خبری بد برای راننده های اسنپ و تپسی که باید گزینه «عجله دارم» را جمع کنند

رییس سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید اگر تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را حذف نکنند پرونده‌هایشان تا صدور حکم پیگیری می‌شود. به گزارش اول فارس، کشمکش‌ها بر سر گزینه «عجله دارم» در اسنپ و تپسی هم‌چنان ادامه دارد. ماجرا از آنجا شروع شد که سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» گران‌فروشی و تخلف است و […]

خبری بد برای راننده های اسنپ و تپسی : خودتان گزینه «عجله دارم» را جمع کنید

رییس سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید اگر تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را حذف نکنند پرونده‌هایشان تا صدور حکم پیگیری می‌شود.

به گزارش اول فارس، کشمکش‌ها بر سر گزینه «عجله دارم» در اسنپ و تپسی هم‌چنان ادامه دارد. ماجرا از آنجا شروع شد که سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» گران‌فروشی و تخلف است و باید از تاکسی‌های اینترنتی حذف شود.

این موضوع ابتدا تذکری بود که سخنگوی سازمان تعزیرات به مسئولان تاکسی‌های اینترنتی داده بود و آن‌ها را تهدید به برخورد جدی در صورت عدم حذف این گزینه کرده بود.

تقریباً یک هفته بعد از طرح این تذکر، امیر سیاح، رییس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد از این اظهار نظر انتقاد و اعلام کرد «عجله دارم» تخلف نیست و در تاکسی‌های اینترنتی باقی می‌ماند.

با توجه به واکنش وزارت اقتصاد نسبت به این موضوع تصور می‌شد این ماجرا خاتمه پیدا کرده باشد اما امروز احمد اصانلو، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری خود بار دیگر به این موضوع پرداخته و خطاب به تاکسی‌های اینترنتی گفت: «خودتان گزینه عجله دارم را جمع کنید.»

رییس سازمان تعزیرات هم وجود این گزینه در تپسی و اسنپ را مصداق گران‌فروشی دانست و در ادامه نیز اعلام کرد:

تخلف اسنپ در رابطه گزینه «عجله دارم» از آن مقولاتی بود که هیچ‌کدام از دستگاه‌هایی که مسئولیت و مأموریت نظارت در بازار و حمایت از حقوق مردم را دارند ورود نکردند و ما رأساً خودمان ورود کردیم.- احمد اصانلو، رییس سازمان تعزیرات حکومتی
اصانلو در ادامه نیز اعلام کرده که در حال حاضر پرونده تخلف اسنپ در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین تاکسی‌های اینترنتی را به نوعی تهدید کرده و گفت: «اگر خود شرکت‌ها این گزینه را حذف نکنند، پرونده‌های مربوطه تا صدور حکم پیگیری می‌شود.» به نظر می‌رسد موضوع «عجله دارم» محل اختلاف جدید نهادها شده و حالا علاوه بر اختلاف میان تاکسی‌های اینترنتی با سازمان تعزیرات، اختلافی هم میان وزارت اقتصاد با این سازمان به وجود آمده است.

رانندگان اسنپ و تپسی شرایط شغلی خود را «برده‌داری نوین» می دانند

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات