۱۸ چیزی که ممکن است در مورد پنجه سگ ندانید

۱۸ چیزی که ممکن است در مورد پنجه سگ ندانید

در حالی که چشم‌ها، گوش‌ها و دم سگ شما ممکن است بیشترین توجه را برای بیان بیشتر جلب کند، قدرت پنجه‌ها را دست کم نگیرید.

در حالی که چشم‌ها، گوش‌ها و دم سگ شما ممکن است بیشترین توجه را برای بیان بیشتر جلب کند، قدرت پنجه‌ها را دست کم نگیرید. جدا از اینکه به طرز وحشتناکی شیرین هستند، پنجه‌ها زائده‌هایی با طراحی فوق‌العاده هستند که سگ‌ها را قادر می‌سازد تا شاهکارهای خود را از سگ‌های درنگ انجام دهند. چه لاغر و ظریف، جسور و ورزشکار، چه شل و ول و پشمالو، ران سگ یک مطالعه جذاب در آناتومی و سازگاری است.

۱۸ مورد زیر را که ممکن است در مورد پنجه سگ ندانید در نظر بگیرید.

آناتومی پنجه

۱. در پنجه چیست؟
به طور متوسط ​​از ۳۱۹ استخوانی که اسکلت سگ را تشکیل می دهند، تعداد انگشت شماری از آن ها (به اصطلاح) به پنجه ها اختصاص دارد. پاهای سگ همراه با استخوان ها شامل پوست، تاندون ها، رباط ها، تامین خون و بافت همبند می شود.

۲. پنجه ها پنج قسمت دارند
پنجه ها از پنج جزء زیر تشکیل شده اند: پنجه ها، بالشتک های دیجیتال، پدهای متاکارپ، پنجه شبنم و پدهای کارپ، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

پدها
۳. پدهای دیجیتال و متاکارپ به عنوان ضربه گیر عمل می کنند و به محافظت از استخوان ها و مفاصل پا کمک می کنند. لنت‌های کارپال مانند ترمز عمل می‌کنند و به سگ کمک می‌کنند در شیب‌های لغزنده یا تند حرکت کند.

۴. پدهای پنجه دارای یک لایه ضخیم از بافت چربی هستند، اما این بدان معنا نیست که سگ شما نمی تواند در اثر راه رفتن روی سطحی که خیلی گرم یا سرد است آسیب ببیند. ۱ دانشمندان معتقدند که سگ های خانگی ابتدا در محیط های سردتر قبل از پخش شدن تکامل یافته اند. بالشتک های ضخیم به سگ ها این امکان را می دهد که در برابر دمای شدید مقاومت کنند. با این حال، در هوای سرد، سگ‌ها دچار ترک خوردگی یا خونریزی از پنجه‌ها می‌شوند و در هوای گرم، راه رفتن روی شن‌های داغ یا پیاده‌روها می‌تواند باعث تاول زدن پنجه‌های آنها شود.

۵. پدها همچنین هنگام راه رفتن در زمین های ناهموار محافظت می کنند. سگ هایی که بیشتر داخل بدن می مانند و روی سطوح صاف تر راه می روند، پدهای نرم تری دارند. پدها همچنین به سگ کمک می کنند تا انواع مختلف زمین را تشخیص دهد.

۶. لایه داخلی پوست پنجه دارای غدد عرق است، اگرچه این غدد در خنک کردن سگ در یک روز گرم موثر نیستند. هنگامی که پنجه های سگتان رطوبت تراوش می کند، ممکن است متوجه اثر پنجه خود شوید. دست های سگ ها مانند انسان ها عرق می کند.

انگشتان پا

۷. سگ‌ها حیواناتی هستند که به صورت رقمی یا تک تک هستند، به این معنی که انگشتان آنها – نه پاشنه‌هایشان – بیشتر وزن آن‌ها را هنگام راه رفتن می‌گیرد.

۸. انگشتان پاهای سگ معادل انگشتان دست و پای انسان است، اگرچه به راحتی که ما انجام می دهیم قادر به تکان دادن آنها نیستند.

پنجه شبنم
۹. تصور می شود که پنجه شبنم بقایای انگشتان شست باشد. سگ ها تقریباً همیشه پنجه شبنم بر روی پاهای جلویی و گاهی اوقات در پشت دارند. پنجه شبنم جلویی دارای استخوان و عضله است، اما در بسیاری از نژادها، پنجه شبنم پشتی هیچ کدام از آنها کم است. به همین دلیل، پنجه شبنم اغلب برای جلوگیری از گیرکردن آنها برداشته می شود. (با این حال، نظرات در مورد لزوم این روش متفاوت است.)

۱۰. اگرچه آنها عملکرد زیادی برای کشش و حفاری ندارند، سگ ها از پنجه شبنم خود استفاده می کنند. آنها به سگ کمک می کنند تا استخوان ها و سایر چیزهایی را که سگ دوست دارد بجود بهتر در دست بگیرد. پنجه شبنم جلویی همچنین در هنگام دویدن سگ ها با سرعت بالا باعث ایجاد کشش می شود.

۱۱. Pyrenees بزرگ هنوز از پنجه شبنم عقب خود برای پایداری در زمین های ناهموار و ناهموار استفاده می کنند و اغلب دارای پنجه شبنم دوتایی در پاهای عقب هستند. در بین سگهای نمایشی، استاندارد نژاد بوسرون برای پنجه شبنم دوتایی عقب است. چوپان پیرنه ای، برید، و ماستیف اسپانیایی نژادهای دیگری هستند که دارای پنجه شبنم دوتایی در عقب هستند که برای استانداردهای نمایش نیز ذکر شده است.

شکل و اندازه
۱۲. نژادهای آب و هوای سرد، مانند سنت برناردز و نیوفاندلند، پنجه های بزرگ و شگفت انگیزی با سطح بیشتر دارند. پنجه های بزرگ و شلخته آنها تصادفی نیست. آنها به این نژادها کمک می کنند تا بهتر روی برف و یخ پا بگذارند.

۱۳. نیوفاندلند و لابرادور رتریورها به خاطر انگشتان بلندشان شناخته می شوند. هر دو نژاد همچنین دارای پاهای شبکه ای هستند که به شناگرانی عالی کمک می کند. نژادهای دیگر با پاهای تاردار عبارتند از رتریور خلیج چساپیک، سگ آبی پرتغالی، اسپانیل صحرایی، و اشاره گر مو سیمی آلمانی.

۱۴. برخی از نژادها دارای آنچه “پای گربه” نامیده می شود. این سگ ها دارای یک استخوان سوم دیجیتال کوتاه هستند که در نتیجه پایی فشرده شبیه به گربه پیدا می کند. این طرح از انرژی کمتری برای بلند کردن استفاده می کند و استقامت سگ را افزایش می دهد. از روی اثر پنجه سگ می توان فهمید: اثر پای گربه گرد و فشرده است. آکیتا، دوبرمن پینچر، اسکناوزر غول پیکر، کوواس، نیوفاندلند، ایردل تریر، بول تریر، کیشوند، اسپیتز فنلاندی و سگ گله انگلیسی قدیمی همگی دارای پای گربه هستند.

۱۵. از سوی دیگر، پنجه برخی از نژادها “پاهای خرگوشی” دارند، که با دو انگشت میانی بلندتر از انگشتان بیرونی هستند. نژادهایی که از پاهای خرگوش لذت می برند شامل برخی از نژادهای اسباب بازی و همچنین ساموید، بدلینگتون تریر، اسکای تریر، برزوی و تازی هستند. اثر پنجه آنها باریک تر و کشیده تر است.

بوی پنجه
۱۶. و سپس “Frito feet” وجود دارد. اگر متوجه بوی مشخص چیپس ذرت شدید که از پنجه های سگتان بیرون می آید، در برابر ترشح بزاق مقاومت کنید. گاهی اوقات عطر ناشی از باکتری ها و قارچ ها است، اما به طور کلی این بو عارضه ای برای سگ ندارد.

ماساژ دادن
۱۷. آیا عاشق ماساژ دستان خود هستید؟ توله سگ شما هم همینطور. ماساژ پنجه می تواند سگ شما را آرام کند و گردش خون را بهتر کند. سعی کنید بین پدهای کف پنجه مالش دهید و سپس بین هر انگشت پا مالش دهید.

ریشه شناسی
۱۸. “Paw” از اوایل قرن چهاردهم paue به معنای “دست یا پای حیوانی که ناخن یا چنگال دارد” از فرانسوی قدیم powe، poue، poe “paw, fist”، واژه‌ای با منشأ نامشخص می‌آید.

مطالب مرتبط

جویدن «پاوربانک» توسط سگ بازیگوش خانه‌‌ای را به آتش کشید(+ویدئو)

افزایش سرسام آور جمعیت سگ های بلاصاحب بحرانی فراگیر در استان فارس

مرگ ۵ نفر بر اثر بیماری هاری در شیراز

نظرات