas zamiifolia  که قادر به رشد در بسیاری از موقعیت ها و تحت مراقبت کمتر از کامل است، مطمئناً نام مناسبی دارد. ما عاشق این عروسک سرسخت هستیم زیرا به آب کمی و نور کم تا متوسط نیاز دارد و در حمامی با نور طبیعی می تواند تقریباً مستقل از توجه انسان رشد کند. در مورد گیاهان آپارتمانی، این گیاه جدید در صحنه است – فقط از دهه ۱۹۹۰ به صورت تجاری تکثیر شده است. در ادای احترام به نام گیاه شناسی آن، Zamioculcas zamiifolia، به عنوان گیاه ZZ نیز شناخته می شود.

نور: نور غیر مستقیم روشن بهترین است. نور کم و نور مستقیم را تحمل می کند.
آب: زمانی که خاک کاملاً خشک شود (در برخی موارد، به اندازه یک بار در ماه).
خاک: خاک گلدان با زهکشی خوب.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

۲-ارکیده پروانه (Phalaenopsis spp)

ارکیده پروانه Phalaenopsis spp.0

ارکیده پروانه در محیط های مرطوب بهترین رشد را دارد، که آن را به یک گیاه حمام عالی تبدیل می کند، به خصوص اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید. در حالی که بسیاری از ارکیده ها به خوش دست بودن شهرت دارند، ارکیده پروانه به طور گسترده ای به عنوان بهترین ارکیده برای رشد در خانه در نظر گرفته می شود، زیرا به راحتی رشد می کند و می تواند اغلب گل دهد. این گیاهان نور زیادی را دوست دارند و بهتر است در نزدیکی یک پنجره روشن قرار گیرند.

نور: نور غیر مستقیم روشن.
آب: زمانی که خاک خشک شد، کاملاً خشک شود.
خاک: مخلوط گلدان مخصوص ارکیده بهترین است.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها غیر سمی است.

۳.گیاه برگ گندمی یا عنکبوتی (Chlorophytum comosum)

3.گیاه عنکبوتی Chlorophytum comosum0
یک گیاه عنکبوتی روی لبه یک وان سفید می نشیند.
گیاه عنکبوت می تواند مقدار زیادی را تحمل کند، که آنها را به عنوان یک گیاه حمام برای صاحبان گیاهان جدید تبدیل می کند. این گیاه پراکنده از رطوبت لذت می برد و حتی در شرایط کم نور نیز می تواند رشد کند. همچنین تکثیر آن آسان است، زیرا “عنکبوت” رشد می کند، که می تواند به راحتی تقسیم شده و دوباره کاشته شود.

نور: نور غیر مستقیم.
آب: به مقدار زیاد، زمانی که خاک خشک شود. در تابستان بیشتر از زمستان.
خاک: مخلوط گلدانی.
ایمنی حیوانات خانگی: غیر سمی برای گربه ها و سگ ها.

۴. گیاه  تیلاندسیا Air Plant (Tillandsia spp.)

4. Air Plant Tillandsia spp.0

هر یک از بیش از ۶۷۰ گونه گیاهی هوا ممکن است به عنوان ساده‌ترین گیاهان دوش‌گرفته شناخته شوند.۴ این بومیان آمریکای جنوبی به خاک نیاز ندارند و می‌توانند بیشتر آب مورد نیاز خود را از هوا جذب کنند، وقتی در یک محیط مرطوب هستند. گیاهان هوا به عنوان یک گیاه آپارتمانی در حال رنسانس هستند و برخی از گونه ها بیش از حد جمع آوری می شوند. ارزش این را دارد که مطمئن شوید آنهایی که می‌خرید در مهد کودک رشد کرده‌اند تا علوفه‌ای از طبیعت.

نور: نور و سایه غیر مستقیم.
آب: محیط مرطوب و مه پاش می تواند جایگزین آبیاری شود.
خاک: نیازی نیست.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها غیر سمی است.

۵.گیاه مار (Sansevieria trifasciata)
گیاه مار Sansevieria trifasciata0

گیاه مار یکی دیگر از گیاهان آسان رشد است که رطوبت و نور کم را تحمل می کند و نیاز به توجه زیادی ندارد. همچنین به دلیل برگ های تیز و شمشیر مانندش که به صورت عمودی ایستاده و ظاهر متمایز آن را به گیاه می دهد به زبان مادرشوهر نیز معروف است. گیاه مار نوعی ساکولنت است که آب را در برگ های ضخیم خود ذخیره می کند. اگرچه می تواند گل های کوچک و سفید تولید کند، اما به ندرت ظاهر می شوند، حتی اگر در شرایط مناسب رشد کنند.

نور: متوسط، نور غیر مستقیم؛ آفتاب و سایه را تحمل می کند.
آبیاری: به طور منظم آبیاری کنید، اجازه دهید قبل از آبیاری مجدد، خاک به خوبی خشک شود.
خاک: مخلوط گلدانی غنی و با زهکشی خوب.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

۶.بامبو خوش شانس (Dracaena sanderiana)
بامبو خوش شانس Dracaena sanderiana0

بامبو لاکی یک گیاه آب دوست است که به دلیل زیبایی مینیمالیستی و ساقه های متمایزش که می تواند در حین رشد به شکل مارپیچ یا مشبک آموزش داده شود، ارزشمند است. این در واقع به بامبو مربوط نیست. بلکه یک گونه آفریقایی است که نزدیک به مارچوبه باغی است که ممکن است روی میز شام خود پیدا کنید. می توان آن را در آب بدون خاک پرورش داد، هرچند اگر این روش را انتخاب کردید، حتما هر چند هفته یکبار آب آن را عوض کنید.

نور: نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد. نور کم را بهتر از آفتاب تحمل می کند.
آب: به طور مکرر آبیاری کنید.
خاک: غنی، با زهکشی خوب.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

۷.درخت اژدها (Dracaena marginata)

گیاه اژدها

درخت اژدها اغلب به عنوان یک گیاه آپارتمانی نابود نشدنی نامیده می شود که می تواند حتی بی توجه ترین صاحبان را زنده نگه دارد. در حالی که نسبتاً به خشکی مقاوم است، می تواند رطوبت بالا را نیز تحمل کند و یکی از بزرگترین گیاهان آپارتمانی است که با خوشحالی در حمام زندگی می کند. در خارج از منزل، درختان اژدها در نهایت می توانند تا حدود ۲۰ فوت ارتفاع رشد کنند. برخی از گونه های داخلی می توانند تقریباً به شش فوت قد برسند.

نور: نور غیر مستقیم کم تا متوسط، خورشید فیلتر شده.
آب: خاک را مرطوب نگه دارید اما خیس نکنید.
خاک: غنی و دارای زهکشی خوب.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

۸.سرخس بوستون (Nephrolepis exalta bostoniensis)
8.سرخس بوستون Nephrolepis exalta bostoniensis0

سرخس های بوستون آنقدر در همه جا وجود دارند که به راحتی می توان از آنها چشم پوشی کرد، اما این گونه جذاب و مقاوم واقعاً یک گیاه حمام عالی می سازد. آنها هوس محیط های مرطوب را دارند و می توانند در سبدهای آویزان در هر جای حمام نمایش داده شوند تا فضا را متحول کنند. از آنجایی که آنها خاک مرطوب را ترجیح می دهند، حتی می توانید آنها را زیر دوش آویزان کنید، البته تا زمانی که در گلدانی باشند که زهکشی خوبی داشته باشد.

نور: غیر مستقیم; نور خورشید صاف و فیلتر شده را ترجیح می دهد.
آب: تا حد امکان خاک را مرطوب نگه دارید.
خاک: خاک لومی و غنی از گلدان.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها غیر سمی است.

۹.سوسن صلح (Spathiphyllum wallisii)

زنبق صلح یک گیاه همیشه سبز گلدار است که مراقبت از آن آسان تر از آن چیزی است که شکوفه های ظریف آن نشان می دهد. این بومی آمریکای مرکزی در آب و هوای گرم و گرمسیری در خانه است و حمام بخار گرفته را تبدیل به یک زیستگاه طبیعی جایگزین می کند. اندازه آن می تواند به سه فوت برسد و زمانی که به خوبی از آن مراقبت شود، گل هایش ماندگاری بالایی دارند و می توانند دو بار در سال ظاهر شوند. ترکیبی از نور غیر مستقیم و سایه را ترجیح می دهد. رنگ پریدگی یا پیچ خوردگی برگ ها می تواند نشانه ای از دریافت بیش از حد نور خورشید باشد.

نور: نور فیلتر شده; به طور کلی سایه یا نور جزئی را ترجیح می دهد.
آب: هنگامی که خاک خشک است. تقریبا یک بار در هفته
خاک: خاک غنی و سست گلدان با مواد آلی.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

۱۰.پوتوس طلایی (Epipremnum aureum)

10.پوتوس طلایی Epipremnum aureum0

گلدن پوتوس گیاهی بخشنده است که می تواند حتی یک باغبان تازه کار را مانند یک مراقب باتجربه احساس کند، به خصوص زمانی که رطوبت بالایی را که دوست دارد تامین کند. این یک رشد سریع است، در برخی موارد ۱۲ اینچ طول در ماه اضافه می کند. برگ‌های قلبی شکل آن به جای رشد عمودی، می‌پوشند و می‌توان آن‌ها را روی پرده‌ها آموزش داد یا اجازه داد به طور طبیعی بیفتند. اگرچه نور طبیعی و روشن را ترجیح می دهد، اما می تواند در سایه یا حتی نور مصنوعی به خوبی عمل کند.

نور: روشن، نور غیر مستقیم؛ می تواند سایه جزئی یا نور مصنوعی را تحمل کند.
آب: اجازه دهید بین دو آبیاری کاملاً خشک شود. هنگام افتادن برگها به طور کامل آب دهید.
خاک: مخلوط گلدانی معمولی که زهکشی خوبی دارد.
ایمنی حیوانات خانگی: برای گربه ها و سگ ها سمی است.

۱۵ تا از زیباترین گیاهان که در بالکن خانه تان باغچه زیبا بسازید

۸ حشره کش طبیعی -خانگی برای از بین بردن آفات گلدان ، باغ و باغچه

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مریم سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

دادین گوگل ترنسلیت ترجمه کرده؟!!

ناشناس سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

بسیار مفید وکاربردی .‌ممنونم

آخرین اخبار