در ادامه این مطلب با ما باشید تا ۹ رفتار اشتباه که هرگز نباید در محل کار انجام دهید را معرفی کنیم.
۱-شکایت کردن
انتقاد بین همکاران رویدادی عادی و معمولی است اما باید طوری عمل کنیم که همکارانمان انتقاد ما را به جای دستور نوعی پیشنهاد همکاری تلقی کنند و آن را مرتبط با کار و مسئولیت ما بدانند. پس هرگز بیش از حد انتقاد نکنید و طوری رفتار نکنید که همکارانتان فکر کنند قصد تجاوز به قلمرو اختیارات آنها را دارید.
۲-خشن رفتار کردن
خشونت در محیط کار یک عامل آسیب رسان شغلی محسوب می شود و به اشکال مختلف مانند خشونت کلامی مانند ناسزاگفتن و… خشونت روانی مانند شایعه سازی، مسخره کردن، مشاجره و … دیده می شود. خشونت در محیط کار دارای پیامدهای جسمی، روانی و مالی می باشد. رفتارخشن در محیط کار باعث می شود شخصی با شما احساس دوستی و راحتی نداشته باشد، پس بهتر است کمی ملایم تر و مهربان تر با دوستان و همکارانمان باشیم.
۳-غیبت درباره همکاران
غیبت در مورد همکاران بسیار ناپسند است زیرا علاوه بر تخریب شخصی دیگر، برای خود غیبت کننده نیز عواقب بدی دارد پس حتی اگر کارهای همکارتان به نظرتان عجیب و ناراحت کننده است هرگز آن را به زبان نیاورید و پشت سر او با همکاران دیگران حرف نزنید. حرف های شما شاید به گوش آن طرف برسد و این جا است که ناراحتی ها، کدورت ها، بدبینی ها و دشمنی ها آغاز می شوند.
۴-سپری کردن ساعاتی در رسانه های اجتماعی
از رسانه های اجتماعی باید زمان ناهار یا استراحت استفاده نمایید. به شما حقوق داده می شود تا مفید باشید نه بازی کنید پس برای فعالیت های شخصی خود از کامپیوتر شرکت استفاده نکنید.
۵-دروغ گفتن برای خوب جلوه دادن خود
برخی از افراد در محیط کار خود برای اینکه ارتقای شغلی یابند دروغ می گویند و کارهای خود را عالی نشان داده اما راجع به همکار خود دروغ می گویند و کار آنها را خیلی بد جلوه می دهند. دروغ های کوچک به روش های بزرگ به شما آسیب می رساند و کسی همیشه هست که حقیقت را آشکار کند.
۶-استفاده بیش از حد عطر و ادکلن
تمیز و خوشبو بودن در محیط کار بسیار پر اهمیت است اما استفاده بیش از حد از عطر و ادکلن در یک محیط محصور ، جز سردرد چیزی ندارد و بسیار آزاردهنده است پس به دیگران احترام گذاشته و از عطر ملایم استفاده نمایید.
۷-ناهار بدبو
اگر در محیط کارتان ناهار میل می کنید و غذایتان را از خانه می آورید سعی کنید غذاهایی به محیط کار آورید که بیش از حد ادویه نداشته باشد و غذاهایی را به محیط کار بیاورید که بوی زیادی را در محیط پخش نمی کنند.
۸-بی صدا نکردن زنگ تلفن
برخی افراد در محیط کار تلفن خود را روی حالت بی صدا قرار نمی دهند و زنگ خوردن گوشیشان سبب برهم خوردن تمرکز دیگران می شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که صدای زنگ تلفن تان به شدت آزاردهنده باشد. اگر منتظر تماس هستید، گوشی را در جیب خود نگه دارید، یا روی میز به حالت بی صدا قرار دهید.
۹-به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس
راز دار باشید و اگر کارتان حساس است و نباید اطلاعات آن به بیرون از محیط کار پخش شود، این کار را نکنید. شما با پخش کردن اطلاعات ممکن است خسارت زیادی به شرکت وارد کنید پس بر حسب اخلاق کاری باید بدانید آنچه در دفتر اتفاق می افتد به دفتر تعلق دارد و به اطلاعات خصوصی احترام بگذارید.
نظرات