• 02 / مرداد 1403 / 15:04
  • شناسه خبر : 149778

هشدار دادستان نسبت به اُفت شدید مخازن آب‌های زیرزمینی کازرون

دادستان شهرستان کازرون، نسبت به وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب‌های زیرزمینی در شهرستان هشدار داد.
اول فارس دومین جلسه فصلی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کازرون در سال ۱۴۰۳ به همراه جلسه شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با حضور مسئولان کازرون، جمعی از روسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولانی از شرکت آب منطقه‌ای استان فارس تشکیل شد.

این جلسه با موضوع اتخاذ راهکار‌های مناسب جهت حفظ و صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی با اولویت شناسایی و پرکردن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییرغیرمجاز در اراضی برگزار شد.

هشدار دادستان نسبت به اُفت شدید مخازن آب‌های زیرزمینی کازرون

صادق رحمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون در این جلسه نسبت به وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب‌های زیرزمینی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی در شهرستان هشدار داد.

دبیر جلسه ضمن تبیین مدیریت مصرف بهینه منابع آب و ارائه راهکار‌هایی پیشگیرانه بیان کرد: لزوم برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب آشامیدنی و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

برای صیانت از منابع آب ابتدا با دانه درشت‌ها برخورد شود

بخرد فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز اظهار کرد: با توجه به بحران آب و لزوم صیانت از منابع آبی، همه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به برخورد قاطع با متخلفان و معرفی آنان به دستگاه قضایی داشته باشند و همه نهاد‌ها عزم جدی در این زمینه داشته باشند و ابتدا نیز از دانه درشت‌ها جهت برخورد شروع کنند.

نماینده ارشد وزارت کشور در کازرون بیان کرد: صیانت از منابع آب‌های زیر زمینی و برخورد با حفر چاه‌های غیر مجاز، با توجه به اهمیتی که در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی و کاهش منابع آبی دارد بسیار حائز اهمیت است و لذا نظارت بر روی چاه‌های مجاز از طریق کنتور‌های هوشمند و انسداد چاه‌های غیرمجاز واقع در حریم دریاچه پریشان باید در اولویت قرار گیرد.

محمدحسن اتحادنژاد رئیس دادگستری کازرون و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز با اشاره به ضرورت هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌ها برای ایجاد نظم و امنیت در شهرستان تأکید کرد.

او همچنین فعال بودن گشت دستگاه های مسئول و هماهنگی آن‌ها با دادگستری و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان را برای پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، منابع طبیعی و صیانت از منابع آبی ضروری دانست.

مطالب مرتبط

همسر این جانباز ارتشی از مسئولین استان فارس ناامید شده/ آقای مخبر کجایی ؟!

واژگونی زانتیا درجاده کازرون به شیراز یک کشته برجای گذاشت

نارضایتی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن کازرون از کندی ساخت مسکن

نظرات