ورود یک دادستان با اختیار تام به آزاد راه شیراز – اصفهان که ایمنی درست و حسابی ندارد

در راستای اجرای دستور رئیس کل دادگستری استان فارس و مصوبه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز استان فارس آخرین وضعیت ایمنی و امنیت آزاد راه شیراز-اصفهان بررسی شد. به گزارش اول فارس از شیراز، ‌‌دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه وظایف دادستانی در حوزه صیانت از حقوق عامه […]

در راستای اجرای دستور رئیس کل دادگستری استان فارس و مصوبه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز استان فارس آخرین وضعیت ایمنی و امنیت آزاد راه شیراز-اصفهان بررسی شد.

آزاد راه شیراز اصفهان
به گزارش اول فارس از شیراز، ‌‌دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با بیان اینکه وظایف دادستانی در حوزه صیانت از حقوق عامه ما را مکلف به پیگیری مستمرایمنی، امنیت و امکانات رفاهی و درمانی در مسیر آزاد راه می‌کند گفت: در ماه‌های اخیر علاوه بر تشکیل جلسه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و کارگروه صیانت از حقوق عامه بازدید‌هایی در سطوح مختلف مدیران و  کارشناسی  انجام شد.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه به احد از معاون دادستان اختیارات قانونی تام جهت پیگیری موضوعات مرتبط با آزاد راه شیراز – اصفهان اعطا شده است گفت: موضوع تسریع عملیات اجرایی قطعه ۸  آزاد راه با نظارت نماینده دادستانی و مدیران نهاد‌های مسئول دنبال می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب در حوزه نظارت و پیگیری حقوق عامه نیز طی دیداری از آزاد راه شیراز- اصفهان، ضمن تشکیل جلسه نظارتی در  یکی از کارگاه‌های آزاد راه، بر سرعت بخشی فرآیند تکمیل و تجهیز آزاد راه، تکمیل راه‌های ارتباطی روستا‌های اطراف آزاد راه به زیرگذر‌ها و پل‌های احداثی، تکمیل و بهره برداری ایستگاه‌ها و پایگاه‌های ویژه دستگاه‌های خدمات رسان و اورژانس جاده‌ای و پلیس راه، تکمیل و بهره برداری مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، تکمیل روشنایی در محو‌های حادثه خیر، تکمیل تجهیزات زمستانی به ویژه دستگاه‌های مکانیزه برف روبی و جرثقیل‌های سنگین، مسدود سازی دسترسی‌ها به آزادراه به ویژه در محور‌های حادثه خیز و خطر آفرین تأکید کرد.

ابراهیم ابراهیمی با تأکید بر اینکه پیشگیری از هرگونه تعرض نسبت به اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، حفاظت از منابع آب و پیشگیری از تصرفات غیر قانونی بستر و حریم مسیل‌ها و رودخانه‌ها و چشمه سار‌های اطراف آزاد راه با جدیت پیگیری می‌شود گفت: برنامه‌هایی در جهت حفاظت از انفال واقع در محور آزادراه اعم از اراضی ملی و کشاورزی و منابع آب در حال تدوین است که بخش عمده آن تأکید استفاده به موقع از ظرفیت‌های مصرح در قانون در راستای پیشگیری است.

وی در حاشیه این بازدید از آزاد راه شیراز -اصفهان خواستار اعمال فوری تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و همچنین تبصره یک  ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها در خصوص ساخت و ساز‌ها و نصب سازه‌های غیر مجاز در حریم آزادراه اراضی کشاورزی و اراضی ملی شد و افزود: اقدام مشترک و هم افزا جهت برقراری امنیت پایدار در مسیر آزادراه، برنامه ریزی جهت پیشگیری وضعی انتظامی از وقوع جرائم در کار گروه صیانت از حقوق عامه دادستانی پیگیری می‌شود.

مطالب مرتبط

مدیران تکراری همراه استاندار فارس در آزادراه شیراز به اصفهان+عکس

پاسخ نماینده شیراز به گرانی عوارض آزاد راه شیراز اصفهان: پروژه انتفاعی است ؛ حتما نباید از آزادراه تردد کنند

شرط جدید برای تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان : دریافت عوارض از خودروها

نظرات

  • بره

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    نگاه من خودم بچه آنجا هستم خدا وکیلی جاده اتوبان اینجوری درست می‌کنند اربیل عراق اینجوری درست کردین جاده خوب فقط داخل آسفالت دزدی اختلاس و غارت اموال عمومی مردم ایران است


  • رضا

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    در پروژه آرادراه شیراز اصفهان کم کاری شده پیچهای تند و نقطه کور زیاد داره ، تابلو های راهنما هشداری و اخباری مناسبی ندارد و خیلی تابلوها کم است و بیشتر تابلوها شبرنگ است
    لطفآ سر پیچها تابلوهای هشداری و اخباری بیشتری بگذارید خصوصآ در شب که تاریک است و دید راننده کم است تا حادثه کمتری رخ بدهد


  • رضا

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    در پروژه آرادراه شیراز اصفهان کم کاری شده پیچهای تند و نقطه کور زیاد داره ، تابلو های راهنما هشداری و اخباری مناسبی ندارد و خیلی تابلوها کم است و بیشتر تابلوها شبرنگ است
    لطفآ سر پیچها تابلوهای هشداری و اخباری بیشتری بگذارید خصوصآ در شب که تاریک است و دید راننده کم است تا حادثه کمتری رخ بدهد


  • ماهور

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    باسلام وعرض ادب عذرخواهی میکنم کجای این کوره راه میشه گفت آزاد راه هر آزادراه ازلحاظ بین المللی باید از چهار تا ۳۲ باند داشته باشه آزاد راه گفته میشه نه دو باند البته برای آدمای بیسواد کودن این دوباند و آزاد راه هس بعدشم اینقدر کامیون درش هس که سواری جرات نمیکنه تو آزاد راه بره


  • ناشناس

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    باسلام وعرص ادب عذرخواهی میکنم کجای این کوره راه میشه گفت آزاد راه هر آزادراه ازلحاظ بین الملی باید از چهار تا ۳۲ بان آزاد راه گفته میشه ته دو باند البته برای آدمای بیسواد کودن این دوباند و آزاد راه میگن بعدشم اینقدر کامیون درش هس که سواری جرات نمیکنه تو آزاد راه بره


  • ناصر

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    کاش یک نفر هم به اتوبان تهران تبریز می‌رسید که به جای قیر چیز دیگری هم ریختند وهردوسال باید روکش بشه


  • تاج

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    مسوولین کدام پروژه را درست وسر وقت وقابل قبول از نظر استاندارد وهم از نظر رضایت مردمی افتتاح کردن؟که این دومی باشه؟؟؟؟


  • شامی

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    اول اینکه اصلا آزادراه نیست فقط یه جاده معمولی هست با دولاین رفت و دولاین برگشت بعدشم اینکه جاده شیراز ایزدخواست هست اصلا به شهرضا هم نمیرسه حالا چرا بهش میگن آزادراه شیراز اصفهان خدا عالم است این جاده دوبانده که اصرار دارن بهش بگن آزادراه خیلی پیچهای تندی داره که حتی با سرعت مجاز هم نمیشه پیچهارو رد کرد الان این جاده خلوته بعدا که بار ترافیکیش سنگین شد با سرعت ۸۰ تا هم ننیشه رانندگی کرد در نهایت اینکه یکساعت طول مسیر شیراز ایزدخواست کوتاهتر میشه ولی عوضش دو ساعت توی ترافیک گویم گیر میفتیم یعنی یه اتوبوس که میخواد از شیزا به سمت اصفهان حرکت کنه نه تنها زودتر نمیرسه بلکه دوساعت هم دیرتر میرسه در کل بعداز گدشت بیش از دوازده سال برای ساخت این جاده به اصطلاح آزادراه تررررررررر زدند همون جاده و مسیر قدیمی اعتباروارزش خیلی بیشتری داره


  • محمد

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    ورود دادستانی به این امور باید محدود باشد
    زیر گذر دلرد یا ندارد بسته به بودجه دارد


  • اتل متل توتوله

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    آقا از اول هم پیدا بود سر افتتاح عجله ای ، بازم مدیران گند میزنند، با این همه تبلیغ در مورد این آزاد راه، نه تابلو نه روشنایی،نه پمپ بنزین، هیچی نداره اینها فقط آسفالت و افتتاح کردند، اونیکه افتتاح کرد چی و افتتاح کرده میشه بگن، بیشتر افتضاح بوده تا افتتاح، مثل راه آهن شیراز