الکترونیک آرتز: بازی سیمز ۵ ساخته نخواهد شد
به گزارش اول فارس، الکترونیک آرتز اعلام کرده است که میخواهد فراتر از نسخههای متوالی سیمز (Sims) حرکت کند و ظاهرا قصد دارد از جایگزینی مستقیم سیمز ۴ با نسخه جدید صرف نظر کند و این به نفع رویکرد جدیدی خواهد بود که بازیکنان را قادر میسازد پیشرفت خود را بین نسخهها حفظ کنند و یک تجربه ادامهدار داشته باشند.
این شرکت در ابتدا در یک پست گسترده درباره استراتژی جدید خود برای سری شبیهساز زندگی خود صحبت کرد و کیت گورمن (Kate Gorman)، مدیر کل مجموعه سیمز، بعدا در مصاحبهای با Variety، جزئیات بیشتری از استراتژیها را به اشتراک گذاشت. گورمن توضیح داد:
از نظر تاریخی، مجموعه سیمز با سیمز ۱ و سپس نسخههای دوم و سوم و چهارم شروع شده است و آنها به عنوان جایگزینی برای محصولات قبلی در نظر گرفته میشدند. اما اکنون ما روی جایگزینی پروژههای قبلی کار نمیکنیم و فقط به جهان خود محتوا اضافه میکنیم. این بدان معناست که ما به ارائه تجربه شبیهسازی عالی و آنچه گیمرها از یک سیمز ۵ میخواهند ادامه میدهیم، اما از سوی دیگر این بدان معنا نیست که کار را از نو شروع میکنیم.
همانطور که به این موضوع فکر میکنیم، ما از شما میخواهیم که همه آن خانوادهها و نسلها را در بازی ادامه دهید. این ساختهها، پیشرفت شما هستند و طبیعتا به آنها دلبستگی دارید. ما نمی خواهیم پیشرفت شما را بازنشانی کنیم. بنابراین، پیشرفت مربوط به اعداد و ارقام در بازیها نیست و بدانید که آینده این مجموعه بیشتر شبیه به حفظ پیشرفت شما و داشتن یک تجربه مداوم و ادامهدار است و نه یک شروع و توقف تجربه بین محصولات مختلف.
در حالی که سیمز ۴ اکنون ده ساله است، همچنان به دریافت بستههای الحاقی، بهروزرسانیها، اصلاحات مدرن و جدید ادامه خواهد داد و اخیرا نیز بسته Artist Studio and Storybook Nursery را دریافت کرده است. الکترونیک آرتز میگوید که روی ایجاد بازیهایی متمرکز شده است که در دستهبندیهای متفاوتی در ژانر زندگی شبیهساز از جمله بازیهای آرامشبخش، آثاری با گیمپلی کوآپ بازیهای روایی موبایل قرار میگیرند. قابل ذکر است که Project Rene به عنوان نسخه جدید سیمز و پلتفرم خلاقانه الکترونیک آرتز که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد نیز هنوز در دست ساخت است و با گذشت دو سال، همچنان مبهم باقی مانده است، اما آخرین جزئیات منتشر شده توسط الکترونیک آرتز آن را به عنوان «اثری متمرکز بر ایجاد راههایی برای دوستان برای ملاقات، ارتباط و اشتراکگذاری در حالی که با هم در یک دنیای کاملا جدید بازی میکنند» توصیف میکند.
هنوز مشخص نیست که در نهایت چقدر این بازی که به عنوان سیمز ۵ در نظر گرفته میشد، چقدر با انتظارات متفاوت خواهد بود، اما الکترونیک آرتز میگوید که در پاییز امسال یک نسخه از آن را در دسترس قرار میدهد. فراتر از وعده ویژگیهای جدید برای سیمز ۴ در کنار ادامه تلاشها برای تضمین کیفیت و بهینهسازی بازی، الکترونیک آرتز همچنین Creator Kit جدیدی را معرفی کرده است. Creator Kits، همانطور که از نام آنها پیداست، نوعی بستههای الحاقی هستند که توسط گیمرها ساخته شدهاند اما الکترونیک آرتز آنها را منتشر میکند. در پایان، در مورد فیلم سیمز که توسط استودیوی آمازون امجیام در حال توسعه است، الکترونیک آرتز گفته که در سال آینده در بیست و پنجمین سالگرد مجموعه اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد کرد.
سیمز The Sims یک بازی ویدئویی به سبک استراتژی شبیهسازی زندگی و یکی از پر فروشترین بازیهای تاریخ است که توسط ماکسیس توسعه یافته و بهوسیلهٔ الکترونیک آرتس منتشر شدهاست. این بازی اولین قسمت از مجموعه بازیهای سیمز میباشد.
نام سیمز که اشاره به افرادی دارد که در بازی زندگی میکنند و خود این کلمه مخفف کلمه انگلیسی «The Simulations» به معنای شبیهسازی (مجازی) است.
روند بازی
در سیمز، بازیکن باید بتواند زندگی یک خانواده را از طریق دستور دادن کنترل کند. همچنین هر فرد نیازهای خاصی دارد؛ مثلاْ غذا خوردن، برقراری ارتباط عاطفی، ازدواج، خوابیدن، استحمام و… که فرد با دستور دادن او را در رفع این نیازها یاری میکند و این نیازها با کمک وسایل خانه رفع میشود. برای خوابیدن فرد باید تختخواب داشته باشد و هرچه تختخواب گرانتر باشد، با سرعت بیشتری نیاز خواب او رفع میشود. برای خریدن این وسایل و غذا خوردن، فرد باید پولی درآورد که میتواند بهوسیله شغلهای دزد، پلیس، پرستار، نظامی و… باشد و بسته به تواناییهایش حقوق میگیرد. بازی نقطهٔ پایان مشخص ندارد، اما اتفاقات جالبی که در این بازی رخ میدهد باعث هیجان آن میشود.
رنگهای متفاوت چشم گربه ای ترافیکی یا رفلکتور جادهای یعنی چه؟