مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: هر کیلومتر باند دوم محور جهرم-لار-بندرعباس بالای ۳۰ میلیارد تومان برای ما هزینه دارد، اگر اعتبار برای ما تزریق شود محور جهرم-لار-بندرعباس را ظرف تا سه سال تکمیل کنیم.
خبرگزاری فارس : مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در بازدید از محور لار-بستک و لار-بندرعباس که با حضور مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه جنوب و مدیرکل راه و شهرسازی لارستان صورت گرفت اظهار داشت: در سالهای گذشته، بیشترین وضعیت اعتباری و هزینهای که داشتیم را در محدوده لارستان انجام دادیم، یعنی اعتباراتِ اختصاصیافته به لارستان، هم از حوزه استان فارس بیشتر بوده و هم از استان هرمزگان.
غلامرضا سقندلی گفت: در سه سال اخیر، عملیات اجرایی لار به جهرم و لار به هرمزگان، با عملکرد خوبی همراه بوده است؛ البته توان اجراییمان حداقل ۱۰ تا ۲۰ برابر میتواند بیشتر از این باشد.
وی افزود: راهسازی هزینه دارد، ما درآمد خاصی نداریم که از قسمتی برداریم و به اینجا اولویت دهیم، ما موظفیم بر اساس پولی که سازمان برنامه و بودجه برای ما تخصیص میدهد و مصوبه پیوست یک قانون بودجه است، کار را انجام دهیم.
مشاور اجرایی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: در شرایط فعلی، ۸۵ میلیارد تومانى که در پیوست قانون بودجه براى این محور تخصیص داده شده بود برابر با سه کیلومتر راهسازی است. هر کیلومتر باند دوم محور جهرم-لار-بندرعباس بالای ۳۰ میلیارد تومان برای ما هزینه دارد.
وی عنوان داشت: برای محور جهرم-لار-بندرعباس، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ پول گرفتیم و بیش از ۶۰ درصد از این ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه لارستان هزینه شد و سایر هزینهها (۴۰ درصد باقیمانده) بین فارس و هرمزگان تقسیم شد؛ این موضوع نشان میدهد که پرحادثه بودن این محور در محدوده لارستان برای ما مسلم شده است و تلاش میکنیم تا جایی که توان داریم این محدوده را از وضعیتی که وجود دارد خارج کنیم.
سقندلی تصریح کرد: من صراحتا و باجرات میتوانم بگویم که ما توان تکمیل کردن محور جهرم-لار-بندرعباس را ظرف دو الی سه سال داریم، به شرطی که پول آن تامین شود، اگر اعتبار برای ما تزریق شود مطمئن باشید در حداقل زمان، پروژه را تکمیل خواهیم کرد.
نظرات