شرایط دریافت وام برای واردات اتوبوس و خودروهای مسافربری چیست؟

شرایط دریافت وام برای واردات اتوبوس و خودروهای مسافربری چیست؟

به گزارش اول فارس، دولت جمهوری اسلامی ایران برای تشویق افراد به انجام این کار، تسهیلات(وام) واردات اتوبوس را در نظر گرفته است. این تسهیلات(وام) شامل خودروهای مسافربری مختلف می‌شود. شرایط دریافت تسهیلات(وام) واردات اتوبوس به شرح زیر هستند: اول: میزان تسهیلات(وام) برای ناوگان مسافری اتوبوس برون شهری به نسبت ۳۰ درصد آورده متقاضی و […]

شرایط دریافت وام برای واردات اتوبوس و خودروهای مسافربری چیست؟

به گزارش اول فارس، دولت جمهوری اسلامی ایران برای تشویق افراد به انجام این کار، تسهیلات(وام) واردات اتوبوس را در نظر گرفته است. این تسهیلات(وام) شامل خودروهای مسافربری مختلف می‌شود.

شرایط دریافت تسهیلات(وام) واردات اتوبوس به شرح زیر هستند:

اول: میزان تسهیلات(وام) برای ناوگان مسافری اتوبوس برون شهری به نسبت ۳۰ درصد آورده متقاضی و ۷۰ درصد تسهیلات(وام) تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال.

دوم: میزان تسهیلات(وام) برای ناوگان مسافری ون و مینی‌بوس برون‌شهری به نسبت ۴۰ درصد آورده متقاضی و ۶۰ درصد تسهیلات(وام) تا سقف ۱۰ میلیارد ریال.

سوم: میزان تسهیلات(وام) برای ناوگان مسافری سواری کرایه برون شهری به نسبت ۵۰ درصد آورده متقاضی و ۵۰ درصد تسهیلات(وام) تا سقف ۲ میلیارد ریال.

هم‌اکنون خرید یک اتوبوس کم‌کارکرد و سالم، برای مشتریان حدود ۱۷ الی ۱۸ میلیارد تومان هزینه دارد. درهمین‌حال برخی شرکت‌های بازرگانی و افراد مختلف اقدام به واردات اتوبوس‌های دست دوم کرده‌اند. درحال‌حاضر خرید یک اتوبوس وارداتی مدل بالا با حداقل کارکرد ممکن و از برندهای معتبر نظیر مان، به بیش از ۳۰۰ هزار دلار بودجه نیاز دارد. با تبدیل این رقم به پول ملی براساس نرخ ارز امروز، هزینه خرید هر اتوبوس وارداتی کم‌کارکرد حدود ۱۶ الی ۱۷ میلیارد تومان خواهد بود. به این رقم باید هزینه‌های گمرکی را اضافه کنید تا رقم نهایی از ۲۰ میلیارد تومان فراتر برود.

درحال‌حاضر شرکت سروش دیزل تولید اتوبوس نویگیتور را با موتور و گیربکس ایویکو آغاز کرده است. این شرکت اتوبوس یادشده را با قیمت تقریبی ۱۸ میلیارد تومان برای فروش عرضه کرده است. انتظار داریم در آینده نزدیک و با عرضه اتوبوس ایران خودرو دیزل و مارال با موتور کامینز، رقابت قیمتی بین اتوبوس‌های وارداتی و اتوبوس‌های تولید داخل ایجاد شود.منبع “دیجیاتو”

نظر بدهید

مطالب مرتبط

توقیف اتوبوس کرمان به خوزستان در نزدیکی شیراز که پُرش تریاک بود

کشف ۱ کیلو هروئین از معده مسافر اتوبوس زاهدان-شیراز

مسافران اتوبوس VIP به مقصد شیراز با ۱۲ساعت تاخیر و بیابان خوابی باز هم به مقصد نرسیدند!

نظرات