• 04 شهریور 1403
  • دسته‌بندی: حوادث
  • شناسه خبر : 152699

پاول دورف بازداشت شد

پاول دورف بازداشت شد

کانال تلویزیونی TF۱ فرانسه از بازداشت پاول دورف، بنیانگذار و مدیر عامل «تلگرام» در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس خبر داد. مقامات قضایی فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بودند.

به گزارش اول فارس ،  کانال تلویزیونی TF1 فرانسه گزارش داد که پاول دورف، بنیانگذار تلگرام شامگاه شنبه در فرودگاه لوبورژه در حومه پاریس از سوی پلیس بازداشت شد.

به گزارش شبکه پربیننده فرانسوی، پاول دورف، بنیانگذار تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.

گزارش‌ها حاکیست که دستگاه امنیتی فرانسه پس از صدور قرار بازداشت پاول دوروف از سوی مقامات قضائی این کشور هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت کردند.

گفته می‌شود حکم بازداشت دورف به دلیل همکاری نکردن وی با نیروهای امنیتی فرانسه صادر شده است که وی را در قاچاق مواد مخدر و جرایم سنگین دیگر شریک می‌کند.

شبکه TF1 اضافه کرد که انتشار پیام‌های رمزگذاری در «تلگرام» از علل اصلی شکایت مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

تاکر کارلسون مجری معروف و خبرنگار سابق فاکس‌نیوز در همین رابطه نوشت: این پوتین نبود که دورف را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد. ‌

مطالب مرتبط

توجیه شکست انتخاباتی با همستر کامبت و تلگرام فیتر شده

چه کسی پشت «همستر کامبت» است؟

همستر کامبت به هرکاربر تا چند دلار ایردراپ می دهد؟

نظرات