۱۰ ویژگی مردان بالای ۴۰ سال مجرد که خودشان هم نمی دانند

۱۰ ویژگی مردان بالای ۴۰ سال مجرد که خودشان هم نمی دانند

فرق بسیار زیادی بین مردان مجرد 35سال به بالای خوشحال و راضی از وضعیت و 35سال به بالای مجردی وجود دارد که احساس می‌کنند دچار یکنواختی در زندگی شده‌اند.شناخت دقیق خصوصیات مرد ۴۰ ساله باعث می شود بهتر آنها را بشناسیم و در رفتاربا آنها سنجیده تر عمل کنیم. چون رفتار با مرد ۴۰ ساله به بالا نیازمند ملاحظاتی است که حتما باید بدانید.

به گزارش اول فارس ، این تمایز به تمامی به نگرش‌ها مربوط است. برخی مردان ۴۰ سال به بالا مجردی انتخاب‌ آگاهانه‌شان است و زندگی‌ای پر از ماجراجویی و استقلال را می‌خواهند. اما برخی دیگر، انتخاب‌شان تجرد نیست بلکه این تجرد ناشی از برخی ویژگی‌های غیرجذاب‌شان است که باعث شده دیگران از آن‌ها فاصله بگیرند.

این ویژگی‌ها همیشه واضح نیستند اما به محض اینکه بدانید باید دنبال چه ویژگی‌هایی باشید، به سرعت آن‌ها را شناسایی می‌کنید. با راهنماتو همراه باشید تا برخی ویژگی‌های مردان مجرد ۴۰ سال به بالا را با شما مرور کنیم:

۱.نمی‌توانند متعهد باشند
مردان مجرد بالای ۴۰سال پدیده رایجی هستند اما اغلب انتخاب‌شان نیست. این تجرد گاهی ناشی از ویژگی‌های غیرجذاب‌شان مثل متعهد نبودن است. تعهد صرفا انتخاب یک فرد و چسبیدن به او نیست. متعهد بودن یعنی تصمیم‌گیری کردن و پای تصمیمات ایستادن، حتی اگر کار سختی باشد. متعهد بودن یعنی برنامه‌ریزی برای آینده و چسبیدن به برنامه‌ها. برخی مردان بالای ۴۰سال مجرد مانده‌اند چون اهل تصمیم‌گیری و تعهد نیستند. برای آن‌ها تصمیم‌گیری و ماندن پای تصمیمات سخت است.

۲.بیش از حد انتقادی عمل می‌کنند
بعضی مردان ویژگی‌های خوبی دارند: باهوش، موفق و شوخ‌طبع هستند. اما یک خصلت منفی دارند: نسبت به همه چیز انتقاد دارند – از غذای رستوران گرفته تا فیلمنامه آخرین فیلمی که دیده‌اند برایشان منبع انتقاد است.

اول ممکن است به نظر برسد که استانداردهای بالایی دارند. اما در گذر زمان مشخص می‌شود که به ایراد گرفتن عادت دارند. این ایرادهای دائمی دیگران را دور می‌کند. مثل این می‌ماند که مدام در دیگران به دنبال نقص و اشتباه باشید.

۳.ترس از طرد شدن دارند
ترس از طرد شدن یک ترس اولیه است. در روزهای غارنشینی، طرد شدن از قبیله حکم مرگ داشت. برای همین امروز هم می‌ترسیم. بسیاری مردان بالای ۴۰سال مجردند زیرا در زیرلایه‌های شخصیت‌شان ترس از طرد شدن دارند. ترس از طرد شدن مانع از نزدیک شدن آن‌ها به آدم‌های دیگر می‌شود زیرا به دلیل ترس از طرد شدن می‌ترسند احساسات واقعی‌شان را مطرح و به آن‌ها نزدیک شوند.

این ترس فلج‌کننده است و اغلب باعث می‌شود که این مردان فرصت‌ برای روابط معنادار را از دست بدهند.

۴.فقدان خود-آگاهی
خود-آگاهی توانایی دیدمان به شکلی واضح و درک کیستی‌مان، درک اینکه دیگران ما را چگونه می‌بینند و چطور در جهان‌مان وصله جور باشیم، است. این ویژگی برای رشد فردی و شکل دادن به روابط سالم بسیار حیاتی است. اما برخی مردان بالای ۴۰سال هنوز به دلیل همین ویژگی با تجردشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. ممکن است از عادات، نگرش‌ها یا رفتارهایشان که ممکن است برای دیگران بالقوه غیرجذاب باشد، مطلع نباشند.

مثلا ممکن است متوجه نشوند که گفت‌وگوها را انحصاری می‌کنند یا عقاید دیگران را در نظر نمی‌گیرند. یا ممکن است ندانند که منفی‌بافی یا رفتارهای کنایه‌آمیزشان چقدر دیگران را دور می‌کند.

۵.بارهای عاطفی حل‌نشده دارند
همه ما بارهای عاطفی با خودمان حمل می‌کنیم. این بخشی از انسان بودن‌مان است. اما برخی مردان بالای ۴۰سال، هنوز مجرد هستند چون بارهایشان سخت‌تر است. مسائل حل نشده از گذشته می‌توانند سایه سنگینی بر حال بیندازند. شاید قلبی شکسته است که خوب نشده است یا حس شکست ناشی از روابط گذشته است. حمل کوله‌بار احساسی گذشته باعث می‌شود که به روی تجربه‌ها و پیوندهای جدید بسته باشیم. این امر می‌تواند باعث شود که روابط‌مان را خودمان تخریب کنیم.

۶.مقاومت در برابر تغییر
انسان‌ها مخلوقات عادت هستند. پیش‌بینی‌پذیری و روزمرگی برای ما مایه آسایش بوده است. اما این خصلت در رابطه مفید نیست. مقاومت در برابر تغییر برای مردان بالای ۴۰سال مجرد مانعی برای روابط معنادار است. آن‌ها ممکن است روش‌ها و عقاید ثابتی برای چگونه عمل کردن و گذران زندگی شکل داده باشند. این حد از فقدان انعطاف، وارد کردن فرد دیگر به زندگی‌شان را سخت می‌کند.

شاید باید نوع آدم‌هایی که با آن‌ها قرار می‌گذارند را عوض کنند یا مشتاق باشند برای آنکه با دیگری وقت بگذارنند، وقت‌شان را آزاد کنند، بهرحال پذیرش تغییر است که می‌تواند کمک‌شان کند.

۷.منفی‌گرایی
منفی‌گرایی یکی از اصلی‌ترین تغییرات است. مردان بالای ۴۰سالی که هنوز مجرد هستند ممکن است نفهمند که چطور نگرش‌ منفی‌شان می‌تواند شانس پیدا کردن شریک عاطفی را از آن‌ها سلب کند. مدام غر زدن، منفی‌بافی یا انتشار بدترین اتفاق، همیشه مانعی برای پیدا کردن رابطه خوب است. آدم منفی‌باف و منفی‌نگر نمی‌تواند در سطوح عمیق با دیگری صمیمی شود.

۸.فقدان بلندپروازی
بلندپروازی صرفا به معنای بالا رفتن از نردبان ترقی در شرکت و پول زیاد نیست. بلکه به معنای هدف و رویا و انگیزه داشتن برای رسیدن به آن‌هاست. مردان بالای ۴۰سال که هنوز مجرد هستند بلندپرواز نیستند. آن‌ها مسیر و هدف واضحی در زندگی ندارند و ممکن است بی‌هدف و تن‌آسایانه به زندگی ادامه دهند. این ویژگی برای شرکای عاطفی می‌تواند غیرجذابباشد. آن‌ها به دنبال فردی هستند که بتوانند با او زندگی بسازند و و زندگی‌شان با او به اشتراک بگذارند.

۹. نیازهای جنسی :

مردان در چهل سالگی انگیزه های جنسی – نماد مردانگی – و توانایی جنسی شروع به پس رفت می کنند. (البته در مورد همه اینطور نیست)

این فرایند ذاتی معمولا توسط فردی که از آن رنج می برد، انکار می شود – آن ها سعی می کنند عکس آن را ثابت کنند.برخی مردان این احساسات را به موقعیت، جاه طلبی، مذهب، ورزش، سرگرمی های جدید، یا غیره هدایت می کنند.

با این حال بر مبنای خصوصیات مرد ۴۰ ساله به طور ناخودآگاه، آن ها می خواهند ثابت کنند که انگیزه های جنسی و عملکرد آن ها هنوز یکسان است
دلیل این مسئله این است که مغز هم همچون دیگر اندام ها شروع به فرسایش می کند.

حالا هورمونی که برای “مردانگی” شما کار می کند، کمتر تولید می شود.روش دیگری که مردان با آن تلاش می کنند که مردانگی و تمایلات جنسی خود را ثابت کنند، لاس زدن با زنان جوان است.در برخی سطوح این امر قابل قبول است، با این حال، گاهی از کنترل خارج می شود.

شهوت زده شدن پس از دیدن زنان جوان وقتی که ۴۰ ساله هستید به این معنی است که لقب “مرد پیر غیرعادی” شایسته آنهاست.

مشکل در مردان میان سال و سالخورده این است که اگر تمایلات بر آن ها اثر کند، معمولا این کار را انجام می دهند و آن ها را در قالب “مردان مسن غیرعادی” نشان می دهند.صرف نظر از وضعیت اجتماعی و اقتصادی یک مرد، قدرت جنسی او مهم تر از هر چیز دیگری است. این اصل را یادتان باشد.

مردان به این فکر می کنند که در سنین میان سالی قدرت جنسی خود را از دست می دهند، به همین دلیل، با وجود زمان کمی که دارند، مایلند تا جایی که ممکن است با زنان بیشتری باشند

۱۰.مغز یک مرد میانسال :
خداوند به زن ها تمایلات جنسی داده و آن ها را بارور ساخته و هدیه مادری به آن ها عطا کرده است.معمولا بین ۴۵ و ۵۵ سالگی زنان توانایی زایمان خود را از دست می دهند.استروژن، پروژسترون و دیگر هورمون های زنانه شروع به کاهش می کنند و این مسئله تاثیری منفی بر زنان دارد.

از دست دادن باروری و مشکلات مربوط به ترشح هورمون های خاص، مشکلات زیادی را به وجود می آورد.با این حال، همان طور که ممکن است مقابله با یائسگی و تغییرات هورمونی برای زنان بد باشد، این مرحله برای مردان سخت تر است.مردان از اواخر دهه چهارم زندگی مشکلات بدنی خود را احساس میکنند، به خصوص در زمینه جنسی.

این تغییرات تاثیر زیادی بر روحیات آنها خواهد داشت اما میتوان به سبک صحیح زندگی آنها را مدیریت کرد.

مطالب مرتبط

با مردی که این ۸ ویژگی شخصیتی را دارد هرگز ازدواج نکنید!

سفارش ۲ روانشناس مشهور به «زن و شوهرها» برای افزایش صمیمیت

محروم کردن زنان بازنشسته از دریافت حق عائله‌مندی توسط سازمان تامین اجتماعی

نظرات