به مناسبت روز و هفته خبرنگار

خبرنگارانی که با قلمشان تاریخ سازند

خبرنگارانی که با قلمشان تاریخ سازند

خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

فرزاد زارع – کارشناس گردشگری

روز و هفته خبرنگار و مناسبت مهم ۱۷ مرداد، روزی است که به پاس زحمات شبانه‌روزی خبرنگاران نامگذاری شده است.افرادی که با قلم خود، آینه تمام‌ نمای جامعه هستند و با انتقال بی‌طرفانه اخبار،به آگاهی‌بخشی و روشنایی افکار عمومی کمک شایانی می‌کنند.خبرنگاران، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.
آنها با پرسشگری،پیگیری و مطالبه‌ گری، مشکلات جامعه را به گوش مسئولان می‌رسانند و در راستای رفع آنها تلاش میکنند.در واقع خبرنگار ان خودشان با بیان و نوع نگارش و انعکاس اخبار و اطلاع رسانیهایشان سهم عمده ای در بازسازی روح جامعه و نوسازی افکار عمومی و پاسخگو نمودن مسئولان در برابر ارده های ملی نقش آفرین و سهیم هستند. همچنین،با انتشار اخبار امید بخش و مثبت، به تقویت روحیه امیدواری و همدلی در جامعه کمک می‌کنند.

در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال گسترش است، نقش خبرنگاران بیش از پیش اهمیت یافته است. آن‌ها با تشخیص اخبار صحیح از غلط، به مردم کمک می‌کنند تا در دریای اطلاعات، مسیر درست را انتخاب کنند.
در این روز و در هنگامه این مناسبت، فرصتی است تا از زحمات شبانه‌روزی خبرنگاران قدردانی و تشکر کنیم. کسانی که در شرایط سخت و دشوار، با جان و دل برای اطلاع‌رسانی تلاش میکنند، خبرنگاران، قهرمانان گمنامی هستند که با قلم خود،تاریخ میسازند.
حمایت از خبرنگاران،حمایت از حق اطلاع‌ رسانی است.همه ماباید قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشیم و با رعایت اخلاق حرفه‌ای و احترام به حقوق آنها،به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل کنند.
امیدوارم در سایه حمایتهای مسئولان و مردم، خبرنگاران بتوانند با قدرت و انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند. به همه خبرنگاران عزیز وفعالان رسانه ای از جمله به گزارشگران و عکاسان خبری و به روزنامه نگاران و بخشهای فنی، امور توزیع، مدیریت،سازمان آگهی ها،سردبیری و همه عوامل چاپ و نشر نشریات،خبرگزاریها و پایگاههای خبری، به ویژه آن‌ دسته از خبرنگارانی که با صداقت و امانتداری به رسالت خطیر خود که انعکاس درست و بموقع اخبار و رویدادهای ایران و جهان میپردازند و به وظایف خویش اشراف داشته و عمل می‌کنند، تبریک گفته و توفیقاتشان را از درگاه الهی آرزومندم.

مطالب مرتبط

پیام روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس بمناسبت روز خبرنگار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: مشکل جامعه رسانه‌ای استان نبود یک تشکل منسجم صنفی است

استاندار فارس گفت: خبرنگاران استان با وظیفه شناسی در ساعات و لحظات حساس انعکاس دهنده رخدادها بودند

نظرات