۵ ترفند براق و سفید کردن ظروف آلومینیومی تنها با چند ماده طبیعی در خانه

۵ ترفند براق و سفید کردن ظروف آلومینیومی تنها با چند ماده طبیعی در خانه

تقریبا تمام ظروف آلومینیومی در روزهای اول سفید و براق هستند ولی با گذشت چند روز استفاده از آنان این ظروف براق بودن خود را از دست خود را از دست می دهند و تیره می شوند.برای اینکه بتوانید قابلمه های آلومینیومی را تمیز کنید و مواد غذایی که به آنها چسبیده را پاک کنید […]

تقریبا تمام ظروف آلومینیومی در روزهای اول سفید و براق هستند ولی با گذشت چند روز استفاده از آنان این ظروف براق بودن خود را از دست خود را از دست می دهند و تیره می شوند.برای اینکه بتوانید قابلمه های آلومینیومی را تمیز کنید و مواد غذایی که به آنها چسبیده را پاک کنید باید از ترفند های براق کردن که به شما یاد میدهیم؛ استفاده کنید.

براق کردن ظروف آلومینیومی

نحوه تمیز کردن ظروف آلومینیومی 

اگر ظروف آلومینیومی شما تیره شده و نمی‌دانید از چه محلولی برای پاک کردن آن استفاده کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

۱-زغال

برای سفید کردن ظروف آلومینیوم کافی است مقداری خاکستر زغال را جمع آوری کنید و بعد از سرد شدن به داخل ظرف بمالید، چند دقیقه صبر کنید سپس ظرف را آبکشی نمایید.
استفاده از لیمو را فراموش نکنید
برای جرم گیری ظروف آلومینیومی نصف لیوان آب لیمو را با  یک لیوان آب درون ظروف سیاه شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید؛ سپس شاهد آ هستید که ظرف شما مانند روز اول سفید و براق خواهد شد.

۲-سرکه

برای براق شدن ظروف آلومینیوم کافی است چند قاشق سرکه را داغ کرده و آن را داخل قابلمه ریخته و با استفاده از اسفنج به تمام قسمت‌های داخلی ظرف برسانید.

۳-لیمو

لیمو حاوی نوعی اسید است که برای براق کردن ظروف به خوبی جواب می دهد. البته ترفند براق کردن ظروف با لیمو باید به درستی انجام گیرد. لیمو را نباید مستقیما روی ظروف آلومینیومی بمالید چون اسید آن ممکن است به ظرف آسیب وارد کند. ابتدا باید قابلمه یا ماهیتابه آلومینیومی را پر از آب کنید و حدود نصف لیوان آب لیمو یا لیموی تازه به آن اضافه کنید. سپس ظرف آلومینیومی را روی گاز بگذارید و اجازه دهید آنقدر داغ شود تا آب به طور کامل به جوش آید. زمانی که قابلمه و ماهیتابه آلومینیومی را چند دقیقه در حالت جوش قرار دادید؛ محتویات آب و لیموی آن را خالی کنید سپس با یک شستشوی ساده، ظروف آلومینیومی شما دوباره سفید و براق خواهند شد.

۴-پودر تارتار
۲ قاشق غذاخوری پودر تارتار (پودر تارتار پودری است که در شیرینی‌پزی استفاده می‌شود) را به ۱/۲ فنجان سرکه اضافه کنید. یک لیتر آب به قابلمه‌ آلومینیومی اضافه کنید و بگذارید بجوشد و  ۱۰ دقیقه در حالت جوش بماند و سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید قابلمه خنک شود؛ سپس آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید

۵-استفاده از سیب برای برق انداختن ظروف آلومینیومی

بهترین محلول تمیز کننده آلومینیوم استفاده‌ی از پوست سیب است، در این روش مقداری پوست سیب را درون ظرف آلومینیومی کدرشده‌ بریزید و درون آن را پر از آب کنید و روی شعله بگذارید. اجازه دهید مایع به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به جوش آید. در نهایت مایع ظرف را خالی و با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید.

.

 

مطالب مرتبط

نظرات

  • Alireza

    تاریخ : ۱۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    بر روی درب های آلومینیومی سرویس بهداشتی ک کدر شدن و لک افتادن از چ مایعی استفاده کنیم


  • Alireza

    تاریخ : ۱۰ - بهمن - ۱۴۰۲

    بر روی درب های آلومینیومی سرویس بهداشتی ک کدر شدن و لک افتادن از چ مایعی استفاده کنیم