سرویس جدید اسنپ برای مسافرین نابینا و کم‌بینا از راه رسید

افراد نابینا و کم‌بینا با دریافت یا به‌روز‌رسانی آخرین نسخه‌ی اندروید اسنپ از طریق اپلیکیشن کافه بازار یا Huawei AppGallery از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند. به گزارش اول فارس ، اسنپ با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن خود را برای نابینایان و کم‌بینایان دستر‌س‌​پذیر کرده است. کاربران مسافر نابینا و کم‌بینا […]

سرویس جدید اسنپ برای مسافرین نابینا و کم‌بینا از راه رسید

افراد نابینا و کم‌بینا با دریافت یا به‌روز‌رسانی آخرین نسخه‌ی اندروید اسنپ از طریق اپلیکیشن کافه بازار یا Huawei AppGallery از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش اول فارس ، اسنپ با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن خود را برای نابینایان و کم‌بینایان دستر‌س‌​پذیر کرده است. کاربران مسافر نابینا و کم‌بینا می‌توانند از طریق برنامه‌های صفحه‌خوان از اپلیکیشن اسنپ استفاده کنند و به‌راحتی درخواست خودرو بدهند.

اسنپ برای مسافرین نابینا و کم‌بینا در مسیر دسترس‌پذیری بیشتر

در سال ۱۹۶۹، سازمان ملل متحد ۱۵ اکتبر را روز جهانی عصای سفید نا‌بینایان نام‌گذاری کرد. هدف اصلی این روز توجه به افراد نابینا و کم‌بینا و چالش‌های مرتبط با این گروه از جامعه است. طبق تخمین سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت جهان نابینا هستند. در ایران نیز جمعیت افراد نابینا بیش از ۱۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

اسنپ با دسترس‌پذیر کردن اپلیکیشن خود برای گروه‌های خاص تلاش کرده‌ است تا نقش موثری در تسهیل رفت‌و‌آمد افراد نابینا و کم‌بینا ایفا کند.

استفاده از قابلیت دسترس‌پذیری اسنپ برای نابینایان و کم‌بینایان

افراد نابینا و کم‌بینا با دریافت یا به‌روز‌رسانی آخرین نسخه‌ی اندروید اسنپ از طریق اپلیکیشن کافه بازار یا Huawei AppGallery از این قابلیت بهره‌مند می‌شوند.

بعد از دریافت یا به‌روز‌رسانی اپلیکیشن اسنپ، افراد نابینا یا کم‌بینا می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های واسط صفحه‌خوان درخواست سفر خود را ثبت کنند. صفحه‌خوان‌ها برنامه‌هایی هستند که محتوای یک اپلیکیشن یا سایت را به محتوای صوتی تبدیل و به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کنند تا از خدمات اپلیکیشن‌های مختلف بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، کاربر مسافر می‌​تواند وارد قسمت تنظیمات شود و نابینایی/کم‌بینایی خود را در قسمت دسترس‌پذیری ثبت کند. با استفاده از این قابلیت کاربر راننده از وضعیت مسافر خود مطلع می‌​شود و آموزش​‌های لازم برای نحوه‌ی برخورد و برقراری ارتباط را دریافت می‌​کند.

اقدامات اسنپ در حوزه‌ی دسترس‌پذیری

افزودن قابلیت اتصال به برنامه‌های صفحه‌خوان برای نابینایان در ادامه‌ی دسترس‌پذیری این اپلیکیشن برای افراد دارای معلولیت انجام شده است. پیش از این، قابلیت ثبت معلولیت در حساب کاربری در اختیار کاربران قرار گرفت؛ به این ترتیب افراد دارای معلولیت حرکتی و همچنین ناشنوایان یا کم‌شنوایان نیز می‌توانند با ثبت معلولیت در حساب کاربری خود سفر بهتری را با اسنپ تجربه کنند.

یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مسئولیت اجتماعی برای اسنپ از ابتدای فعالیتش تاکنون حمایت از افراد دارای معلولیت بوده است. اسنپ در طول این سال‌​ها علاوه بر دسترس‌​پذیری اپلیکیشن خود برای افراد دارای معلولیت تلاش کرده تا گام‌هایی را برای بهبود کیفیت زندگی این گروه بردارد. از جمله​‌ی این اقدامات می‌​توان به معافیت از کمیسیون رانندگان دارای معلولیت و اجرای طرح‌های نیکوکاری در اسنپ‌کلاب با موضوعاتی همچون «کمک به اشتغال افراد دارای معلولیت»،​ «تجهیز دندانپزشکی ویژه‌ی افراد دارای معلولیت»، «تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه‌ی کودکان دارای معلولیت» و «راه‌​اندازی مرکز مشاوره​ برای افراد دارای اتیسم» اشاره کرد.

نظر بدهید

نکات مهم درباره قابلیت «تسویه در لحظه» که راننده اسنپ باید بداند

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات