به رانندگان کامیون غیربومی بار نمی دهند/کسی نامه راهداری را نمی خواند

باطل کردن دو روزه برگ نوبت رانندگان موجب می شود آنان به ناچار پایانه را ترک کرده و به امید جذب بار با کامیون خالی به پایانه دیگری بروند. رانندگان کامیون مدعی شدند با وجود دستور العمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر ممنوعیت بومی گرایی در پایانه های بار، توزیع […]

باطل کردن دو روزه برگ نوبت رانندگان موجب می شود آنان به ناچار پایانه را ترک کرده و به امید جذب بار با کامیون خالی به پایانه دیگری بروند.

رانندگان کامیون مدعی شدند با وجود دستور العمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر ممنوعیت بومی گرایی در پایانه های بار، توزیع ناعادلانه بار در تعدادی از پایانه ها و مراکز توزیع بار همچنان به شدت ادامه دارد.

ظفر عظیمی مهر راننده کامیون در این مورد مدعی شد در برخی پایانه های بار از جمله در پایانه های زنجان، قزوین، یزد و سنندج تبعیض و بومی گرایی وجود دارد.

راننده کامیون 1

وی در این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور، تردد کامیون های خالی به اقتصاد، سوخت، آب و هوا و محیط زیست لطمه می زند.

وی افزود: وقتی یک راننده از روی میل یا ناچاری تمایل به توقف و نوبت گرفتن چند روزه در یک پایانه حمل بار دارد چرا بعضی از انجمن های صنفی با دستورات سلیقه ای، برگ نوبت رانندگان غیر بومی را دو روزه باطل می کنند؟

عظیمی مهر ادامه داد: باطل کردن دو روزه برگ نوبت رانندگان موجب می شود آنان به ناچار  پایانه را ترک کرده و به امید جذب بار با کامیون خالی به پایانه دیگری بروند.

این مطلب را بخوانید

ناگفته های تاریخی کتیبه های باستانی فارس از زانو زدن ۲ امپراتور روم جلوی شاهنشاه ایرانشهر که باید بدانید

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: تردد یکسر خالی کامیون ها نه تنها هزینه بسیاری برای کامیوندار و راننده در پی دارد بلکه همچنان که گفته شد به اقتصاد کشور نیز لطمه می زند و موجب افزایش مصرف سوخت و ترافیک و حوادث رانندگی نیز شده و به محیط زیست نیز آسیب می زند.

وی از مسئولان مرتبط درخواست کرد به مدیران پایانه های بار و دیگر مراکز توزیع کالا دستور دهند تمام کامیون ها چه بومی چه غیر بومی را در نوبت بارگیری قرار دهند و تا هر یک از آنان بتوانند طبق نوبت اقدام به اخذ بار و حضور در اعلام بار داشته باشند.منبع: تین نیوز

نظر بدهید

 

مطالب مرتبط

جاسازی حرفه‌ای سیگارهای خارجی زیر بار پیاز در شیراز فایده‌ نداشت

راهزن مسلح که به راننده ها پول برگشت به خانه می‌داد دستگیر شد

تصاویر واژگونی کامیون تک در جاده فسا – داراب با ۲ فوتی و مصدوم

نظرات

  • محسن رمضانی

    تاریخ : ۸ - بهمن - ۱۴۰۲

    باربری هایه بندر امیر اباد که وضعیتشون از نظر بی نوبتی افتضاحه


  • سیدمهدی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام دوستان من حدود۳۳ساله رانندم کل ایران راهم رفتم رانندنون به همه میرسوندبجزخودش یک ماه ازخانه دوری تا میای یه هفته استراحت میکنی خرجی راه یاکمسیون نداری باربزنی بخاطراینکه کرایه راهمان اول حرام میکنندباکمسیونهای گزاف گرفتن هنوزبارنزدی ازت نقدمیگیرن یادلالهابخدامن دیگه واقعاخسته شدم هنوز۱۰سال هم بایدبیمه بدم کاردیگری هم بلد نیستم بترازهمه دیکس کمرهم دارم اماناچارکارمیکنم جوانان نیایدتواین شغل


  • راننده ای از نسل متحد قدیمی

    تاریخ : ۷ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام ،شغل ماشین داری از جمله مشاغل هس که بدون در و پیکر شده و بنده چندین مشکل وهرج ومرج را برای رانندگان نسل جدید ومردم میشمارم،
    1-ورود اشخاص از مشاغل دیگر به رانندگی بدون اطلاع از اصول رانندگی به غیراز دست به فرمان گرفتن

    ۲-بریدن گوش رانندگان توسط تمام مشاغلی که با رانندگان سرو کله دارند و متاسفانه راه آمدن راننده با آنان بصورتیکه که گرفتن پول زور را حق خودشان می‌دانند
    3-زدن بار بدون رعایت حق همکاران پیش نوبت وضایع کردن حق دیگران و رسیدن به مثال زیبای ایرانی هر دستی صبح دادی عصر پس میگیری
    4-خرید ماشین بی رویه بدون اسقاط رده خارج‌ها در شرایطی که اقتصاد داغون هست وبستن اقساط سنگین در شرایط کم باری موجب رواج پدیده زشت و ناپسند خرید حواله بار بدون نوبت با قیمت بسیار گزاف وزدن شدید ترین ضربات به پیکر بی جان این شغل که افتخار ما رانندگان قدیمی نان حلال این شغل بود.
    5-رواج پدیده زشت وزیان آور بومی گرایی بصورتی که باید رانندگان بعضی از مسیرهای رفته را خالی برگردن درصورتیکه بار موجود است ولی بومی گرایی مانع از دستیابی عموم رانندگان به آن میشود واین در حالی است که متأسفانه این معادن،.وکارخانها واسکله ها وشرکتها اکثرا دولتی می باشد و جز منابع ملی حساب میشود و این به معنی استفاده همگان ازآن آزاد است
    6-ویکی دیگر از ضررهای بومی گرایی رانت خواری وسوئه استفاده بعضی از مسیولین میشود
    7-در آخر وارد شغل رانندگی شدن در این شرایط بسیار ضرر ده برای خود راننده و بقیه همکاران میباشد،و این قصه سر درررررااااززززز دارد.


  • توانگر

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    اتفاقا تا انجای که من میدونم تو پایانه زنجان خیلی عدالت رلایت میکنن اگه غریبه هم نوبت بگیره هر روز در پایانه حضور داشته باشه بار بهش میدن وبارهای جا مونده رو هم سریع میدن به گذری هاولی قابل توجه رانندگانی که اسم زنجان آورده تشریف ببره شیراز تبریز سیرجان تا بدونه بومی گرایی یعنی چه حالا من راننده نیستم ولی خدا شاهد زنجان هوای غریبه هارو خیلی نگه میداره حتی رانندها از این موضوع نارضیند


  • حسین

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    باسلام کدام مسئول بااین اپلیکیشن ها دست دارن که بارها سلیقه ای میدم وقتی که اعتراض می کنی دودش تو چشم خودت می‌ره مثلاً این اپلیکیشن بیتا بار نوبت که میزنی فرض مثال اگه ۲۰۰بار اعلام کنه از نوبت شما حدوداً ۳۰تا۴۰کم میشه به هر جا که مراجعه کنید هیچ فایده نداره


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    فقط تبریزخوبه باربری هاش ۴۵درصدکمیسون میگرن بابت هرباری میگن خیلی هم منت داری میبریش نمیخای روی دستمون ماچ میکنن میدیم به یکی دیگه


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    متاسفانه در استان تهران شهرستان فیروز کوه با بدترین شرایط باغیربومی رفتار میشه


  • هادی

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    کمسیون ها کمرراننده هارو شکسته مافقط حمالی میکنیم


  • هادی

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    دولت ما ماشاا…فقط مسولین چسبیدن به میزاشون.یکم نظارت هم خوبه والا.وضعیت کرایه ها واقعا مقرون به صرفه نیست بااین لوازم گرون.وضعیت جاده ها خراب.بیمه شخص ثالث وبدنه وبیمه رانندگان ماهی۲میلیون واقعا ازچی این مملکت بنالی کیه که رسیدگی کنه……


  • جابرنوروزی

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    مقصر دولت.. و .. هست بومی گرایی معنی نمیده پایانه بندر عباس بهترین بارهاشو بندری میبره آشغال بار و جاهایی که کسی نمیبره بقیه باید ببرن یا پمپ گازوییل های سیرجان هر پمپ ۴ردیف واسه سیرجانی گذاشتن یه ردیف برا بقیه .اگر دولت چارتاشو پلمپ میکرد بقیه مجبور بودن درست کارشون انجام بدن .تمام بدبختی هایی که رانندگان میکشن چه از بار چه از سوخت همه مقصر دولت.. و .. هس


  • مهسا

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    شوهر من الان چن روزه رفته بندر عباس بار بهش نمیدن برگرده…مسخره نیست؟


  • رحیم پورهاشمی

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    باربریهای بندر امام بارهای خوب ونون دارماشینهای خودشان میبرند هرماشینی سه تا راننده دارد نه مثل ما که ۱۵ روراست خوابیدیم تایک بارگیرمان بیاد آن هم یک باری که خودشان بخوان وگرنه باطل میشویم


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    مقصر دولت ناکارامد چرا یک سال پیش ازین حرفها نبود مگر قرار نبود که ماشین اسقاط کنند بعد به تعدادی که اسقاط کردن وارد کنند خوب اون مسولی که وارد کرده جواب بده چنتا اسقاط کرده چند تا وارد کرده بدونه اسقاط وارد کرده که این جور شوده به فکر راننده نبوده به فکر جیب خودش و دوری خودش بوده و بدون اسقاط کردن وارد کرده که جیب خودشان پور کنند امیدوارم که صراطان بگیرنند که هر چی خرج کردن درمان نشن تمام ماشین ها قسط دارن سال دیگه همه یا زندان هستند یا خودکشی خدا کمک کنه


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    بندر عباس اصل بی نوبتی و بومی‌گرایی اگه درست بشه همه جا درست میشه


  • رضا

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام
    باربریهای منطقه مااولویت غیربومی هست،چون هم کمسیون خوبی ازش میگیرندوهم انعام،ماهم چندین روزخواب ،خودمتصدی بارنامه وحواله چاپ میکنه باسواری میره چندکیلومتر اونطرفتتربهش میده….


  • Omid

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    قزوین کجاش بومی گراییه؟؟؟ باربری‌ها بارو نگه میدارن بعد تعطیلی اعلام بار میدن به غیر بومیا اونی که این حرفو میزنه تا حالا قزوین نیومده بعدشم خالی اومدن ناوگان مقصرش دولت بی کفایته که به رویه داره ماشین وارد میکنه به اسم نوسازی که تا حالا هیچ کامیونی نوسازی نشده فقط و فقط داره ماشین زیاد میکنه متاسفانه کشور مارو یه مشت آدم نادان دارن اداره میکنن که اینم نتیجشه


  • رضا

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    اعلام بار یا بازبون کردی هست یا ترکی بسته به منطقه داره وجالبه با نرخ بالاهم میخوان برن و اگردیگری وغریبه بیاد بارنمیدنش،کلا مزخرفه…منکه مدتیه فروختمو خودمو نجات دادم نه حوصله صف گازوییل داشتم که پمپ خاموش میکنن تارشوه ندی روشن نمیکنن،حوصله خوابیدن چهارپنج روزه برابارگاهی یکهفته،حوصله مامورکه بی دلیل نقدینگیشو میخواد وخیلی چیزای دیگه رو نداشتم


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    اول بندرعباس دوم بندرشاپور یا لندربه قول خودتان امام لوی دزدی و زد وبند انجمن رو بگیرید بعد برای مابقی تصمیم بگیرد باشه پس زیاد ناراحت نشو دوست من چون همشون با هم تو این دزدی شریک هستند و بس


  • ناشناس

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    میگم شما اول دزدی و بومی گری تو بندرعباس و بندرشاپور رو درست کن بعد بیا از جاهای دیگر حرف بزن تا جلوی دزدی و بومی گرایی در بندعباس و بندرشاپور رو ریشه کن نکنید این زد بند هست


  • کیوان

    تاریخ : ۶ - بهمن - ۱۴۰۲

    قبلا راننده بودم من از راننده های عزیز میخوام شهرهایی که دارند تخلف می‌کنند تحریم شان کنید یعنی بارهایی که مربوط به این شهرها می شود را یا نبرند یا اگر هم می برند مقداری کرایه بیشتر بگیرند ولی به نظرم اگر نبرند خیلی به نفع شان است اما اگه مدیران پایانه ها کمی باشما عزیزان همکاری کنند خیلی خوبه تا یک درسه خوبی به آنان داده شود تا بفهمند اینجا ایران ما همه هموطنیم سریه سفره نان میخوریم


  • محمد ملک نژاد

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام خدا قوت همکاران گرامی و پیشکسوتان عزیز همیشه مسبب اصلی دزدی و بار لایی کشیدن خود شوفرای زحمت کش هستند که از هر راهی ایرانی جماعت یک سوراخ برای دور زدن قانون پیدا میکنه ، اگر به حقوق دیگران هم احترام بگذاریم عده‌ای گاراژ دار و دلال دو برابر شوفر و صاحب ماشین درآمد نداشتن ، خودمون باید رعایت کنیم که حروم خوری عاقبت ش ته دره رفتن و تاوون دادنه هرچی که زرنگ باشیم خدای بالا سر دوربین های ش مرتب روشنه


  • شهریار

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    اعلام بار بیتا درست کردن گره از کار راننده حل بشه که نشده اقا یون بابری راننده همشریشو میشون بغلش یه مبلغی هم بیشتر مگیره تو لحظه بار تو بیتا خط ازاد میزاه همشهریشم که بغلش میگیره چطور به من راننده شهرستانی بار میرسه اکثر شهر دارن این کار مکنند بار به خودشون میرسه وقتی تو بدرسیر بار نمدن راننده یه شهر میاد تو شهرش همین کار مکنه فرق نمکنه شهرای دیگه همه همین ایه اعلام بار ندارن که اصلا بار نمیدن


  • سعید

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    دولت وسازمان بی عرضه راهداری مسعول این کار هستن گاها من دیدم از کارمندان سازمان راهداری با گرفتن مجوز باربری ودانستن فوت فن دور زدن قوانین ونصف کردن کرایه راننده بدبخت دارن ثروت آندوزیی میکنند .واگر از دولت هم سوال بشه میگه اینا هم باید نان بخورن اشتغال زای دیگه . رانندگی دیگه نمی صرفه


  • علیرضا

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    بیایید گناباد همه بارهارو میدن به غریبه ها ما خودمون لنگ باریم


  • مهدی

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    سلام خدمت تمام رانندگان زحمت کش کی گفته پایانه قزوین تبعیض هست یا بومی گرای وجود داره اون کسی که این حرف زده یا پانه قزوین نیامده یا حالت طبیعی ندارم


  • مهدی

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    بخدا باربری پول حروم میخوره بومی بار میده غیر بومی نمیدن مملکت شده رشوه


  • ناشناس

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    ازکدوم مسئول حرف میزنید .اگرمملکت صاحب داشت این روزگارمردم وکشور نبود .مسئولین فقط بلدن جیب مردم راخالی کنند


  • علیرضا

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    دیگه ماشین داری گندش بالا اومده اکثر باربریا خودشون راننده بودن ولی هیچوقت درک همکارای خوشون نمیکنن فقط به فکر کمسیون هستن


  • جلال

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    بردسیر هم اینجور هست نوبت می‌دهد ولی بار نمدهد


  • مصی

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    بندر امام هم فقط به بومی ها بار خوب میدهند ، خدارو خوش نمیا


  • احمد

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    وقتی انجمن ودفاترباربری ها مال … است معلومکه اینچنین رانت و پارتی بازی میشه تو هرکاری.. دست گذاشت قشر ضعیف فقرشدو رفت لطف کنید منتشر کنید


  • امید پورعبدالله هستم

    تاریخ : ۵ - بهمن - ۱۴۰۲

    واقعا خیلی خیلی بی معرفتی وبی مسعولانه پی گیری کنید به الله وبرکاته ان شاید ۱هفته بارنزدیم الان هم نمیدونم چرا اینجوری شده


  • اسپارس

    تاریخ : ۴ - بهمن - ۱۴۰۲

    باید دولت دستور دهد صف بومی جدا صف غیر بومی جدا و ازصف بومی یکی و از صف غیر بومی یکی اینطوری کسی اعتراضی نمیتونه داشته باشه اگر مسئولان پایانه تخطی از دستور کردند تبعید ویا اخراج شوند تا پایانه ها نظم و ترتیب بگیرد وچرخه حمل ونقل جلو بیافتد کمی از مشکلات حل شود