• 23 / تیر 1403 / 17:12
  • شناسه خبر : 149005

شکارچی سابقه دار بالاخره در بمو گرفتار محیط بانان شیرازی شد

شکارچی سابقه دار بالاخره در بمو گرفتار محیط بانان شیرازی شد

عکس آرشیوی است

مسوول مرکز مدیریت ستاد بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس از دستگیری شکارچی سابقه دار در پارک ملی بمو خبر داد و گفت: با هوشیاری محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت پارک ملی بمو این شکارچی سابقه دار سرانجام در ساعت ۲ بامداد با یک قبضه اسلحه برنو دوربین دار و پرژکتور دستگیر و تحویل کلانتری رکن آباد شد.

به گزارش اول فارس از شیراز، مجید خانبازیبا تشریح اقدامات انجام شده اظهار کرد: نیروهای ستاد و مرکز مدیریت بحران برای سرکشی شبانه به پارک ملی بمو رفته بودند و در دامنه های نزدیک کوه کلاه‌قاضی به یک گروه متخلف حرفه ای سابقه دار که با یک اسلحه برنو و پرژکتور برخورد کردند.

وی افزود: این گروه اقدام به روشن کردن پرژکتور جهت تعقیب و شکار کرده بودند که با حضور به موقع یگان حفاظت محیط زیست از شکار حیات وحش جلوگیری شد، سرانجام این شکارچی بعد از دستگیر و با ادوات شکار تحویل ماموران کلانتری رکن آباد شد.

مسوول مرکز مدیریت ستاد بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، پارک ملی بمو را یکی از مراکز و زیستگاههای مهم محیط زیست فارس دانست و اضافه کرد: نیروهای یگان و محیط بانان با ایثار جان خود از این پارک مراقبت می کنند و اجازه نمی دهند سودجویان در پارک حضور یابند و به گونه های حیات وحش آسیب بزنند.

خانبازی ادامه داد: حتی در گرمای طاقت فرسای این روزها و شبهای تاریک نیز خللی در حفاظت و حراست از پارک ملی بمو ایجاد نشده است، هر جا شکارچیان بخواهند حضور پیدا کنند در کمترین زمان ممکن محیط بانان و نیروهای یگان حفاظت در مقابل آنان صف می کشند و با تمام قوا از انفال الهی مراقبت می کنند.

مطالب مرتبط

فیلم کم نظیر «پلنگ ایرانی» در پارک ملی بمو که « فرشاد پروتا» گرفت

شکارچی متخلف در ارتفاعات دشت برم کازرون دستگیر شد

جزئیات درگیری مسلحانه شکارچیان متخلف در فسا با ماموران محیط زیست

نظرات

  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - تیر - ۱۴۰۳

    دستمریزادوخسته نباشید به محیط بانان.سربازان گمنام.خواهشا این شکارچیان خر وجود.بی وجدان رابلایی بسرشون بیاورید که تا چندین نسلشان براشون درس عبرت بشه.