چند تکنیک جادویی برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس،لوازم منزل و فرش

چند تکنیک جادویی برای از بین بردن لکه عطر از روی لباس،لوازم منزل و فرش

همه ما حداقل یک عطر داریم که از آن برای مناسبت های خاص استفاده می کنیم تا خوشبو تر و شیک تر به نظر برسیم.اما گاهی با زدن عطر در یک فاصله نامناسب و یا به علت کیفیت بد عطر لکه روی لباسمان ایجاد می شود.در این حالت ممکن است که لکه حتی با شستن […]

همه ما حداقل یک عطر داریم که از آن برای مناسبت های خاص استفاده می کنیم تا خوشبو تر و شیک تر به نظر برسیم.اما گاهی با زدن عطر در یک فاصله نامناسب و یا به علت کیفیت بد عطر لکه روی لباسمان ایجاد می شود.در این حالت ممکن است که لکه حتی با شستن پاک نشود.در ادامه این مطلب روش تمیزکردن لکه عطر از روی لباس و سایر سطوح منزل را به شما می آموزیم.

پاک کردن لکه عطر از روی لباس

نحوه صحیح اسپری کردن عطر

معمولا عطرهایی که بر پایه الکل هستند، با ایجاد لکه هایی روغنی بر روی پارچه، لباس را لکه دار می کنند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که عطر به صورت مستقیم بر روی لباس اسپری می شود. علاوه بر لکه های ناشی از الکل و روغن، ماده رنگی موجود در برخی از عطرها نیز می توانند عامل ایجاد لکه بر روی لباس باشند. از این رو توصیه می شود که عطر را از فاصله حدودا ۱۵ سانتی متری اسپری کنید و یا پیش از پوشیدن لباس، عطر را بر روی بدن خود اسپری نمایید و تا خشک شدن کامل آن منتظر بمانید

پاک کردن لکه عطر از روی لباس

از آنجایی که عطر دارای روغن است، برای از بین بردن لکه عطر می ‎توانید از الکل استفاده کنید. کافیست یک تکه پنبه را به مقداری الکل آغشته کنید و آن را بر روی لکه ایجاد شده روی لباس بمالید و این کار را تا جایی که لکه به طور کامل از بین برود ادامه دهید و در مرحله بعد، با مالیدن مقداری صابون بر روی نقطه مورد نظر آثار لکه به طور کامل از بین خواهد رفت و در نهایت لباس را شسته و اجازه دهید خشک شود . لازم به ذکر است که برای از بین بردن لکه عطر نباید از آب گرم استفاده کنید زیرا گرما باعث تشدید اثر عطر بر روی لباس می ‎شود .

راه های دیگر:

از آب‌لیمو برای رفع لکۀ عطر استفاده کنید

کافی است روی لباستان لکه ای از عطر یا دئودورانت بیافتد تا شما هم همراه آن به دردسر بیافتید اما لازم نیست نگران باشید؛ چراکه راه‌حل‌های ساده‌ای برای رفع این مشکل وجود دارد و یکی از آن‌ها در همۀ خانه‌ها پیدا می‌شود: آب‌لیمو!

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که قسمتی از لباس را که لکه شده، داخل آب‌لیمو قرار بدهید تا کاملاً خیس شود. بعد لباس را زیر آفتاب پهن کنید تا لکه در معرض نور خورشید قرار بگیرد. در قدم بعدی، مقداری نمک را روی لکه بپاشید و با بُرس روی پارچه بکشید. این کار به جذب بهتر آب‌لیمو به بافت پارچه کمک می‌کند. در ادامه، لباس را با آب سرد آبکشی کنید و دوباره زیر آفتاب پهن کنید تا خشک شود. با این روش، از بین بردن لکه عطر از روی لباس بسیار ساده خواهد بود.

پاک کردن لکه عطر از روی لباس

آب‌لیمو چطور به از بین بردن لکه عطر از روی لباس کمک می‌کند؟

آب‌لیمو به دلیل اسیدی بودن و میزان بالای اسیدسیتریک، می‌تواند روغن و مواد به ‌کار رفته داخل عطر را در خود حل کند و از بین ببرد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مقداری عصارۀ لیمو را به حجم مساوی با آب رقیق کنید و لکه را داخل این محلول قرار بدهید.

سرکه و جادوی رفع لکه عطر!

سرکه یکی دیگر از موادی است که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و علاوه بر آشپزی کاربردهای زیادی برای شست‌وشو و رفع لکه‌های سرسخت دارد. کافی است تا مقداری سرکۀ سفید را با آب مخلوط کرده و لکه را در آن خیس کنید؛ سپس در آب سرد و مواد شوینده شست‌وشو دهید تا لباستان دوباره تمیز شود.

پاک کردن لکه عطر از روی لوازم منزل

روند ذکر شده برای پاک کردن لکه عطر بر روی لباس در این مورد نیز صادق است . شما همچنین می‎ توانید از فروشنده وسیله منزلتان در این مورد مشورت بخواهید .

پاک کردن لکه عطر از روی فرش

ابتدا عطر باقی مانده بر روی فرش مورد نظر را پاک کنید و سپس با استفاده از مخلوطی از ½ قاشق چای خوری مواد شوینده ، ۱ قاشق چای خوری سرکه سفید و ۱ لیوان آب گرم و یک پارچه تمیز و سفید قادر به از بین بردن لکه مورد نظر خواهید بود و در نهایت فرش را با آب شستشو دهید که این امر بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت ممکن است لکه تشدید شود .

مطالب مرتبط

شیوه پاک کردن لکه عطر از روی لباس،فرش و لوازم منزل

نظرات