دلایل بروز بوی بد در اتو پرس و چگونگی رفع این مشکل

دلایل بروز بوی بد در اتو پرس و چگونگی رفع این مشکل

اتو از وسایل بسیار مهم و پرکاربردی است گه در هر خانه ای وجود دارد.به علت استفاده مکرر از این وسیله برقی ممکن است مشکلاتی نیز پیش بیاید.از مشکلات رایجی که ممکن است پیش بیاید ایجاد بوی بد در اتو پرس است.در این مقاله علت ایجاد بوی بد و ترفندهایی برای رفع این بو را […]

اتو از وسایل بسیار مهم و پرکاربردی است گه در هر خانه ای وجود دارد.به علت استفاده مکرر از این وسیله برقی ممکن است مشکلاتی نیز پیش بیاید.از مشکلات رایجی که ممکن است پیش بیاید ایجاد بوی بد در اتو پرس است.در این مقاله علت ایجاد بوی بد و ترفندهایی برای رفع این بو را توضیح داده ایم پس تا انتها با ما همراه باشید.

علت بوی بد اتو پرس

نکات مهم برای جلوگیری از بوی بد اتوپرس:

استفاده از آب مقطر یا آب جوشیده

برای افزایش طول عمر اتو و جلوگیری از بوی بد، بهتر است مخزن را با آب مقطر یا آب جوشیده پرکنید. آب جوشیده یا مقطر در مقایسه با آب لوله‌کشی، بار میکروبی پایین‌تری دارد؛ بنابراین اتوپرستان دیرتر به مرحله بوی بد می‌رسد! سختی پایین آب مقطر و آب جوشیده در مقایسه با آب لوله‌کشی باعث تولید رسوبات کم‌تری هم می‌شود.

خالی‌کردن مخزن آب اتوپرس

خالی‌کردن مخزن آب اتوپرس بعد از استفاده، مهم‌ترین کار برای رفع بوی بد اتو پرس است. بعد از هر بار استفاده، آب مخزن را خالی و آن را به‌طور کامل خشک کنید. اگر آب در مخزن باقی بماند، قطعا بار دیگر که به سراغ اتو بروید بوی ماندگی آزارتان خواهد داد.

علت بوی بد اتو پرس

دلایل بروز بوی بد در اتو پرس:

استفاده نکردن از دستگاه برای زمان طولانی

استفاده نکردن از دستگاه برای زمان طولانی از علل به وجو آمدن بوی بد در اتو پرس است. اگر با این وضعیت مواجه شدید،  این مشکل امکان دارد به علت وجود آب در این مدت در مخزن دستگاه شما باشد. این بو بیشتر شبیه بوی ماندگی بوده و با یک بار تمیز کردن مخزن می‌توانید آن را برطرف کنید.

رسوب گرفتن دستگاه 

چنانچه برای مدتی طولانی دستگاه خود را رسوب زدایی نکرده باشید و بخش های داخلی اتو پرس شما پر از رسوب شده باشند، این مورد هم یکی از علل مهم ایجاد بوی بد در اتو بخار هستند.

ماندن آب در مخزن اتوپرس

دومین علت بوی بد اتو پرس، ماندن آب در مخزن آن بعد از استفاده است. از آن‌جایی‌که اتوپرس‌ معمولا در محیط‌ گرم و تاریک کمدها نگه‌داری می‌شود، به دلیل مرطوب‌بودن محیط مخزن، قارچ‎ها و کپک‌ها فضا را برای رشد مساعد می‌بینند و شروع به تکثیر می‌کنند. اگر مخزن اتو را به‌طور مرتب تمیز نکنید، بعد از مدت کوتاهی می‌توانید این عزیزان بدبو را در جای‌جای مخزن رویت بفرمایید!

استفاده از آب با املاح زیاد 

یکی دیگر از علل بروز بوی بد در اتو بخار استفاده از آب و املاح خیلی زیاد موقع استفاده از این دستگاه است. چنانچه برای استفاده از اتو پرس از شیر آب استفاده می‌کنید، باید بدانید که شیر آب شهری دارای آب با املاح خیلی زیادی است.

علت بوی بد اتو پرس

چگونگی رفع بوی بد اتو پرس:

۱-خالی کردن آب مخزن از ترفندهای برطرف نمودن بوی بد اتو بخار

چنانچه آب برای مدت طولانی در مخزن اتو بخار شما باقی مانده است، برای برطرف کردن این عیب بهتر است اول آب مخزن را خالی کنید و بعد یک بار آن را آب بکشید. اگر این موضوع برای چندین بار تکرار شده باشد احتمالاً نیاز به رسوب زدایی دستگاه خواهید داشت.

۲-استفاده از سرکه و آب

سرکه یکی از پرکاربردترین مواد در ترفند‌های خانگی‌ست. برای رفع بوی بد اتو پرس هم می‌توان دست‌به‌دامان سرکه شد؛ چرا که دشمن قسم‌خورده یکدیگرند! برای این کار کافی‌ست یک واحد سرکه را با دو واحد آب مخلوط کنید و در مخزن اتو بریزید. سپس اتو را روشن کنید. درجه حرارت را بالاتر از متوسط بگذارید. منتظر بمانید تا اتو بخار کند و حجم آب و سرکه نصف شود.

این کار علاوه‌بر مخزن آب، باعث ضدعفونی‌شدن تمام مسیرهای غیر قابل دسترس هم می‌شود. اگر بوی بد از بین نرفت، همین کار را دوباره تکرار کنید. سرکه علاوه‌بر رفع بوی بد، رسوبات موجود در قسمت‌های مختلف اتوپرس را از بین می‌برد و باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. در آخرین مرحله، مخزن را با آب مقطر خالی پر کنید و اجازه دهید اتو کار کند و مخزن خالی شود تا بوی سرکه هم از بین برود.

۳-استفاده از آب جوشیده و بدون املاح برای رفع بوی بد اتو بخار

یکی دیگر از شیوه هایی که می‌توانید به وسیله آن بوی بد موجود در اتو بخار خود را برطرف  کنید، استفاده از آب جوشیده و آب بدون املاح در دستگاه است. آب تصفیه شده و آن را روی گاز جوشانده باشید و همینطور از آب معدنی هم می‌توانید استفاده کنید. انجام این کار می‌تواند روشی برای افزایش طول عمر این دستگاه هم باشد.

۴-رسوب زدایی اتو بخار

اتو پرس به صورت معمول در یک بازه های زمانی مشخص لازم است به رسوب زدایی شود.برای رسوب زدایی اتو پرس می‌توانید از: جوش شیرین و سرکه سفید و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید.

مطالب مرتبط

نظرات