واکنش تعزیرات به گلایه مشتریان ایران خودرو از فروش و عدم تحویل خودروهای پارس

رئیس سازمان تعزیرات در پاسخ به پویش فارس من «گلایه مشتریان ایران خودرو از روند فروش خودروهای پارس» عنوان کرد: گزارش های مردمی این موضوع را برای ما بفرستید، پیگیری خواهیم کرد.

خبرگزاری فارس: مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «گلایه مشتریان ایران خودرو از روند فروش خودروهای پارس» عنوان کردهاند که شرکت ایران خودرو هیچ برنامه و زمانبندی مشخصی در ارسال بخشنامههای فروش ندارد.
آنها همچنین عنوان کردهاند که در حال حاضر متقاضیان پارس ساده، پارس elx و پارس سفارشی که تعهد سامانه یکپارچه برای تحویل خودرو به آنها زمستان ۱۴۰۲ است، هر روز منتظر پیامک بخشنامه فروش هستند و ایرانخودرو هیچگونه پاسخی برای برنامه فروش ارائه نمیکند.
مخاطبان علت نگرانی خود را از تاخیر در ارسال فراخوان واریز وجه این طور شرح دادند که: در حال حاضر در مورد اغلب خودروهای ایرانخودرو برای زمستان ۱۴۰۲، بخشنامه فروش اعلام شده است اما از ارسال فراخوان برای خودروهای گروه پارس خبری نیست، ضمن اینکه برای بخشی از تعهدات پاییز ۱۴۰۲ پارس سفارشی نیز بخشنامهای صادر نشده است.
مخاطبان عنوان کردهاند: این در حالی است که ایرانخودرو در اقدامی غیرمنتظره برای متقاضیان خودروی سورن زمستان ۱۴۰۲ سامانه یکپارچه، بخشنامه تبدیل به خودروی پارس صادر ارائه کرده است.
تا کنون بیش از ۲ هزار امضا در پویش «گلایه مشتریان ایران خودرو از روند فروش خودروهای پارس» به ثبت رسیده است و این بیانگر مطالبه جدی مردم است.
در این باره مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این مطالبه مردمی بیان کرد: این موضوع مربوط به صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است و شما این موضوع را به این سازمان منعکس کنید، ما هم این خبر را منعکس خواهیم کرد تا مورد بررسی قرار گیرد.
در ادامه پیگیری این پویش، خبرنگار به سراغ سازمان تعزیرات حکومتی رفت و موضوع را با احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مطرح کرد. اصانلو در پاسخ به این پویش نیز عنوان کرد که ما به این موضوعات ورود کرده ایم، شما نیز اطلاعات و گزارش های مردمی را در اختیار سازمان تعزیرات بگذارید، موضوع را به شدت پیگیری خواهیم کرد.



