از ابتدای سال جاری تاکنون:

مرگ ۲۲ نفر بر اثر غرق شدگی در استان فارس که دریا ندارد

مرگ ۲۲ نفر بر اثر غرق شدگی در استان فارس که دریا ندارد

رئیس اورژانس فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۶۰ مورد غرق شدگی گزارش شده ست که در مقایسه با مدت مشابه درپارسال ۶۷ درصد افزایش داشته است.

دکتر مرادیان افزود: از ۶۰ مورد غرق شدگی، ۱۱ مورد خانم، ۳۹ مورد آقا و ۲۰ مورد را کودکان (زیر ۱۲ سال) تشکیل داده اند که ۳۸ مورد نجات یافته و به مراکز درمانی منتقل شده اند و متأسفانه ۲۲ مورد نیز جان خود را از دست داده اند.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه خطر غرق شدگی فقط مختص به ساحل دریا و رودخانه‌ها نیست و می‌تواند در هر جایی که آب وجود دارد، افراد را تهدید کند افزود: شناکردن در استخر‌های شنا، استخر‌های کشاورزی، رودخانه و دریا بدون رعایت اصول ایمنی، خطرات و مشکلاتی را به همراه خواهند داشت و از شهروندان خواست برای شناکردن حتما وسایل ایمنی از جمله جلیقه‌های بادی به همراه داشته باشند و کودکان نیز در کنار استخر شنا رها نشوند.
وی همچنین تأکید کرد: به هیچ وجه تنها و یا در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد شنا نکنند و فقط در محل‌های مجاز شنا کنند تا دیگر شاهد از دست دادن جان هموطنان در استخر‌ها نباشیم.


بر اساس گزارش اول فارس غرق شدگی یکی از ده علت اصلی مرگ و میر در افراد ۱ تا ۲۵ ساله در جهان است.  طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت سالانه ۲۳۶ هزار نفر دچار غرق شدگی می شوند.
بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در رودخانه ها، دریاچه ها ، چاه ها، منابع آب خانگی و استخرهای شنا در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد.

بیماری های زمینه ای مانند صرع، بیماری های قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی ذهنی و… همچنین مصرف داروهای خواب آور، الکل و مواد روان گردان قبل از شنا می تواند زمینه ساز غرق شدگی شود

مطالب مرتبط

بیش از ۸۷ هزار مأموریت اورژانس ۱۱۵ در سه ماه اول سال ۱۴۰۳

۱۶ خرداد روزی پرکار برای اورژانس هوایی فارس استان فارس

حمله خرس به پیرمرد روستایی در کوه های اقلید

نظرات