• 31 / تیر 1403 / 11:33
  • شناسه خبر : 149610

جستجو برای آب خوردن در زیر زمین فارس: کف‌شکنی و حفاری ادامه دارد

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از حفر، تجهیز، کف‌شکنی و مهندسی مجدد ۹۸ حلقه چاه آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان، از ابتدای سال جاری خبر داد.

جستجوی برای آب خوردن در زیر زمین فارس: کف‌شکنی و حفاری ادامه دارد
به گزارش اول فارس ، علی شبانی گفت: با توجه به ضرورت ارائه خدمات مطلوب و بی‌وقفه به مردم، در ۴ ماهه اول سال جاری اقدامات قابل توجهی در حوزه تأمین آب در استان صورت گرفته است.

او با تأکید بر تداوم خشکسالی ناشی از عدم بارش کافی باران در سال جاری، اظهار کرد: عدم بارش مطلوب و کافی باران و علاوه بر آن پراکنش نامناسب بارندگی‌ها در بیشتر شهر‌ها و روستا‌های استان، موجب شده است مقوله تأمین آب شرب مردم با مشقات عدیده‌ای همراه باشد که در سایه مدد خداوند، با کار مضاعف و تلاش دوچندان در پی رفع موانع هستیم.

شبانی عدم بارندگی مطلوب و تغذیه منابع تأمین آب سطحی در استان در آستانه تابستان سال جاری را از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت آبفا استان توصیف کرد و گفت: با توجه به رویکرد وزارت نیرو مبنی بر تسریع در محرومیت‌زدایی ورفع مشکلات آبرسانی در مناطق محروم، اقدامات جهادی و مطلوبی در حوزه آبرسانی از ابتدای سال جاری در استان صورت گرفته است که حفر، تجهیز، کف‌شکنی و مهندسی مجدد ۹۸حلقه چاه آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان و احداث مخازن ذخیره‌ی آب با ظرفیت مجموع ۵۰۰ متر مکعب، از آن جمله است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در همین خصوص خواستار مشارکت بیش از پیش مردم در مدیریت مصرف آب شد و افزود: اگر مردم شریف استان با مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب در اصل مدیریت مصرف نقشی سازنده ایفا کنند، بی‌تردید با همین شرایط منابع آب هم می‌توانیم تابستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم و به نقطه آرامش برسیم.

مطالب مرتبط

مدیر سد درودزن : آب امسال ۳۲ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال

یک انتصاب دقیقه نودی در آموزش و پرورش استان فارس

تغییر ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان فارس از شنبه ۳۰ تیر تا چهارشنبه سوم مرداد

نظرات