بسیج‌دانشجویی استان فارس: سرنوشت کارخانه آزمایش در انتظار کارخانه روغن‌نباتی نرگس؟!

بسیج‌دانشجویی استان فارس: سرنوشت کارخانه آزمایش در انتظار کارخانه روغن‌نباتی نرگس؟!

رهبر انقلاب : «تولید، ستون فقرات کشور است؛ یعنی ستون فقرات اقتصاد کشور «تولید» است؛ ستون فقرات تولید هم کارگر است.» (۱۴۰۲/۰۲/۰۹)

شورای تبیین مواضع بسیج‌دانشجویی استان فارس در نامه ای خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان چنین نوشت:

بسمه تعالی
جناب حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی
رئیس کل محترم دادگستری استان فارس
سلام علیکم
احتراما پیرو مشکلات عدیده کارخانه روغن نباتی نرگس و در امتداد سفر حجت الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای ، ریاست محترم قوه قضاییه به استان فارس و بازدید ایشان از واحد تولیدی مذکور در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ ، مقرر شد علاوه‌بر رفع موانع تولید ، پیگیری مشکلات مربوط به حوزه بانکی و همچنین انتقال کارخانه به خارج از شهر به جهت کاهش مشکلات زیست محیطی در دستور کار قوه‌قضاییه قرار گیرد.
حال باید گفت نه تنها ظرفیت تولید این کارخانه و تعداد کارگران آن افزایش نیافته بلکه میزان تولید کارخانه به مرور به صفر رسیده و معوقات چند ماهه ۱۸۰ کارگر این واحد تولیدی پرداخته نشده است و این‌ در حالی است که با وجود نیاز بازار به روغن به عنوان کالای اساسی، بیش از ۱۵۰ تن محصول با ارزش تقریبی ۱۲ میلیاردتومان، در انبارها ذخیره و وارد بازار نشده است.
به نظر می‌رسد کوتاهی و عدم پیگیری و برخورد قاطع در مقابل برخی سؤمدیریت‌ها از سوی مسئولین مربوطه، جز ایجاد نارضایتی کارگران و در معرض تعطیلی قرار گرفتن کارخانه و در ادامه مستهلک شدن و خسارت جبران‌ناپذیر به تولید کشور، نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت و این مهم برای کارخانه روغن نباتی که سابقه رو به رشد این کارخانه حتی در زمان جنگ تحمیلی با ظرفیت تولید ۶۵۰ تن روغن در روز و به کارگیری ۱۶۰۰ کارگر، بزرگ ترین تأمین کننده روغن جنوب کشور بوده است ، قابل تامل است!
همچنین با وجود تخصیص تسهیلات بانکی ، حل مشکلات کارخانه به جهت پرداخت بدهی‌های بانکی و تخصیص زمین در منطقه ویژه اقتصادی ، عزم جدی از سوی مالکان و هیئت مدیره برای انتقال کارخانه به بیرون از شهر دیده نمی‌شود.
فلذا با توجه به گذشت چند سال پیگیری مداوم جریان‌های دانشجویی از نهادهای ذی‌ربط برای حل مشکلات کارخانه روغن نباتی نرگس و جلوگیری از رکود روزافزون این کارخانه اما علیرغم تغییر مدیریت کلان کارخانه در سال‌های گذشته ، همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد و واحد تولیدی که روزی یکی از نمادهای شهر شیراز بوده، امروز با بحران‌های مختلف ناشی از سو مدیریت، دست و پنجه نرم می‌کند.
محل سوال جدی است که چرا مدیریت کارخانه روغن‌نباتی، وظایف خود را نسبت به کارگران انجام نداده و مسیر تعطیلی کارخانه روغن نباتی را در پیش گرفته است؟
راه‌اندازی کارخانه و مقابله با سوء مدیریت در آن نیازمند برخورد قاطع و ورود عاجل دادگستری محترم و انجام وظایف حمایتی دستگاه‌های اجرایی برای بهبود شرایط موجود کارخانه است که شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس ضمن بررسی تخصصی حل مساله کارخانه روغن نباتی تا حصول نتیجه اعم از پرداخت معوقات و حقوق کارگران و تحقق مصوبات سفر ریاست محترم قوه قضائیه ، پیگیر خواهد بود.

و العاقبه للمتقین

مطالب مرتبط

درخواست بسیج‌دانشجویی از رئیس کل دادگستری فارس برای ورود به مسئله بحران آب بیرم

نظرات

  • باهر

    تاریخ : ۸ - شهریور - ۱۴۰۳

    حالا که کمبود برق در تابستان و گاز در زمستان باعث کاهش شدید تولیدات صنعتی و نیز ایجاد آلودگی هوا در کشور گشته است.گیرم که این کارخانه هم بخواهد با حداکثر ظرفیت تولید کند ولی کو برق لازم برای ان؟!
    لذا این هم باید حداقل نصف هفته بالاجبار تعطیل گردد و یا زیر طرفیت کار کند.
    باید فکر نان کرد که خربزه اب است.