اعتراض رئیس بنیاد ملی گندمکاران به تاخیر در پرداخت پول گندم به کشاورزان/دولت باید جریمه دیرکرد بدهد

اعتراض رئیس بنیاد ملی گندمکاران به تاخیر در پرداخت پول گندم به کشاورزان/دولت باید جریمه دیرکرد بدهد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با گلایه از تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان تاکید کرد قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی باید قبل از فصل کشت اعلام شود.

به گزارش اول فارس، عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ میلیون تن گندم به دولت تحویل داده شده، اظهار داشت: ارزش ریالی این حجم گندم بر اساس نرخ خرید تضمینی امسال، حدود ۱۶۲ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت مسابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

هاشمی در ادامه از روند پرداخت پول گندم به کشاورزان انتقاد کرد و با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی از دست اندرکاران اساسا اعتقادی به تولید داخلی ندارند و نگاهشان معطوف به واردات است، افزود: در حال حاضر کشاورزانی هستند که با گذشت سه ماه از زمان تحویل گندم به سیلوها، هنوز پول خود را دریافت نکرده اند.
وی تصریح کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران در حالی صورت می‌گیرد که دو ماه دیگر فصل جدید کشت گندم فرا می‌رسد و کشاورزی که هنوز پول گندم امسال را دریافت نکرده، دستش خالی است.

هاشمی با اشاره به تاخیر در پرداخت پول گندم به کشاورزان در سال‌های گذشته اظهار داشت: طبق قانون دولت موظف است بابت تاخیر در پرداخت بهای گندم و سایر محصولات اساسی، جریمه دیرکرد پرداخت کند، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته و دولت‌ها تخلف کرده اند.


بر اساس پیش بینی رئیس بنیاد ملی گندمکاران، امسال بیش از ۱۲ میلیون تن گندم خریداری خواهد شد.

هاشمی  تاخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی را یکی دیگر از مشکلات کشاورزی عنوان کرد و گفت: ما دم به ساعت پیگیر تشکیل جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی هستیم و با جدیت کار خود را انجام می‌دهیم، چراکه بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها به اعلام به موقع قیمت‌ها وابسته است.
وی تصریح کرد: موضوعات مهمی از جمله کشت قراردادی منوط به مشخص بودن قیمت هاست و دلیل اینکه در قلب زمستان موضوع کشت قراردادی مطرح می‌شود، این است که قیمت‌ها به موقع اعلام نشده است.منبع:صدا و سیما

مطالب مرتبط

وابستگی ایران به واردات غلات ۲/۵ برابر شد

۱۴۰ تن دانه روغنی کاملینا از کشاورزان استان فارس خریداری شد

پرداخت پول گندم کشاورزان بتدریج تا پایان شهریور !

نظرات