زاد و ولد عجیب افغانی ها داد استانداری فارس را درآورد/ ۱۲۰ هزار افغانی باید اخراج شوند/ مردم نگرانند

زاد و ولد عجیب افغانی ها داد استانداری فارس را درآورد/ ۱۲۰ هزار افغانی باید اخراج شوند/ مردم نگرانند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در جمع خبرنگاران گفت: به کارگیری و استفاده از اتباع بیگانه در برخی مشاغل ممنوع است و با کارفرمایانی که به این مهم بی توجهی کنند برخورد خواهد شد. به گزارش اول فارس به نقل از استانداری فارس، بهرنگ قربانی افزود: به ویژه در آن دسته […]

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در جمع خبرنگاران گفت: به کارگیری و استفاده از اتباع بیگانه در برخی مشاغل ممنوع است و با کارفرمایانی که به این مهم بی توجهی کنند برخورد خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس
به گزارش اول فارس به نقل از استانداری فارس، بهرنگ قربانی افزود: به ویژه در آن دسته از مشاغلی که نیروی کار داخل می تواند در آن فعالیت کند و امکان به کارگیری جوانان خودمان در آن شغل وجود دارد تاکید شده که به هیچ وجه از نیروی کار اتباع بیگانه استفاده نشود.

او ادامه داد: در کنار اشغال برخی فرصت های شغلی، مسائلی از جمله تشکیل صف های طولانی برای تهیه مواد غذایی مانند نان در برخی شهرک‌های اطراف شیراز مانند گویم، دوکوهک و قصر قمشه نیز موجب نارضایتی مردم شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: یکی از موارد شغلی که به کارگیری اتباع بیگانه در آن مطلقا ممنوع اعلام شده شغل فروشندگی است و چنانچه واحدهای صنفی در این زمینه تخلف کنند برخوردهای جدی قانونی خواهد شد.

قربانی افزود: در این زمینه تاکنون چند واحد صنفی متخلف در شیراز و سایر شهرستانها پلمب شده است.
او اضافه کرد: هدف ما این است که فرصت های شغلی که حضور در آنها در توان هم استانی‌ها و هم وطنانمان هست توسط اتباع بیگانه اشغال نشود و در این خصوص به طور جدی برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته تلاش ما این است که مانع از نگاه صرفا منفی نسبت به حضور اتباع بیگانه شویم و به ظرفیت های اقتصادی هم که آنها می توانند ایجاد کنند توجه داشته باشیم اما کارفرمایان در مشاغلی که متقاضی نیروی کار داخل برای آنها وجود دارد به هیچ وجه حق به کار گیری اتباع بیگانه را ندارند.

لزوم کنترل و مدیریت جمعیت اتباع بیگانه حاضر در فارس
وی، جمعیت فعلی اتباع بیگانه در فارس را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، هم اینک ۳۵۸ هزار اتباع افغانی در فارس حضور دارند که از این تعداد حدود ۱۲۰ هزار نفر طی دو سال گذشته وارد این استان شده‌اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: در واقع برای این افراد به طور موقت مجوز اسکان در استان صادر شده و هنوز تصمیم خاصی در مورد آنها گرفته نشده است.

قربانی افزود: البته با توجه به حجم حضور اتباع بیگانه در فارس به دنبال این هستیم که ضمن عدم تمدید مجوز اقامت موقت آنها، این اتباع از استان طرد شوند.

وی ادامه داد: با توجه به نارضایتی مردم نسبت به حضور اتباع بیگانه در فارس، تقاضای استان از وزارت کشور عدم تمدید مجوز اقامت موقت ۱۲۰ هزار تبعه خارجی است که در دو سال گذشته وارد فارس شده اند.

او ادامه داد: علاوه بر اتباع بیگانه مجاز و دارای مجوز حضور، پیش بینی می شود که ۵۰ تا ۱۰۰ هزار اتباع بیگانه غیر مجاز نیز در استان حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: سیاست ما شناسایی این افراد، دستگیری، انتقال به اردوگاه مراقبتی در شیراز و در نهایت طرد به مرز است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، شهرستان نی ریز یکی از گلوگاه‌های ورود اتباع غیرمجاز به این استان دانست و گفت: البته نیروی انتظامی تاکنون تلاش زیادی در زمینه دستگیری این افراد انجام داده است.
نظارت جدی بر اجرای مصوبه ممنوعیت اسکان اتباع بیگانه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع)
قربانی، ضمن یادآوری حادثه تروریستی ۲۲ مرداد امسال حرم مطهر شاهچراغ (ع) ادامه داد: به دنبال وقوع این حادثه مقرر گردید که اجازه سکونت به اتباع خارجی با هر نوع مدرکی چه مجاز چه غیر مجاز در اطراف این حرم مطهر داده نشود.

وی افزود: اتباع بیگانه ای نیز که هم اینک در این محدوده سکونت دارند با هماهنگی صنف املاک باید این محل را ترک کرده و محل دیگری اسکان یابند.

او گفت: عزم استان برای عملیاتی و اجرایی کردن این تصمیم جزم است و به زودی و با جدیت تمام این برنامه عملیاتی خواهد شد.

نرخ بالای زاد و ولد اتباع بیگانه
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به نرخ بالای زاد و ولد اتباع بیگانه گفت: سال گذشته در یکی از شهرستان های استان آمار تولد میان اتباع بیگانه سه برابر ایرانی ها بود، یعنی از ۶۰۰ نوزاد متولد شده در این شهرستان ۴۵۰ نوزاد متعلق به اتباع بیگانه بود.

قربانی در خصوص تعداد دانش آموزان اتباع بیگانه در استان فارس نیز اظهار کرد: هم اینک افزون بر ۴۰ هزار دانش آموز اتباع بیگانه در فارس مشغول به تحصیل هستند.

او افزود: والدین دانش آموزان ایرانی از تاثیر فرهنگی که ممکن است دانش آموزان اتباع بر فرزندانشان بگذارند نگران هستند.

عکس های لو رفته بازار جدید ماهی فروشان شیراز بدون معتاد و گدا

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

مطالب مرتبط

نگرانی مردم فارس و شیراز از حضور هردمبیل هزاران افغانی

نظرات

  • جواد

    تاریخ : ۲۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    به زودی ایران به دست افغانیها میفته . این خط و این نشون +


  • باهر

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    بنظر من باید آنها را تحت آموزش و پرورش ایرانی قرار داد و این دانش آموزان با فرهنگ‌و‌ادب ایرانی بار آورد و تحویل اجتماع ایران داد و با توجه به فرهنگ قوی ایرانی هیچ‌ترس و واهمه ای نباید مردم داشته باشند .طرد کردن آنها فقط باعث دشمنی میشود آن هم در شرایطی که طالبان ستمگر در افغانستان تمام شیعیان را تحت ظلم‌و‌اجحاف قرار داده و حتی اموال و املاک آنها را عملا مصادره و آنها را نفی بلد می کند.دولت ایران نباید آنها را به افغانستان برگرداند و امید آنها به دولت شیعه ایران را نابود و نامید کند.
    این افراد را بایدتابعیت ایرانی داد و به جمعیت ایران افزود و از این فرصت نهایت استفاده را کرد.منتها باید زحمت کشید و آنها را ایرانی کرد نه اینکه زیر بار این مسیولیت شانه خالی کرد و زود صورت مسأله را پاک کرد و آنها را طالبانی و بر علیه ایرانی نمود.


  • ..

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    درسته نباید نژاد پرست باشیم اما نباید حق ملت خودمون هم وطنمون ضایع بشه درسته افغانیا هم ادمن باید به دادشون رسید ولی اگه دولت افغانستان طالبانه کیه عرضه داشت ملتشو نگه میداشت نمی‌تونه بده دست ایران البته ایرانم فقط تو حمایت از اونا همیشه آمادس به داد ملت خودش که نمیرسه


  • مهمان

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    میخوان مبلغی که برای تمدید میگیرن رو افزایش بدن به مرگ گرفتن تا به تب راضی بشن . مردم دیگه هیچ میفهمین هیچ حرفی رو از هیچ مسئولی قبول نمیکنن حالا هم که مملکت رو دو دستی دادید به این افغانیهای فراری بهشون نان یارانه ای آب و برق و گاز و هزار تا کوفت و زهر مار میدید همه شغل ها رو هم که اشغال کردن توقع دارید ما باور کنیم که میخواید بیرونشون کنید نه مردم خودشون اینها می‌ریزند بیرون داره کارد میرسه به استخونشون تازه شما خبر دار شدید. تقصیر ندارید جایی که شما زندگی میکنید کجا و جایی که مازندگی میکنیم کجا .


  • صادق

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    به نظر من، دولت باید افغان ها رو به جای اخراج کردن، سازماندهی کنه. مثلا کاری کنه که اگر کار می کنند مالیات بدهند. مشخصاتشون ثبت شده باشه. چون
    در نهایت اخراج هم بشوند دوباره بر می گردند. طبیعی هم هست. زندگی در افغانستان مشکل هست و ما ایرانی ها هم همانطور که انتظار داریم در کشورهای دیگر زندگی کنیم باید بپذیریم که افغانستانی ها هم می توانند در کشور مازندگی کنند.


  • وحدت حسینی

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    آقای استاندار لطفا واضح اعلام کنید چرا از افغانها حمایت میکنید چرا مثل از آذربایجان و دیگر استانها افغانها را بیرون نمی کنید مگر نسبتی دارید مالیات وهزینه های اضافی اینها را از جان مردم شیراز بیرون میاورید…در ضمن چرا شما نمی‌گذارد صدای ملت به استاندار محترم ومسیولین برسد که راهکاری پیدا کنند


  • وحدت حسینی

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    آقای استاندار لطفا واضح اعلام کنید چرا از افغانها حمایت میکنید چرا مثل از بایجان و دیگر استانها افغانها را بیرون نمی کنید


  • سعید

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    به نظرتان کدوم کار مثبتی انجام دادن مسولان ا… که این دومیش باشه خودشونم میدونن که به زودی کشور میفته دست افغانیها اون موقع میفهمن که چه بلایی سرشون اومده و زن و بچشون رو چجوری از دست اونا نجات بدن

    شهرداری شیراز از جان باغ کوچه ۸۳ قصردشت چه می خواهد؟


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    جالب این هست که اگر اتفاقی بیفتد از خود تهران ،از مقامات بازخواست میکنند که چرا بطور مثال حرم مطهر شاهچراغ حمله تروریستی شده؟اما برا اسکان هیچ تصمیمی نمیگیرند وبه استانداری محول میکنند.فردا روز باید منتظر این باشیم که بچه های افغانی که تعدادشون زیاد هست تو مدارس بر علیه شیعه هم موضع گیری کنند


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    تورو خدا مسئولین به اطراف شیراز سری بزنند.روستاهای سلطان اباد وجرسقان پر شده از افغانی کوچه‌ها وخیابان ها پر شده از افغانی هر افغانی
    هم ۷،۸تا بچه داره .دارند مثل علف هرز
    رشد میکنند.زمین مفت میخرند.
    دو سه طبقه میسازند،وبه تعداد زیاد در ان زندگی میکنند.بدون ریالی بابت پول
    برق یا آب بدهند .چون که کنتور ندارند.
    دهیار وشورا هم هیج کاری نمیکنند.
    وهزینشون از جیب ما در میاد .
    مصرف ارد تواستان بالا بود .اومدن نان‌و گرون کردن.چرا باید ما جور افغانی بکشیم.


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    به نظر من بنده خدا یه حرفی زده که گفته بشه حرف زد فکر نکنم توان اجرا داشته باشه عروسکی بیش نیست .من خودم افغان هستم دیگه شما ایرانی ها روزتون به ما افغان ها نمی‌رسه استاندار که خوبه برو بالاتر ….آب که ندادیم زورمان می‌رسد شما هم برید غار بچرونید……هه هه هه هه هه هه هه هه


  • سیا

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    خداوکیلی من نژاد پرست نیستم.حتی چنتا دوست افغانی دارم.ولی این مهمانهای ناخوانده عرصه رو به جوونهای بیکار خودمون تنگ کردن.مثل خرگوش هم که بچه پس میندازن و ولشون میکنم به امان خدا.من کارم ساختمان سازیه.حاضرم حقوق بیشتری به کارگرای ایرانی بدم تا اینکه افغانی بذارم سرکار.تعدادشون نسبت به ۳سال پیش خیلی بیشتر شده.مالیات هم که نمیدن پس نمی‌دونم چرا حکومت اینارو اخراج نمیکنه.بعضی از محله های شیراز از هر ۱۰ نفر ۶تا افغانی میبینی.از این نظر هیچ‌جا مثل شیراز بی درو پیکر نیست.واقعا نگران بچه های خودمونم.


  • ع ص

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    عزیزم یه سری کوار بزنید ساعت !۷/۵ عصرنانوایی نیست.اگرهم هست ساعتها پشت سرافغانی ها باید ایستاد ودرآخر نان نیست.افغانی بازارچه دارد نقطه مهم واصلی بازار شهردرمحاصره افغانی هست.حتی در کارخانه ذوب آهن هم مشغول هستند.آمارزادو ولد از بیمارستان شهر بگیرید ببینید فاجعه هست.افغانی های ساکن دراین شهر به علت تعداد زیادشون خیلی قلدر وزبون دار وگردن کش هم هستن.عاجزانه تقاضا میشود رسیدگی وپاک سازی شود چه با مدرک وچه بی مدرک باشن.همه مشاغل ساختمانی وکشاورزی وبازار تحت محاصره اینها شده.


  • کاظم

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام ممنون از کارکنان ومتصدیان دولت که موضوع را احساسی برسی نمیکنند بلکه بادرایت ودوراندیشی


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    چند سال آینده دولت متوجه خواهد شد که ایران میشه فلسطین و غزه و اتباع افغانی میشه همون رژیم اسرائیل ، هر جا زمین و ملک هست دارن میخرن اگه شناسنامه ایرانی هم بهشون بدهند رسماً همه املاکی که خریدن مالک قانونی میشن اونوقت ایران را رسماً و قانونا اشغال میکنن


  • رضانصیری

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    به نام خدا
    جناب استاندارمحترم
    با سلام این اتباع بیگانه واقعا زندگی را برای اکثر مردم سخت کرده است علت ان هم این است که ۵۰ درصد از خانه های هر استانی را خریداری کرده است و این باعث گرانی مسکن و بالا رفتن اجاره میشود لطفا برای هر کس که ملک اتباع افغانی را بنام خود میزنند را جریمه سنگین لحاظ کنید تابه این شکل پیش نرود.


  • منصور

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    تمام مهاجران افغانی و افغانی زاده باید اخراج شوند به خاطر ایجاد گرانی و بیکاری و….


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    امنیت و آرامش نداریم نمیدونم اینجا ایرانه یا افغانستان واقعا یه مسئول نیست پاسخگو باشه اینارو بیرون کنن …. چند روز دیگه از خونه خودمون بیرونمون میکنن بنظرتون چرااینقدر بچه میارن؟…. ایران باید از اتباع افغانی پاک بشه


  • مجید

    تاریخ : ۱۸ - شهریور - ۱۴۰۲

    لطفا فقط درحدحرف نباشه ب هیچ عنوان بهشون خونه اجاره ندید وممنوع کنید ،ازخدمات پزشکی محروم بشن،ودرمدارس اجازه ندید ثبت نام بشن


  • Ali.sh

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    دوستان دقت کنید گفته شده منتظر هستن تا زمان تمدید کارتشون برسه تا دیگه تمدید نکنن و دیپورت بشن..
    ما ب نوبه خودمون دشمن هیچ کس نیستیم اما عزیزان افغانستانی باید در نظر داشته باشن ک مهاجرت هم ی حدی داره جمعتشون در ایران بسیار زیاد شده و داره ب کشور ما اسیب میزنه..بسیاری از مردم ما سرگردان کشورهای دیگه هستن..با سیاست جدیدی ک در نظر گرفته شده از فضا استفاده های مفیدی میتوان داشت..ممنون بابت توجه ب درخواست های مردم


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    استاندار؛مردم خونشان بجوش آمده ازاین همه بی لیاقتی مجلس ودولت????خطر؛خطر؛خطر؛دیگردرکمین ایران نیست!خطرطغیان انباع بیگانه؛عیان شده وازحدونشرگذشته!!خاک وانرژی وثروت ایران تا۴سال آینده به بادفناخواهدرفت!!روزبروزحکومت ایران؛طبق نقشه ی عربستان وآمریکاو۰۰باسپردن کابل به طالبان ضدتشیع صاحب الزمانی؛????باسوءاستفاده ازمیهمان نواریهای ایرانیان؛درحال پیشرفت موفقیت آمیزی هستیم!!و امروزنسبت به زادوولدهای وحشتناکشان؛شاهداثربخش بودن طراحان اسرائیلی هستیم!!؟؟متاسفم که دولت هنوزدرخوش رقصی جلومجامع بین المللی درخواب غفلت است!!؟؟


  • توکل

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام‌خدمت‌استاندارمحترم‌عامل‌دوبار‌حمله‌به‌شاهچراغ‌مگه‌همین‌افغانی‌هانبودن‌دوسال‌دیگه‌‌همه‌کاره‌کشور‌ما‌میشن‌اینقدهم‌پروهستن‌توروخدا‌افغان‌هاروبیرون‌کنید


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    چه شیعه چه سنی؛فرقی ندارند؛مردم عزیز؛مسئولان محترم؛۲سال است مردم دلسوزوهمیشه درصحنه؛نسبت به هجوم بی سابقه ی اتباع بیگانه واثرات مخربی که برفرهنگ وتمدن؛زبان ودین؛؛اقتصادومعیشت درهم شکسته ی کارگران ساختمانی ایران؛خواهندگذاشت هشدارواخطارصادرکردیم۰حال که،؛اسراف درآب؛برق؛گاز؛آرد؛غلات؛ دارو؛حیف میل تجهیزات بهداشتی؛درمانی؛طراحی وتوطئه های شوم دشمن غربی عربی عبری؛جهت ترور؛وحشت
    ونامنی درشیرازو۰۰۰ زادوولدهای انتحاری؛انفجاریاتباع واثراتش برخاک وناموس وذخایرانرژی دیگرمحاصره ؛فروخته وتمام شده ی ایرانی که به فلسطین دوم تبدیل شده۰۰۰۰همگی رامردم تذکرداده اند؛؛اماچه فایده؟؟ازدرب بیرونشان کنیدازدیوارداخل میشوند!!یاباجریمه ای چندمیلیونی مجدداآزادمیشوند!!بایدمتحدشدوکشوررانجات دادتادیرنشدهامیدوارم استاندار؛فرماندار؛انتظامی؛دادستان عزمشان راجزم وازترس پیامدهای بعدی که ممکن است روابط دولت بارفقای دیرینه شان طالبان وبه سیاهی بکشد؛؛؛پاپس نکشند۰مامردم صمیمانه ازشمادفاع وسپاسگذارتان خواهیم بودبه امیدایرانی شکوفاوپررونق معیشتی ۰۰چ


  • رامین

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    از فرهنگ شهر تا هرجا که فکر کنی فروشنده‌ها تره بار ، سوپری ، حتی شیرینی فروشی
    افغانستانی هستند
    به هر کی میپرستی خود شما هم زن بچه دارین
    به فریادمون برسید الآنم دیر شده


  • علی ش

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    اتباع افغانی همه جا را گرفته حتی مغازه های داخل شهر و بیرون شهر هم افغانی گذاشته اند یک از شیراز به طرف سعادت شهر درحال تردد بودم و در اتوبان شیراز اصفهان نزدیک شهر مرودشت از یک سوپر مارکت کنار اتوبان که یک افغانی فروشنده بود و خانواده همراهم بودند یک چیپس و یک ساقه طلایی و اب بزرگ و یک قهوه خوردم که ۸۵ هزارتومان از کارت بنده پول کشید که بعد حساب کردم دیدم ۲۵ هزارتومان ار من بیشتر گرفته که دیگه راه برگشت نداستم و خیلی دیر شده بود و این گذاشتم تا شما مواظب باشید و هان جا حساب بکنید و اگر طلبکار شد بد بگیرید


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    تمام شهر مغازه ها وگرفتن تونانوایی میری نصفش افغانی هست خونه های بزرگ روباقیمت های بزرگ گرفتن چندمدت دیگه مابایدبریم افغانستان یاکارگری ایناروبکنیم لطفا جدی عمل کنید


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    ترا قرآن این افغانها رو بیرون کنید قصر قمشه که میری انگار رفتی قندهار….خیلی رشته آدم احساس خجالت میکنه


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    همشون استاندارباید کوتاهی نکنه درکارش همشونو بیرون کنه ماچقدر جوان بیکار داریم که هرجابرابی کارمیرین افغانی دارن میگیرن به جای ایرانی میگن نه بیمه میخاد نه چیزای دیگه کتکشون هم بزنینم کاری نمیتونن بکنن استاندار عزیز لطفا شما به داد جوان های این مملکت باشید


  • اذر

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    سلام به استاندار محترم شهر شیراز
    باعنایت و توجه پر از لطف شم
    خواستم بگم امار شما صحیح من در
    هر مغازه میرم صف افغان زبانها بیشتر هست
    تا ایرانی
    در صف نانوایی ایستادم و دیدم کلا سه تا ایرانی به ۱۹ نفر مرد
    تمام کارگری در ساختمانها تموم شاگردی درمغاز ه ها
    شما حساب کنید زبانشان رو ی زبان بچه ها تاثیر گذاشته و ….
    به داد فرهنگ غنی ایران باشید لطفا

    ایا ایرانیهای بیرون از کشور روی کشور های دیگه تاثیر میگذارند ؟؟؟پس چرا این شهر به این روز در امده
    ؟؟؟؟
    کارگاها و مغازه ها افغانی
    و ..،


  • اذر

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    یلام به استاندار محترم شهر شیراز
    باعنایت و توجه پر از لطف شم
    خواستم بگم امار شما صحیح ،مم در
    هر مغازه میرم صف افغان زبانها بیشتر هست
    تا ایرانی
    در صف نانوایی ایستادم و دیدم کلا سه تا ایرانی به ۱۹ نفر مرد
    تمام کارگری در ساختمانه،تموم شاگردی در
    شما حساب کنید زبانشان رو زبان بچه ها تاثیر گذاشته و ….
    به داد فرهنگ غنی ایران باشید لطفا

    ایا ایرانیهای بیرون از کشور روی کشور های دیگه تاثیر میگذارند ؟؟؟پس چرا این شهر به این روز در امده
    ؟؟؟؟
    کارگاها و مغازه ها افغانی
    و ..،


  • اﻳﺮاﻥ

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    اﻗﺎﻱ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻓﺎﺭﺱ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﻴﺮاﺯ ﻋﺎﺟﺰاﻧﻪ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﺎﺟﺮاﻥ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﻛﺸﻮﺭﺷﺎﻥ ﺑﺮﮔﺮﺩﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻂﻪ ﺷﻴﺮاﺯ ﻓﻘﻄ اﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻳﺪ ﺑﻪ ﺟﺎﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻆﺮ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ اﻻﻥ ﺟﻨﻮﺏ ﺷﻴﺮاﺯ ﺷﺪﻩ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﺤﻠﻪ ﺩﻫﭙﻴﺎﻟﻪ و اﻃﺮاﻑ اﻥ ﻣﻬﺎﺟﺮاﻥ اﻓﻐﺎﻧﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺿﺎﻳﻌﺎﺗﻲ اﻫﻦ اﻻﺕ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭼﻬﺮﻩ ﺟﻨﻮﺏ ﺷﻬﺮ ﺭا ﺯﺷﺖ ﻛﺜﻴﻒ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻻاﻗﻞ اﻳﻦ ﻣﻜﺎﻧﻬﺎﻱ ﺿﺎﻳﻌﺎﺗﻲ ﺭا ﺟﻤﻊ ﻛﻨﻴﺪ ﺟﺎﻱ اﺯﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﻬﺮ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻩ ی ﻛﻨﻴﺪ


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    انشاالله که در مورد بیرون کردن اتباع در حد شعار نباشه اقدام بشه که باعث اکثر بدبختها هستن واقعا اگه همچی لطفی کنید خیلی از شما ممنون میشیم


  • آشنا

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    شبا پشه میخورتمون روزا افغانی
    خدایی دولت داره بی اعتنایی میکنه.
    این چه وضعیه؟همی مونده شناسایی کنین و کارت ملی هو بهشون بدین
    آمار اشتباه گفته میشه.شاید این تعداد فقط تو یکی از شهرهای نزدیک شیراز باشه
    شمارو بخدا این کار که ازتون میاد انجام بدین و افغانیهارو اخراج کنین تا بار رو دوش طالبان نمک نشناس باشه نه ملت و دولت ایران


  • داریوش شیروانی

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    خدا پدر آقای دکتر ایمانیه و مدیرانی امسال ایشون را بیامرزد من به نوبه خودم بگم ۷۰ درصد مشکلات زندگیم بخاطر وجود اتباع خارجی افغانستان هست


  • الاحد

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    ترو خدا از ایران اخراج کنید اینهمه مفت خور به چه کار میان عامل ناامنی و فساد و تورم


  • داریوش قدیمی

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    خدا پدر آقای دکتر ایمانیه و مدیرانی امسال ایشون را بیامرزد من به نوبه خودم بگم ۷۰ درصد مشکلات زندگیم بخاطر وجود اتباع خارجی افغانستان هست


  • الاحد

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    ترو خدا از ایران اخراج کنید اینهمه مفت خور به چه کار میان عامل ناامنی و فساد و تورم


  • محمد

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    جناب مدیر دیر خبردار شدی… جمعیت ایران کم میشه جایش را افغانی میگیره..بعد چند سال مشخص می‌شود چه بلایی سر ایران میاد؟کدام کشور مثل ایران اینقدر بی در و پیکر هست ؟با این مشکلاتی مردم دارن آخه سزاوار هست این مهاجرین هم قوز بالای قوز بشن…جوانان خودمان بیکاره بعد افغانی سر کار…چرا این دولت اینقدر بی مسولیت هست


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    باید بهشون بگن بعد از تولد فرزند دوم برای عمل وازکتومی اجباری مراجعه کنند بیمارستان زینبیه تمام


  • سعید

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    مثل کپک سرمون زیربرف نمیدونیم چه بلای داره سرمون میاد


  • ناشناس

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    افغانی ها تمام کار و کاسبی ها و خونه ها را گرفتن ایرانی ها هم باید بیکار و در بدر باشن و در سطل‌های زباله ها دنبال غذا یاشن.


  • کواری

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    درود به شرفت تاکی باید بسوز افغانهابشیم برگردونید کشورشون هرکس خاست بمونه فقط حق کارگری بهش بدید حق رانندگی وهیچ شغلی بجز کارگری بهش ون ندید افغانی ساخته شده فقط کارکنه تابمیره تمام


  • آ

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    تنها تصمیم درست و کار درست استانداری فارس همین هست این افغانستنی ها باید همه از ایران اخراج شوند


  • محسن

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    اتباع افغانی عامل اصلی مشکلات مسکن ، بیکاری ، ازدواج و فساد هستن ، حتی خیلی از نانوایی ها رو دیگه به تصرف دراوردن و باید در هفته چندین ساعت وقت گرانبهای ملت در صف پشت سر افغانی های طلب کار گذرونده بشه، کودکان افعانی اکثرا واکسینه نشدن و باعث ایجاده زنجیره بیماریهای ویروسی کودکان سنین پایین میشن ، این حرفها استاندار هم به احتمال زیاد چن روز دیگه به فراموشی سپرده میشه و هیچ حرکت مهمی نخواهید دید، و البته که یک روزی میبینیم چطور باعث نا امنی کشور بشن، کاش همه جا مثل بعضی از شهرهای استان خودشون اجازه اقامت افعانی رو ندن .


  • مهدی

    تاریخ : ۱۷ - شهریور - ۱۴۰۲

    اینقد اتباع اتباع میکنید اخرش هیچی، ولی در کل بعضی از اتباع شیعه هستند ک اگه جای دولت بودم بهشون شناسنامه میدادم، چون با برخوردی که باهاشون داشتم خیلی رفتارشون با بقیه داره،