گزارشی از ۲ قتل توسط یک متهم آنگونه که خودش تعریف می کند

گزارشی از ۲ قتل توسط یک متهم آنگونه که خودش تعریف می کند

صبح روز ۵ مردادماه خبر كشف جسد مردي ناشناس كه در محدوده عوارضي قديم تهران-كرج به قتل رسيده بود به پليس گزارش شد و ماموران كلانتري 181 كوهك به محل اعزام شدند.

به گزارش حوادث اول فارس ، متهم بعد از قتل اول خانواده‌اش را تهدید می‌کند که به کسی حرفی نزنند و بعد از قتل دوم فرار می‌کند
«من بابا را به قتل رساندم.» این جمله‌ای بود که متهم زیر عکس‌هایی که از جسد خونین پدرش انداخته، نوشته بود و بعد آن را برای خواهرش ارسال کرده بود. این متهم اوایل مرداد ماه نیز راننده تاکسی اینترنتی را به قتل رسانده و خانواده‌اش را تهدید کرده بود که اگر به کسی چیزی بگویند آنها را هم خواهد کشت…

اولین جنایت

صبح روز ۵ مردادماه خبر کشف جسد مردی ناشناس که در محدوده عوارضی قدیم تهران-کرج به قتل رسیده بود به پلیس گزارش شد و ماموران کلانتری ۱۸۱ کوهک به محل اعزام شدند. با حضور تیم جنایی در محل جنایت، مشخص شد که مرد مقتول به دلیل اصابت گلوله به سر به قتل رسیده و در همان مکان رها شده است. با حضور بازپرس ویژه قتل در محل حادثه تحقیقات آغاز و پس از آن دستور انتقال جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی صادرشد و تحقیقات در خصوص کشف زوایای پنهان پرونده ادامه داشت تا اینکه دومین جنایت توسط متهم به وقوع پیوست.

دومین جنایت

چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲ بامداد صدای تیراندازی، آن هم پشت سر هم از یک ساختمان در محله بهارستان خواب اهالی را درهم شکست و به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد؛ دختر جوان به پلیس گفت: «من و مادرم مهمانی بودیم که برادرم تعدادی عکس برایم فرستاد. او عکس‌هایی از جسد خون‌آلود پدرم و یک کلت کمری فرستاد که پایین عکس‌ها نوشته بود؛ من بابا را به قتل رساندم. با دیدن عکس‌ها وحشت کردم.»

بعد از تماس دختر خانواده و تماس برخی اهالی محل، ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ماموران تیم تشخیص هویت، آمبولانس پزشکی قانونی در محل حضور پیدا کردند.

برخی اهالی محل در اطراف حلقه زردرنگ که هشدار از ورود ممنوع دارد، جمع شده بودند.

تیم جنایی به ‌محض ورود به طبقه سوم ساختمان مورد نظر با جسد مرد میانسالی مواجه شدند که هدف شلیک گلوله و ضربات مهلک چاقو قرار گرفته بود. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد مقتول که از کارمندان حراست یکی از دانشگاه‌های تهران بوده توسط پسر ۲۰ساله‌اش قربانی جنایت شده است و خواهر متهم که خانه نبوده این قتل هولناک را به پلیس گزارش کرده بود.

وقتی خواهر متهم به خانه رسید هدف تحقیق قرار گرفت. او به ماموران گفت: «برادر و پدرم با یکدیگر خیلی مشکل داشتند و مرتب بر سر کوچک‌ترین مسائل با هم درگیر می‌شدند. ما به خانه یکی از اقوام‌مان رفته بودیم، اما پدرم در خانه ماند. در جریان مهمانی، برادرم عکس‌هایی از جسد خونین پدرم و یک اسلحه کلت کمری برایم ارسال و عنوان کرد؛ پدرمان را به قتل رسانده است. من هم که خیلی ترسیده بودم به پلیس موضوع را اطلاع دادم. البته چند روز پیش هم برادرم با دستان خونی به خانه آمد. وقتی علتش را از او پرسیدم، مدعی شد که یک راننده تاکسی اینترنتی را در جاده تهران-کرج به قتل رسانده است. او با کلت کمری که در دست داشت من را تهدید کرد که اگر این موضوع را به کسی بگویم من را هم به قتل خواهد رساند.»

با بررسی‌های بیشتر معلوم شد بامداد ۵ مرداد، جسد مردی که حوالی وردآورد کشف شده و بر اثر اصابت ۷ گلوله به قتل رسیده توسط این متهم بوده است. طبق گزارش پلیس؛ مقتول مسافرکش اینترنتی بوده و با ماشین پژو پارس خود مسافرکشی می‌کرد که ماشین او توسط قاتل به سرقت رفته، اما چند روز بعد حوالی میدان امام حسین کشف شده بود. با این اطلاعات معلوم شد که اظهارات دختر جوان مبنی بر اینکه برادرش یک راننده مسافرکش را هم به قتل رسانده، حقیقت دارد.

دستگیری متهم و اظهارات او

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات، با بررسی‌های علمی پی بردند پسر جوان پس از به قتل رساندن پدرش راهی شمال کشور شده و در حال حاضر در تهرانپارس تردد دارد که همین سرنخ مهم کافی بود تا متهم در یک‌ قدمی بازداشت قرار بگیرد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از ردیابی مخفیگاه متهم با کسب مجوز‌های لازم قضایی از بازپرس جنایی، بعدازظهر روز پنجشنبه یازدهم مردادماه، راهی تهرانپارس شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های چند دقیقه‌ای پسر ۲۰ ساله را طی یک عملیات دستگیر کردند. همچنین یک سلاح کلت کمری، ۱۶ فشنگ جنگی و سلاح سرد نیز از او کشف شد.

متهم که دارای مشکلات روحی و روانی است، خیلی زود در همان بازجویی‌های اولیه به جرم قتل پدر خود با انگیزه اختلافات شخصی در خانه‌شان واقع در محله بهارستان و ارتکاب قتل راننده تاکسی اینترنتی به ‌خاطر ندادن کرایه و بد صحبت کردن مقتول در آزادراه کرج-تهران با همان کلت کمری اعتراف کرد. متهم با دستور بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای امور جنایی در اختیار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است. او در پاسخ به سوالاتی که در مورد پرونده‌اش شده به «اعتماد» پاسخ می‌دهد.

چرا راننده تاکسی اینترنتی را به قتل رساندید؟ از آن روز بیشتر توضیح می‌دهید.

چند روز قبل از اینکه پدرم را به قتل برسانم از یکی از میدان‌های شرق تهران به‌ مقصد خانه دوستم در اندیشه کرج تاکسی اینترنتی گرفتم. قبل از ایستگاه عوارضی وقتی نزدیک آزادراه کرج -تهران بودیم به راننده گفتم کرایه ندارم، اما خیلی عصبانی شد و بد صحبت کرد. من هم کنترلم را از دست دادم و با کلت کمری که داشتم ۷ گلوله به او شلیک کردم.

با اسلحه راننده تاکسی اینترنتی و پدرتان را به قتل رساندید. اسلحه را از کجا تهیه کرده بودید؟ 

چند سال پیش در اندیشه کرج از یک نفر خریدم. او اسلحه را به من ۷ میلیون تومان فروخت.

بعد از قتل چه اقدامی انجام دادید؟

جسد را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کردم و ماشین او را به سرقت بردم.

ماشین را کجا گذاشتید؟

پس از اینکه ماشین مقتول را سرقت کردم آن را به میدان امام حسین بردم و رها کردم.

بعد از قتل راننده تاکسی اینترنتی کجا رفتید؟

می‌خواستم به خانه دوستم بروم، اما چون دستانم خونی بود به خانه‌مان رفتم. اعضای خانواده‌ام ابتدا فکر می‌کردند با فردی درگیر شدم، اما ماجرا را برای‌شان تعریف کردم و بعد تهدیدشان کردم که اگر موضوع را به کسی بگویند آنها را نیز به قتل خواهم رساند.

از جنایت دوم بگویید. چگونه پدرتان را به قتل رساندید؟ 

شب حادثه اعضای خانواده به مهمانی رفته بودند، اما پدرم در خانه تنها بود. به‌ خاطر همین موضوع پنهانی وارد خانه شدم و در یک لحظه با کلت کمری پدرم را به قتل رساندم و سپس ضربات چاقو را به بدنش وارد کردم.

بعد از به قتل رساندن پدرتان عکس‌ها را برای خواهرتان ارسال کردید. چرا این اقدام را انجام دادید؟ 

می‌خواستم همه بدانند که پدرم را به قتل رساندم.

بعد از جنایت دوم کجا رفتید؟ 

به خانه پسرعموی مادرم در شمال کشور رفتم، اما او من را راضی کرد به تهران برگردم و خودم را تسلیم پلیس کنم، ولی وقتی به تهران بازگشتم یک دفعه در محله تهرانپارس دستگیر شدم.

قتل عمد سردسته جرایم کیفری است. قتل عمد به معنای گرفتن جان یک شخص با آگاهی کامل است که مرتکب این جرم با قصاص و تحت شرایطی با پرداخت دیه و حبس مواجه می‌شود. قتل عمد، مهم‌ترین جرم علیه تمامیت جسمانی افراد است که مطابق با قانون کلیه کشورهای جهان با واکنش شدیدی برای مجازات مواجه خواهد بود. این جرم می‌تواند بر اثر رفتارهای اصابتی مانند شلیک گلوله، استفاده از سلاح سرد، پرتاب جسم سخت یا ضرب و جرح باشد. همچنین رفتارهای غیراصابتی مانند ترساندن یا هیجان‌های شدید، در ‌صورتی‌که با هوشیاری انجام شود در زمره قتل‌های عمدی به‌ حساب می‌آید. در هر صورت، مجازات اولیه آن قصاص خواهد بود. مگر اینکه تحت شرایطی خاص و جلب رضایت ولی‌دم، تخفیف‌هایی صورت بگیرد و مجازات به حبس و پرداخت دیه کاهش یابد.

در واقع قتلی که از روی آگاهی و عدم آگاهی صورت می‌گیرد در عنصر معنوی آنهاست که مهم‌ترین جزو این عنصر «علم و اراده قاتل است.»

رکن مادی جرم قتل‌های عمد، به بررسی فعل و عملی می‌پردازد که موجب کشته ‌شدن یک انسان شده و رکن معنوی، قصد و نیت انجام عمل را بررسی می‌کند. مجازات قتل‌های عمدی قصاص است. اگر قاتل مرد باشد و مقتول نیز مرد باشد، اولیای دم می‌توانند تقاضای اعدام داشته باشند، اما اگر قاتل مرد باشد و مقتول زن، اولیای دم برای تقاضای قصاص باید نصف دیه را بپردازند. دومین مجازاتی که برای قتل‌های عمدی در نظر گرفته شده، دیه و حبس است‌. در صورتی ‌که طرفین به توافق برسند، اولیای دم می‌توانند به‌ جای قصاص، تقاضای دیه داشته باشند و حبس زمانی اعمال می‌شود که قاتل عمدی، شاکی نداشته باشد یا به هر دلیل دیگری، قصاص صورت نگیرد.

بر اساس ماده ۶۱۲ مجازات قانون اسلامی، مدت‌ زمانی که قاتل در زندان به سر خواهد برد، ۳ تا ۱۰ سال است. میزان دقیق زمان حبس، بر اساس دلایل مختلف توسط قاضی تعیین خواهد شد. بعد از اینکه اتهام قتل در دادگاه ثابت شد، در صورت شرایط لازم، حکم قصاص صادر می‌شود، اما درصورت گذشت و رضایت شاکی، این امکان وجود دارد که مجازاتی برای قاتل در نظر گرفته نشود. حالا اگر دادگاه تشخیص دهد که آزادی شخص قاتل و وجود او برای امنیت و نظم جامعه خطرساز است برای او حبسی بین ۳ تا ۱۰ سال صادر می‌شود تا با این مجازات، مجرم از تکرار عمل خود دوری کند.منبع:روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط

در دادگاه محاکمه «شوهر به اتهام قتل همسر موقت » چه گذشت؟

توضیحات سرپرست دادسرای جنایی درباره قتل یک دختر نوجوان توسط راننده تاکسی

قتل راننده تاکسی اینترنتی و پدر با کلت / فیلمبرداری از کشتن پدر توسط پدرام

نظرات