روش ویژه درست کردن مرغ سوخاری KFC خوشمزه که هیچ‌کجا نمی‌گویند

روش ویژه درست کردن مرغ سوخاری KFC خوشمزه که هیچ‌کجا نمی‌گویند

    مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها حساب می شود اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و خوش طعم تر می باشد. این غذای خوشمزه از خوراکی های خیلی دلچسب و پرطرفداری است که می توان هر از چند گاهی در خانه تهیه کرد و از مضرات آن چشم پوشی کرد. […]

   

مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها حساب می شود اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و خوش طعم تر می باشد. این غذای خوشمزه از خوراکی های خیلی دلچسب و پرطرفداری است که می توان هر از چند گاهی در خانه تهیه کرد و از مضرات آن چشم پوشی کرد. در واقع این نوع از غذاها داخل منزل و با مواد اولیه تازه تهیه می شود و این موضوع سبب این میشود که خیلی بهتر و خوشمزه تر از رستوران ها و فست فودی ها باشد.
مرغ سوخاری یا کنتاکی یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار است که می‌توانید آن را با روشی آسان در منزل تهیه کنید.
امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود. مرغ سوخاری یا مرغ معروف به کنتاکی یکی از فست فود‌های خوشمزه و بسیار محبوب به خصوص در میان کودکان است. شما می‌توانید مرغ سوخاری را با روشی آسان و بسیار ویژه در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.
مرغ سوخاری خوشمزه

این مرغ سوخاری طعم بسیار متفاوتی دارد. اگر دوست دارید این مرغ سوخاری خاص و خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سینه مرغ بدون استخوان: ۲ عدد
خامه صبحانه: ۱ پاکت
تخم مرغ: ۱ عدد
آرد سفید گندم: ۱ پیمانه
آب لیمو ترش تازه: نصف ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، پودر سیر و زردچوبه: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

روش تهیه مرغ سوخاری خوشمزه و ویژه

درست کردن مرغ سوخاری خوشمزه

برای درست کردن این مرغ سوخاری خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری برش بزنید. می‌توانید از فیله مرغ هم برای این غذا استفاده کنید. حالا مرغ برش خورده را داخل یک کاسه بریزید و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، پودر سیر و زردچوبه را اضافه کنید و مرغ را به خوبی هم بزنید تا کاملا با خامه و ادویه‌ها مخلوط شود. تخم مرغ و آب لیمو ترش را هم در آخر داخل مرغ بریزید و باز هم بزنید. حالا روی مرغ را با سلفون بپوشانید و ظرف مرغ را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.
بعد از این مدت زمان مرغ را از یخچال خارج کنید. آرد سفید را داخل یک ظرف بریزید و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، پودر سیر و زردچوبه را داخل آرد بریزید و آرد را خوب هم بزنید. تکه‌های مرغ را یکی یکی بیرون بیاورید و داخل آرد بغلتانید. مقداری روغن داخل یک قابلمه یا ماهی تابه گود بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. حالا تکه‌های مرغ را داخل روغن سرخ کنید و بعد روی دستمال مخصوص جذب روغن بگذارید تا روغن اضافه‌اش کشیده شود.

مرغ سوخاری خوشمزه و متفاوت شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را با هر نوع سسی که دوست دارید، میل کنید

مرغ سوخاری خوشمزه

 چند نکته مهم برای تهیه مرغ سوخاری ویژه

*برای تهیه مرغ سوخاری می‌توانید از فیله مرغ یا مرغ مخصوص جوجه کباب استفاده کنید. اگر از ران مرغ استفاده می‌کنید، بهتر است پوست ران را جدا نکنید و با سیخ چوبی چند سوراخ روی ران مرغ ایجاد کنید تا مواد مرینت کاملا جذب ران شود.

*میزان روغن باید به اندازه‌ای باشد که مرغ داخل آن شناور باشد؛ همچنین نباید تکه‌های مرغ هنگام سرخ شدن به هم بچسبند یا خیلی نزدیک به هم باشند تا فضای مناسب برای سرخ شدن داشته باشند.

*بهتر است برای مزه‌دار کردن مرغ از پیاز تازه استفاده نکنید؛ زیرا پیاز بر اثر ماندن آب می‌اندازد و مرغ را آبدار می‌کند. به جای پیاز بهتر است از پودر پیاز یا پودر سیر برای مزه‌دار کردن مرغ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

مرغ سوخاری کنتاکی یا همان KFC مشهور، یکی از خوشمزه ‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای رستورانی و فست فودی است. غذای اختراعی پسر یک خانواده فقیر آمریکایی که بعدها صاحب یکی از بزرگ‌ ترین رستوران ‌های زنجیره ‌ای دنیا شد. آمریکایی ‌ها با این ‌که عاشق مرغ کنتاکی هستند، اما به طعنه به آن «غذای پمپ بنزینی» می‌گویند. چون نخستین شعبه کوچک و فقیرانه این رستوران در سال ۱۹۶۴ میلادی در یک پمپ بنزین در آمریکا تاسیس شد. دلیلش هم این بود که هرالد سندرز، مخترع مرغ کنتاکی، کارگر ساده پمپ بنزین بود و برای این ‌که به خاطر شغل دومش از پمپ بنزین محل کارش اخراج نشود، کسب و کار کوچکش را در همان‌ جا راه انداخت.

شما هم نظر بدهید

مطالب مرتبط

نحوه اصولی نگهداری و مراقبت از پرنده مرغ مینا در خانه

دستور پخت بریانی مرغ عربی،غذایی بسیار خوشمزه و متفاوت

قیمت جدید گوشت ، مرغ، روغن نباتی ، برنج و شیر اعلام شد+ جدول قیمت

نظرات