• 14 مرداد 1403
  • دسته‌بندی: آشپزی
  • شناسه خبر : 150855

دستور پخت راحت شیرینی صدفی یا مادلن فرانسوی

دستور پخت راحت شیرینی صدفی یا مادلن فرانسوی

شیرینی صدفی یا مادلن یک شیرینی بسیار خوشمزه ی فرانسوی است که می توانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه ی این شیرینی خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم تهیه شیرینی صدفی یا مادلن

آرد سفید: ۲ لیوان
کره: ۱۰۰ گرم
شکر: ۱ لیوان
شیر: ۱ فنجان
بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
وانیل: ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ: ۲ عدد

دستور پخت شیرینی صدفی

دستور پخت شیرینی صدفی یا مادلن:

مرحله اول

در اولین گام از تهیه این شیرینی خوشمزه خانگی باید ابتدا شکر و تخم مرغ را با یکدیگر درون همزن ریخته و هم بزنید. مواد را مقداری هم بزنید تا کشدار شده و سفید یا کرمی رنگ شود. در این بخش وانیل را نیز به شکر و تخم مرغ ها اضافه کنید.

مرحل دوم

مدت زمان کافی برای هم زدن این مواد تنها ۵ دقیقه می باشد. حالا در این بخش باید کره نیم ذوب شده را به همراه شیر به مواد خود اضافه کنید. مجدد مواد را با دور آرام همزن ترکیب کرده تا یکدست شود.

مرحله سوم

در این بخش نیز می توانید بکینگ پودر و آرد را در سه مرحله الک کنید. این کار موجب شده تا شیرینی شما بافت لطیف تر و بهتری داشته باشد. آرد را در چند مرحله به مواد شیرینی اضافه کرده و به آرامی و در یک جهت هم بزنید. شما برای این کار می توانید از دور آرام همزن هم استفاده کنید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه تمام آرد را اضافه کردید و خمیر شیرینی در ظرف جمع شد، خمیر شما آماده است. حالا سراغ تهیه شسرینی ها بروید. در این بخش  و مرحله از طرز تهیه شیرینی صدفی باید فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از گرم شدن فر باید خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده پهن کنید.

مرحله پنجم

خمیر را با وردنه باز کرده و با استفاده از یک شی شیاردار روی خمیر طرح ایجاد کنید. حالا با قالب صدفی شیرینی های را شکل دهید. شیرینی های قالب زده شده را با فاصله در سینی چرب شده بچینید. فر را در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد دهید و زمان داده تا شیرینی ها پخته شود.

مرحله آخر

این شیرینی ها اماده سرو بوده و شما می توانید روی آن را با شکلات های آب شده و پودر قند نیز تزئین کنید. استفاده از پودر پسته و .. نیز برای تزئین این شیرینی یک گزینه عالی می باشد. این شیرینی خوشمزه با طعم فوق العاده خود یک غذای عالی است که شما می توانید روش تهیه آن را بخوانید.

این شیرینی با چای و قهوه سرو می شود. طعم عالی این شیرینی و ماندگاری بالا موجب شده تا افزاد زیادی به تهیه آن علاقه داشته باشند.

مطالب مرتبط

دستور پخت رولت شکلاتی به روش قنادی و با طعمی بی نظیر

دیدن شیرینی در خواب چه تعبیری دارد؟

نرخ انواع شیرینی در ۴۰ سال پیش/ناپلئون خامه ای ۵۰۰ ریال

نظرات