تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در تریم پایه یا SR به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با ۲۲۸ اسببخار قدرت و ۴۴۸ نیوتنمتر گشتاور به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شده است. در تریم SR5، خروجی پیشرانه به ۲۷۰ اسببخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور افزایش مییابد و با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل سفارش است.
به گزارش اول فارس ، با گذشت سه دهه از حضور تویوتا تاکوما در بازار ایالات متحده، این خودرو همچنان نسبت به رقبای خود از برندهای شورولت، GMC، فورد و نیسان محبوبیت بیشتری دارد چراکه در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه از این پیکاپ ژاپنی در ایالات متحده به فروش رسیده است.
اکنون تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ با موارد جدید از جمله تریم آفرود تریل هانتر و امکان انتخاب پیشرانه هیبرید، معرفی شده است.
طراحی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در دو فرم تک و دوکابین ، هشت تریم از SR (پایه) تا TRD Pro (پرچمدار) و با دو طول ۱.۵ یا ۱.۸ متری محفظه بار، قابل سفارش خواهد بود.
کاهش عرض چراغهای جلو به همراه هواکش تزئینی، در تغییر طراحی نمای جلو موثر بوده است، ضمن اینکه در تریمهای کامل، جزئیات کروم نیز به این بخش اضافه میشود. در دو تریم TRD Pro و تریل هانتر، نام TOYOTA روی جلوپنجره، زیرسپری ، چراغهای LED آفرود و رینگهای ۱۸ اینچی با تایرهای ۳۳ اینچی گودیر هم نصب شده است، که در تریل هانتر، با روکش برنزی رینگها مواجه هستیم.
سیستم تعلیق تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ براساس پلتفرم TNGA-F شکل گرفته است. در شاسی از فولاد و در نیمه بالایی سازه از آلومینیوم استفاده شده، تا همزمان با افزایش استحکام، وزن خودرو افزایش نیابد. با حذف ترمز کاسهای از تاکوما ۲۰۲۴ ، تمام تریمها به ترمز دیسکی مجهز شده است.
تنظمیات سیستم تعلیق و فنربندی در تریمهای گوناگون، متفاوت است. مثلا در تریمهای TRD Pro و تریلهانتر، به ترتیب از کمکفنرهای ساخت Fox و بیلاشتاین استفاده شده است، که نقش مهمی در بهبود تواناییهای آفرود تویوتا تاکوما خواهد داشت.
تویوتا تاکوما TRD Pro با زوایای حمله، خروج و شکست ۳۳.۸، ۲۳.۵ و ۲۵.۷ درجه، دوربینهای زیر بدنه و حالت رانندگی Multi-Terrain با تنظیم در سه حالت خاکی، شنی و گل و لای، توانایی زیادی در بیراههنوردی دارد.
ظرفیت یدککشی و باربری تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
حداکثر ظرفیت یدک کشی تاکوما ۲۰۲۴ در تریمهای SR5 I-Force و TRD PreRunner برابر با ۲.۹۵ تن اعلام شده است، که ضمن کاهش ۱۳۶ کیلوگرمی نسبت به مدل قبلی، از تمام رقبا به جزء نیسان فرانتیر کمتر است. برای کنترل بهتر تریلر، مواردی شامل کنترل ترمز و آئینه دیجتال عقب به تاکوما ۲۰۲۴ اضافه شده است.
اما ظرفیت بارگیری به ۷۷۵ کیلوگرم رسیده، که علاوه بر افزایش نسبت به مدل قبلی، نسبت به تمام رقبا به جز فورد رنجر ۲۰۲۳ بیشتر است.
کابین و امکانات تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
در فضای کابین با نمایشگر لمسی ۸ اینچی و صفحه پشت آمپر ۷ اینچی مواجه هستیم، که در تریمهای لیمیتد، TRD Pro و تریل هانتر به ابعاد ۱۴ و ۱۲.۳ اینچ تغییر میکند. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بیسیم و سیستم صوتی JBL با ۱۰ بلندگو از مهمترین امکانات موجود در کابین این خودرو بهشمار میآید.
ویرایش سوم از سامانه ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense به صورت استاندارد در تاکوما ۲۰۲۴ نصب شده است، که مواردی شامل هشدار برخورد با شناسایی عابرپیاده، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، کروزکنترل تطبیقپذیر، دستیار شناسایی خطوط، دستیار تابلوخوان، نوربالا خودکار و Proactive Driving را به همراه دارد.
سامانه Proactive Driving که تویوتا برای نخستین بار در تاکوما ۲۰۲۴ عرضه کرده، شکل پیشرفتهای از کروزکنترل تطبیقپذیر است که با کمک دوربین و رادار، عملکرد گاز، ترمز و فرمان را حتی در مسیرهای مارپیچ زیرنظر میگیرد.
براساس اعلام تویوتا، سروصدای سیستم کنترل خزش کاهش یافته و در ۵ سرعت تنظیم میشود. صندلیهای IsoDynamic با ضربهگیرهای مستقل، از انتقال تکانهای خودرو به سرنشینان جلوگیری خواهد کرد.
تویوتا تاکوما تریل هانتر ۲۰۲۴
تریم جدید تریل هانتر به واسطه نورپردازی بدنه، سپرهای فولادی، افزایش ۵ سانتیمتری ارتفاع، اسنورکل روی ستون A سمت سرنشین و لوگوی Trailhunter روی گلگیرها و پوشش داخلی درها از سایرین متمایز شده، درحالیکه تبدیل برق ۲۴۰۰ وات، کمپرسور هوا و چند درگاه USB نیز برای آن درنظر گرفته شده است.
همچون سایر تریمها، برای تریل هانتر نیز مجموعهای وسیع از لوازم جانبی قابل سفارش خواهد بود.
فروش تاکوما ۲۰۲۴ از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز میشود، درحالیکه نسخه تریل هانتر از بهار ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.
در اکثر تریمها همچون SR و SR5، قدرت به محور عقب انتقال مییابد که در مدل ۲۰۲۴ با دیفرانسیل لغزش-محدود همراه شده است، اما در نسخههای چهار چرخ محرک، جعبه انتقال دو سرعته و دنده کمکی سنگین هم به صورت استاندارد نصب خواهد شد. تریم لیمیتید با پیشرانه هیبرید به قفل دیفرانسیل مرکزی هم مجهز میشود.
پیشرانههای تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در تریم پایه یا SR به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با ۲۲۸ اسببخار قدرت و ۴۴۸ نیوتنمتر گشتاور به همراه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شده است.
در تریم SR5، خروجی پیشرانه به ۲۷۰ اسببخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور افزایش مییابد و با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل سفارش است. اگر همین پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه شود، خروجی آن به ۲۷۸ اسببخار قدرت و ۴۳۰ نیوتنمتر گشتاور افزایش مییابد.
در تریم I-Force Max، سامانه هیبرید متشکل از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ، پیشرانه برقی و باتری ۱.۹ کیلووات ساعت نصب شده است، که در مجموع ۳۲۶ اسببخار قدرت و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
در مقایسه با شورلت کلورادو ZR2، فورد رنجر رپتور، جیامسی کنیون AT4X و نیسان فرانتیر Pro-4X که همگی از پیشرانه حجیمتر برخوردار هستند، خروجی نیروی تاکوما ۲۰۲۴ فقط از محصول فورد ضعیفتر است درحالیکه در بخش گشتاور، بالاتر از همگی قرار میگیرد.
کامبیزپناهنده
تاریخ : ۳۰ - خرداد - ۱۴۰۲
بروفورد۶درب روببین f650تامعنی بتمام معنی ازغول ببینی