• 01 / مرداد 1403 / 12:34
  • شناسه خبر : 149692

کشف ۱۸۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی تقلبی از دو فروشگاه سم و کود در شیراز

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از کشف و ضبط ۱۸۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی تقلبی از انبار دو واحد فروشگاهی این شهرستان خبر داد و گفت: برای متخلفین پرونده تعزیراتی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۸۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی تقلبی از دو فروشگاه سم و کود در شیراز
به گزارش اول فارس ،محمد میرزایی با بیان اینکه اقلام مذکور با گشت اکیپ بازرسی و ساماندهی فروشگاه‌های سم و کود و داروخانه‌های گیاهپزشکی کشف شد، تصریح کرد: نهاده‌ها ضبط و پس از بارگیری به انبار مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس منتقل شده است.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از اعضای اکیپ بازرسی متشکل از حفظ نباتات، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت خدمات حمایتی، اتحادیه فروشندگی‌های سم و کود شیراز، اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره اماکن نیروی انتظامی، افزود: روند بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر فروشگاه‌های مختلف شهرستان شیراز با قوت ادامه خواهد داشت.

میرزایی با اذعان به اینکه محصولات تقلبی و بی کیفیت علاوه بر بی اثری در مزارع موجب هدر روی منابع مالی کشاورزان و تولید کنندگان می‌شود، بیان کرد: وجود این دست نهاده‌های غیر مجاز در بازار تهدیدی برای سلامتی عموم مردم جامعه نیز می‌باشد از این رو فرایند بازرسی‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن توصیه به کشاورزان که برای تهیه نهاده‌های خود صرفا از طریق فروشگاه‌های مجاز اقدام کنند، اظهار کرد: دارا بودن مجوز و کد ثبت ماده کودی از موسسه خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی که عددی پنج تا ۶ رقمی است، نشان دهنده‌ی استاندارد بودن کالاست.

به گفته او؛ با وارد کردن کد مورد نظر از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ یا پایگاه جامع اطلاعات به نشانی www.kswri.ir دریافت اطلاعات صحت کود‌های شیمیایی امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط

جزئیات قتل مادر ۵۰ ساله توسط فرزندش در یکی از محله‌های شیراز

خبر تازه از پیشرفت کُند واحدهای مسکن ملی برای متقاضیان در شیراز

شرط جدید برای تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان : دریافت عوارض از خودروها

نظرات