اطلاعیه‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فرصت جانبازان برای ثبت نام خودرو

اطلاعیه‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره فرصت جانبازان برای ثبت نام خودرو

 سامانه یکپارچه انتخاب خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول ثبت نام خودرو ضمن ارائه فرصت مجدد برای این گروه از جانبازان از روز پنجشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ به مدت ۱۰ روز کاری بازگشایی شد.

اول فارس: بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز پنجشنبه -۸ شهریور- با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه انتخاب خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول خبر از بازگشایی شد.

در این اطلاعیه آماده است: پیرو نامه شماره ۳۳۶۳۶۲۱ مورخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ سازمان توسعه تجارت ایران، در راستای اجرای فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول موضوع تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۸۵۹۸۳/ت ۶۱۲۵۴ هـ مورخ ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ و آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور به اطلاع می‌رساند به منظور ثبت سفارش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده، جانبازان گرامی مشمول باید جهت ثبت‌نام و انتخاب خودرو به آدرس الکترونیکی janbazan.saleauto.ir مراجعه کنند.

از آنجایی که تعداد قابل توجهی از عزیزان جانباز در فراخوان قبلی از روش واردات خودرو توسط شرکت‌های واردکننده انصراف و مجدداً تمایل به واردات خودرو از طریق شرکت‌ها را دارند بر همین اساس و نظر به پیگیری مکرر جانبازان، مقرر شد فرصت مجدد برای کلیه جانبازان معزز فراهم شود.

همچنین با توجه به تغییر فهرست خودروهای اعلامی توسط شرکت‌ها از لحاظ سال ساخت، مدل و نوع خودرو و عرضه خودروهای جدید، شایسته است در این مرحله کلیه جانبازان مشمول که درخواست واردات از طریق شرکت‌ها را دارند نسبت به انتخاب مجدد خودرو (دقت لازم در ارتباط با خودرو انتخابی معمول شود) اقدام کنند و پس از آن فهرست اسامی مشمولان واردات خودرو به همراه نوع خودرو انتخابی جهت عقد قرارداد (مطابق نمونه قرارداد پیشنهادی پیوست) و انجام فرآیندثبت سفارش، اخذ مجوزهای مورد نیاز، پیگیری ارز تخصیصی به شرکت‌های طرف قرارداد اعلام خواهد شد.

توجه و دقت لازم در رعایت موارد ذیل بمنظور تصمیم‌گیری از طرف جانبازان مشمول الزامیست:
۱- سامانه یکپارچه از روز پنجشنبه مورخ ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ به مدت ۱۰ روز کاری برای عزیزان جانباز بازگشایی خواهد شد.
۲- برای مشمولان واردات خودرو ۵ اولویت انتخاب خودرو در نظر گرفته شده است.
۳- با توجه به محدودیت در کف و سقف تعداد برخی از خودروها، در صورت عدم انتخاب اولویت‌های خودرو موضوع تخصیص خودرو به صورت سیستمی صورت خواهد پذیرفت.
۴- ارزش خودروهای انتخابی معادل ارزش FOB است.
۵- بدیهی‌ست پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه، انتخاب و تخصیص خودرو به مدت ۳ روز براساس محدودیت‌های تولید و تامین برخی از انواع خودروها، یکی از اولویت‌های انتخابی تخصیص داده شده و جزئیات سفارش برای جانبازان قابل رویت خواهد بود.
۶- با توجه به مفاد بند ۵ اطلاعیه چنانچه انتخاب سیستمی اولویت‌ها مورد رضایت جانبازان معزز نباشد، در این صورت جانبازان می‌توانند از طرح واردات توسط شرکت‌ها انصراف داده و گزینه واردات توسط شخص حقیقی (شخص جانباز) را انتخاب کنند.
۷- جانبازان معزز پس از انتخاب و تخصیص خودرو جهت عقد قرارداد و ادامه فرآیند ثبت سفارش به شرکت‌های واردکننده معرفی می‌شوند.
قابل ذکر است، کلیه ثبت‌نام‌های قبلی صورت پذیرفته کن لم یکن و این مرحله ملاک اصلی ثبت نام و انتخاب خودرو است، بنابر این مجدداً تاکید می‌شود جانبازان معزز مشمول که تمایل به واردات خودرو از سوی شرکت‌های واردکننده را دارند در این مرحله نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

مطالب مرتبط

جزئیات کامل ثبت نام ۱۲ محصول ایران خودرو+ جدول قیمت

ایران خودرو: برای خرید خودروهای برقی نیازی به حساب وکالتی و مسدودی مبلغ نیست

وام ویژه (بدون ضامن و کارمزد صفر درصد) برای متقاضیان ثبت‌نام محصولات ایران خودرو

نظرات