مدارس در اسفند ماه از چه تاریخی تعطیل می‌کنند؟

مدارس در اسفند ماه از چه تاریخی تعطیل می‌کنند؟

هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز شایعاتی مبنی بر تعطیلی مدارس میان دانش آموزان مطرح می‌شود اما اکنون معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان فعالیت مدارس در اسفند ماه اطلاعاتی را اعلام کرده که همه چیز را مشخص می‌کند. حمید طریفی می‌گوید: « مدارس کشور تا ۲۸ اسفند به فعالیت خود ادامه می دهند و معلمان […]

هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز شایعاتی مبنی بر تعطیلی مدارس میان دانش آموزان مطرح می‌شود اما اکنون معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان فعالیت مدارس در اسفند ماه اطلاعاتی را اعلام کرده که همه چیز را مشخص می‌کند. حمید طریفی می‌گوید: « مدارس کشور تا ۲۸ اسفند به فعالیت خود ادامه می دهند و معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند.»

تاریخ فعالیت مدارس تا چه زمانی خواهد بود؟

او در این باره توضیح داد: «امسال مانند سال‌های گذشته پیک نوروزی نداریم و هیچ‌ تکلیفی یکسانی از ستاد به مدارس ابلاغ نمی‌شود و مدارس می‌توانند بجای تکالیف نوشتاری تکالیف مهارتی را جایگزین کنند. ما معاونت ابتدایی را نظام آموزش ابتدایی می‌بینیم که ماموریت آن ارتقای نظام علم و فناوری در کشور است، جایگاه، اهمیت، ضرورت و توجه به این نظام را باید احیا کنیم.»

طریفی در ادامه گفت: «یک برنامه تحولی اساسی را با همکاری سایر معاونت‌ها دنبال خواهیم کرد. نگاه ما یک نگاه سیستمی است تا عناصر و ذی‌نفعان را در محیط پیرامون نظام آموزشی کشور درگیر کنیم.»

او در ادامه به افرادی که از تحصیل جا مانده اند اشاره کرد و گفت:« موضوع بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی از جمله موضوعاتی است که دستگاه‌های دیگر برای رفع آن باید همکاری کنند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «سه حوزه را به عنوان موضوع فعالیت تعیین شده که شامل موضوعات کارکردی و مهارتی است و مدارس و معلمان ما می‌توانند بجای تکالیف نوشتاری از این فعالیت ها استفاده کنند. فرصت‌های متنوع یادگیری یکی از موضوعاتی است که ذیل آن همراستا با ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، دانش‌آموزان می‌توانند در قالب متن یا ویدئو تولید محتوای خود را برای مدارس ارسال کنند. ممکن است دانش‌آموزان در مراسم‌های ماه رمضان شرکت کنند، یا یک فعالیت ورزشی و … انجام می‌دهند  که خود به عنوان فعالیت مهارتی به شمار می رود.»

او همچنین اعلام کرد: «نوروز و داستان موضوع دومی است که با استفاده از آن دانش‌آموزان می‌توانند داستان‌خوانی و داستان‌گویی کنند. موضوع سوم که به عنوان فعالیت نوروزی به شمار می رود، دوستی با محیط زیست نام دارد نام دارد که در همین راستا دانش آموزان فعالیت‌های زیست‌محیطی را می‌توانند به مدارس ارسال کنند.»

مطالب مرتبط

مدارس سراسر استان فارس روز شنبه ۱۲ اسفند غیر حضوری شد

اطلاعیه آموزش و پرورش در باره آغاز تعطیلی مدارس در استان فارس

اعلام تعطیلی مدارس ۵ شهرستان و ۲ بخش در استان فارس در روز چهارشنبه ۲۸ دی

نظرات