سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر شرکت های تاکسی اینترنتی نگران راننده ها هستند، با رقم موجود به صرفه نیست و از کمیسیون ۱۵ درصدی خود کم و به حقوق راننده ها اضافه کنند. کما اینکه در شهرستان ها ۲۰ درصد کم می شود.
به گزارش اول فارس ، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوال درباره اینکه بعد از حذف گزینه « عجله دارم » از تاکسی های اینترنتی قیمت ها افزایش پیدا کرد، تعزیرات برخوردی در این زمینه داشته است؟ گفت: در مورد گزینه عجله دارم ابتدا مقاومتی شد ولی هر دو شرکتی که خدمات تاکسی اینترنتی به مردم ارائه می دادند از آن تمکین و گزینه را حذف کردند؛ احیانا اگر افزایش قیمتی در این زمینه باشد گرانفروشی جدید است و پرونده تشکیل و حکم صادر می شود.
وی افزود: در این فاصله اتفاقی افتاد و اعلام شد متضرر اصلی حذف این گزینه، رانندگان هستند و با بررسی ها مشخص شد که رانندگان حدود ۱۵ درصد حق کمیسیون را به شرکت ها می دهند. اگر واقعا این شرکت ها نگران راننده ها هستند و از آنجا که خودرو متعلق به راننده است و سوخت از جیب آنها می رود و شرکت ها این ۱۵ درصد را فقط صرف هماهنگی دریافت می کنند، منصفانه نیست و باید آن را بررسی کنند لذا اگر شرکت ها نگران راننده ها هستند، با رقم موجود به صرفه نیست و از ۱۵ درصد کم کنند و به حقوق راننده ها اضافه کنند. کما اینکه در شهرستان ها ۲۰ درصد کم می شود.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر گزینه توقف دارم نیز بدون رعایت تعهد انجام شود باید بررسی شود و تخلفش احراز شود و برخورد می شود.
وی گفت: از دو شرکتی که در این زمینه از قانون تکمین کرد تشکر می کنم.
بیشتر بخوانید:
توی این اوضاع بنزین کسی به فکر ما راننده های اسنپ نیست
دلیل ورم و پف در نواحی مختلف بدن انسان : از پف چشم و صورت تا ورم دست و پا
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تعیین قیمت گفت: قاعده ای وجود دارد. هم شهرداری و سازمان های مرتبط دخیل هستند. آنچه ما رسیدگی می کنیم دریافت مازاد مبلغ یعنی گرانفروشی است و باید به ما اعلام شود. منبع ایسنا
به گزارش اول فارس سخنان سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در حالی است که هزاران راننده تاکسی های اینترنتی از بالا بودن میزان کمیسیون شکایت دارند ولی بعلت نداشتن تشکل قانونی یا اتحادیه صنفی منسجم امکان طرح شکایت در مراجع قانونی را ندارند.
رانندگان و مسافرین اسنپ و تپسی نظر دهند
نظرات