• 19 / تیر 1403 / 7:34
  • شناسه خبر : 148654

پیام رئیس ستاد دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس خطاب به مردم

نقش‌آفرینی شما در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رنگی تازه به خود گرفت و به حماسه‌ای فراموش ناشدنی بدل شد؛ حماسه‌ی از جنس ایثار و شجاعت و عقلانیت.

 

رییس ستاد دکتر پزشکیان در استان فارس  در پیامی خطاب به مردم چنین نوشت:
_صبحِ امّید که بُد معتکفِ پرده‌ی غیب_
_گو برون آی که کارِ شبِ تار آخر شد_

به نام خدا
مردم شریفِ مهد تاریخ و تمدن و پایتخت فرهنگ و ادب ایران زمین
سلامی به بلندای نام ایران عزیز و به پهنای سرزمین فارس سرافراز

نقش‌آفرینی شما در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رنگی تازه به خود گرفت و به حماسه‌ای فراموش ناشدنی بدل شد؛ حماسه‌ی از جنس ایثار و شجاعت و عقلانیت.
ایثار از آن رو که به رغم تمام ناملایمات و دشواری‌ها، از دلخوری‌های خویش گذشتید و تعیین سرنوشت خود را به دیگری نسپردید.
شجاعت برای آنکه با وجود تمام دل‌نگرانی‌هایی که برای تحقق انتخاب خویش داشتید، اما شجاعانه وارد کارزار شدید و در نهایت با فهم و درک عمیق از وضعیت کشور، در یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ سیاسی ایران، مسیر عدالت، آزادی و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را برای ایران‌مان برگزیده‌اید.

رئیس ستاد دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس

سید عبدالرزاق موسوی رئیس ستاد دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس

اینجانب، به عنوان خدمتگزار ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان فارس و به نمایندگی از اعضای محترم این ستاد، ضمن تبریک موفقیت ایشان که با سلامت نفس و صداقت کلام، توانست اعتماد اکثریت ملت را جلب نماید؛ نکاتی را یادآور می‌شوم:
۱. پیام اکثریت مردم ما روشن است؛ تغییر و اصلاح وضع موجود. چه اکثریتِ نیمی از جامعه که آگاهانه صندوق رأی را برای تعیین سرنوشت خود برگزیدند و چه نیمی دیگر که با سکوت خویش دردهایشان را به گوش همگان رساندند.
اما فراموش نمی‌کنیم که ایران برای همه ایرانیان است. دکتر مسعود پزشکیان، از این پس رئیس‌جمهور همه ما خواهد بود: حامیان دکتر پزشکیان، طرفداران کاندیداهای دیگر و کسانی که نیامدند. همه این‌ها که دل در گرو پیشرفت کشور دارند عزیزند و صاحب حق. و آنگونه که از شخصیت اصلاح‌جوی مقبول و معتدل رئیس جمهور منتخب نیز انتظار می‌رود، بسیار خوش‌بین هستیم که او صدای همه ملت ایران باشد.
۲. مطالبه‌گری حق قانونی تمامی مردم است و اکنون که ملت نقش خود را ایفا کرده‌اند، نوبت به رییس محترم جمهور رسیده تا بر مبنای همان شعارهای صادقانه‌ای که بر دل مردم نشاند، اعتماد ملت را پاسخ شایسته‌ای دهد.
اما آنچه که در این میان اهمیت ویژه‌ای دارد، این است که برای سربلندی رئیس‌جمهور منتخب در مسیر کاهش مشکلات فعلی کشور و بهبود وضعیت، مطالبات ما نیز می‌بایست متناسب با شعارها و باورهای خود ایشان باشد. وعده‌هایی که پیش از انتخابات در قالب میثاق‌نامه ۲۴ بندی منتشر شد و مهمترین محورهای آن، قانون‌مندی، تقویت بُنیه‌های کارشناسی، شایسته‌سالاری و به‌ویژه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است. انتظار می‌رود که خواسته‌های ما ناقض این شعارهای محوری نباشد.
۳. فعالان سیاسی و اجتماعی پرشماری در ایام اخیر ذیل ستادهای انتخاباتی مختلف در سطح کلان‌شهر شیراز و سایر شهرستان‌های استان فارس و یا در هر قالب دیگری، همّ و غمّ خویش را -آن هم در شرایطی مبهم، پیچیده و نابرابر- به کار بستند تا دکتر پزشکیان در این کارزار حساس پیروز شود. همه قدردان این همدلی هوشمندانه و همکاری تاریخی با یکدیگر هستیم. اما اکنون که کام ملت شیرین شد، امید داریم که همه‌ی دوستان و همراهان عزیز، در مسیر پیگیری مطالبات و خواسته‌ها، پس از این پیروزی غرورآفرین، هرگز اجازه ندهند که این نقش تاریخی خود در سپهر سیاسی ایران‌زمین را -خدای ناکرده- به رذیلت سهم‌خواهی و معامله‌گری آلوده کنند. چه اینکه چنین رویه‌ای، آشکارا، ناقض شعارهای رئیس‌جمهور منتخب‌مان، خاصه شایسته‌سالاری و مبارزه با تبعیض است.
۴. علی‌رغم تمام نقایص و محدودیت‌ها و شرایط ناعادلانه، منصفانه نیست اگر نقش کسانی را که در قالب نهادهای اجرایی و نظارتی، همکاری کردند تا جلوی تعرض و تعدی به انتخاب ملت گرفته شود، نادیده بگیریم. بی‌شک موفقیت در راه دشوار پیش‌رو در راستای هدف سربلندی ملت نیز جز با همدلی و همکاری همگانی، میسر نخواهد بود.

در پایان، یک بار دیگر از تمامی مردم آگاه، فهیم و شریف استان فارس، به‌ویژه عزیزانی که ذیل ستادهای مختلف در سطح کلان‌شهر شیراز و سایر شهرستان‌های استان فارس یا در هر قالب دیگری، بی چشمداشت کوشیدند تا سکّان دولت و پرچم اصلاح و تحول را به دست شخصیتی پاکدست و صادق و شریف بسپارند، خاضعانه و صمیمانه قدردانی می‌کنیم و به سهم خود در مقابل همت بلندشان سر تعظیم فرود می‌آوریم.
امّید که همگان قدر این شادکامی را بدانیم و رئیس‌جمهور منتخب نیز با همیاری شایستگان جامعه بتواند از آلام ایران عزیزمان بکاهد و آرامش و آسایشی درخور شأن هموطنان‌مان، هدیه نماید.

گمان مبَر که به پایان رسید کار مُغان
هزار باده‌ی ناخورده در رگ تاک است

سید عبدالرزاق موسوی
رئیس ستاد دکتر مسعود پزشکیان در استان فارس

مطالب مرتبط

بهرام پارسایی: امیدواریم پزشکیان اولین رئیس‌جمهوری باشد که مسائل مهم را به رأی مردم می‌گذارد

واکنش دادگستری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تخلفات انتخاباتی و بازداشت فرماندار باشت

همسر این جانباز ارتشی از مسئولین استان فارس ناامید شده/ آقای مخبر کجایی ؟!

نظرات