استاندار فارس: نان فعلا در استان گران نمی شود/ با وزیر جدید کشور آشنا هستم

استاندار فارس: نان فعلا در استان گران نمی شود/ با وزیر جدید کشور آشنا هستم

استاندار فارس گفت: با توجه به افزایش قیمت نان در ۱۵ استان کشور هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت نان در فارس گرفته نشده و تا زمان ابلاغ رسمی؛ با هرگونه افزایش قیمت برخورد قانونی انجام خواهد شد.

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت نان در استان فارس بیان کرد: ۱۵ استان کشور قیمت نان را افزایش داده اند اما تاکنون هیچ گونه افزایش قیمت نان در فارس مصوب نشده است.

وی اضافه کرد: براساس تکلیفی که بر عهده اتحادیه مربوطه قرار داده شده زمینه بررسی این طرح فراهم شده تا درصورتی که اقدامات لازم برای افزایش قیمت نان لازم است می بایست در گام اول در شورای آرد و نان مصوب شده سپس نسبت به افزایش قیمت اقدام خواهد شد.

استاندار فارس تاکید کرد: هرگونه افزایش قیمت تا ابلاغ رسمی تخلف بوده و برخورد قانون با گران فروشان انجام می شود.

محمد هادی ایمانیه در پاسخ یه سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر رابطه دوستی قدیمی ایشان با وزیر جدید پیشنهادی کشور گفت: بنا بر وظایفی که در سطح استان فارس از گذشته تاکنون داشته ام با وزیر محترم کشور دولت چهاردهم هم کاملا آشنا هستم و شناخت کافی و متقابل وجود دارد و برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت دارم.

ایمانیه در خصوص احتمال ابقای ایشان بعنوان استاندار فارس در دولت  دکتر پزشکیان گفت:  هیچ گاه به دنبال پست و مقام نبودم بلکه هرگاه از من درخواست شد حاضر هستم تا به کشور در هر پست و مقامی خدمت کنم.

او خاطرنشان کرد: حوزه اختیارات استانداران مشخص است و هر استانداری نمیتواند در تمامی حوزه ها شخصا نظارت و بررسی کند اما با این حال نظر به درخواست های مردمی و بیان مطالباتی که توسط مردم مطرح شده در حال انجام بوده و در تلاش هستیم تا با برگزاری جلسات مختلف زمینه حل مشکلات برطرف شود.

ایمانیه تاکید کرد: خط دوم آبرسانی شیراز در زمانی افتتاح شد که شاهد هستیم بخش قابل توجه ای از مشکلات شهر شیراز در تامین آب برطرف شد و تنش آبی در شیراز کمتر از سایر کلان شهر های کشور احساس شد.

استاندار فارس در خصوص مدیران استان نیز افزود: اصحاب رسانه با تدوین نامه ای زمینه بررسی مدیران استان را فراهم کرده و به مدیران استان فارس نمره دهند تا مشخص شود کدام مدیر در استان توانسته فعالیت های خوبی در جامعه داشته باشد یا نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

به گفته این مقام مسوول تمامی فعالیت های عمرانی فارس در قالب دفترچه ای تهیه شده تا دولت چهاردهم بتواند مسیر فعالیت های انجام شده طی دولت سیزدهم را پیگیری کرده تا مردم فارس بتوانند از طرح های عمرانی که در استان در حال فعالیت اند بهره مند شوند.

ارزیابی ابعاد مشکلات پرستاران

وی درباره مشکلات پرستاران نیز گفت: برخی‌ مشکلات و گلایه های پرستاران ناشی از مسائل استانی نیست. تامین اجتماعی از دی‌ماه ۱۴۰۲ تاکنون بدهی خود را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت نکرده و ده‌ها هزار میلیارد تومان بدهکار سیستم‌های درمانی است. برای رفع این مشکل دولت باید این مطلب را تهاتر کند.

ایمانیه با بیان اینکه طلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمه ۳ هزار میلیارد تومان است و جمع بدهی این دانشگاه به پرستاران و کادر درمان کمتر از این مبلغ است، گفت: جذب نیروی انسانی برای کادر درمان، بدون مجوز دولت و مجلس امکان‌پذیر نیست. البته قبل از این قضایا یک کار استثنا انجام داده و مجوز جذب ۳۰۰ نیروی پرستار را به دانشگاه علوم پزشکی دادیم. باید به خاطر حفظ جان مردم، این مشکل کمبود نیروی کادر درمان را حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعا اگر تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مرتبط بهتر بود این مسایل پیش نمی‌آمد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای دولت سیزدهم معوقه ۱۹ ماه به پرستاران بدهکار بوده است اما اکنون این معوقه ۸ ماه شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه پرداختی اضافه کاری و کارانه پرستاران شیراز نسبت به اول دولت سیزدهم ۴ برابر شده است، گفت: یکسری مشکلات در اختیار استان نیست ولی باید تلاش کنیم تا مسائل را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

ایمانیه با تأکید بر اینکه در خصوص عملکرد مدیران، هیچکس مصونیت ندارد و همه باید پاسخگوی اعمال و رفتارشان باشد، افزود: در حد توان سعی کردیم عدالت داشته باشیم و اجازه ندهیم کسی سستی کند.

وی درباره افزایش قیمت نان در استان فارس نیز گفت: افزایش قیمت نان در استان فارس غیرقانونی است و هرکسی افزایش داده  خلاف کرده است و باید این تخلفات گزارش شود.

استاندار فارس  درباره تجمع مطب‌های پزشکان در خیابان زند شیراز که موجب بروز ترافیک سنگین در این منطقه شده است، افزود: این حرف درستی است. شهر سلامت شیراز در حال احداث است و قسمتی از این مطب‌ها باید بدانجا منتقل شود. اخیراً به این توافق رسیدیم که عوارض مطب‌ پزشکان در این خیابان به شکل قابل توجهی بالا برده شود و بر عکس در شهر سلامت ایجاد رغبت و انگیزه برای پزشکان کنیم که مطب خود را بدانجا منتقل کنند.

ایمانیه در ادامه درباره جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز نیز گفت: برای تقویت این جایگاه سند سومین حرم اهل بیت(ع) را در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب کردیم که در آن وظایف هر کسی مشخص شده است. در اینجا تنها بحث حرم مطهر شاهچراغ(ع) مطرح نیست بلکه تمام ابعاد شیراز در نظر گرفته شده و حتی برای این سند هم بودجه در نظر گرفته شده است.

وی، یکی از اقدامات خوب در بافت تاریخی شیراز را جمع‌آوری معتادان متجاهر در اطراف حرم شاهچراغ(ع) و خروج اتباع بیگانه از اطراف حرم و بازسازی این منطقه عنوان کرد.

 

مطالب مرتبط

درخواست استاندار فارس از پرستاران برای بازگشت به محل کار

استاندار فارس گفت: خبرنگاران استان با وظیفه شناسی در ساعات و لحظات حساس انعکاس دهنده رخدادها بودند

شرایط « ستاد ثمر » برای انتخاب استاندار جدید فارس اعلام شد

نظرات