آقای پزشکیان کی تکلیف استان فارس را مشخص می کند؟

در حالی که بحث انتصاب استاندار جدید فارس این روزهای یکی از داغ ترین محور در محافل سیاسی استان فارس تاکنون جز حرف و حدیث در فضای مجازی هیچ کس نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

اول فارس: این روزها رفت و آمدهای چهره های سیاسی و اقتصادی به استان فارس زیاد شده است، حتی وزیر کشور و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را هم به شیراز کشانده اند،  که گفته می شود آقای وزیر به درخواست دیدار مسئولین ستاد انتخاباتی حامیان دکتر پزشکیان روی خوش نشان نداد و رسمی آمد و  رفت و خیلی چیزها را ندید و نشنید.

اینجا این روزها از پروژه ها موسوم به «…. میلیاردی»  گرفته که برخی شان البته زمان افتتاح شان هم فرا نرسیده  تا افتتاح چند زمین چمن مصنوعی در برخی مدارس شیراز ، هرکسی بتواند به شیراز آورده می شود ، اینجا رقابت برای قیچی کردن فراگیر است .

خیلی ها لیست داده اند ، اتفاقا مخالفین شناخته شده انتخاباتی دکتر پزشکیان سخت در تلاشند و دستشان نیز به همه جا میرسد.ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان هم چند لیست داده اند ، گزینه مشترک این لیست ها اما بی سرو صدا به کهگیلویه و بویراحمد رفت تا در میدان استانداری یاسوج کارش را شروع کند.

فضای مجازی هم بدجور داغ است ، عده ای کارشان شده خبر سازی ، صبح یک خبر می دهند عصر چیز دیگری ، اصلا کارشان شده شایعه سازی ، خودشان هم نمی دانند چه می گویند ، کافی است چرخی در شبکه های اجتماعی بزنید ، شایعه پراکن ها زیاد شده اند و آسمان و ریسمان کردن می کنند.

پزشکیان در شیراز

مرزبندی دیگر کاملا مشخص است :

گروهی می خواهند استاندار فعلی در استانداری فارس ابقا شود ، کاری عجیب و تصمیمی سخت برای دولت ، چرا که فروپاشی پایگاه رای دکتر پزشکیان در آن صورت قطعی است و موجی فراگیر از نارضایتی از دولت وفاق را در میان حامیان پرو پاقرص سیاسی آقای رئیس جمهور باعث می شود.

هر چند حامیان شهردار فعلی شیراز هم هنوز از پا نیفتاده اند و بدشان نمی آید از شهردار شیراز استاندار جدیدی برای فارس بسازند ، البته که شهردار شیراز علی الظاهر  از لیست گزینه های نمایندگان حذف شده اما پشت پرده تلاش ها همچنان ادامه دارد و رایزنی ها برقرار…

حامیان رسمی و شناخته شده انتخاباتی پزشکیان هم  لیست شان به ۲ نفر رسیده : حیدر اسکندر پور و  عبدالرضا قاسمپور ، دو گزینه ای که هم اصلاح طلب هستند و شناخته شده و هم فعال در کمپین انتخاباتی دکتر پزشکیان  با رزومه کاری پر و پیمان و مورد اقبال عمومی  ، گفته می شود تلاش هایی برای رسیدن به گزینه ای واحد از این دو در حال انجام است .

گزینه های غیر بومی برای استانداری فارس دو گروهند:  جویندگان نام که می خواهند با مطرح کردن نام خود بعنوان گزینه استانداری فارس شانس چانه زنی خود را برای بخشداری و فرمانداری دیار خود یا مقامات میانی دیگر سازمان ها و ادارات بالا ببرند و بقول سری در سرها نشان دهند و برخی دیگر که بعنوان لولو مطرح شان می کنند که تحت عنوان بومی و غیر بومی افکار عمومی مردم استان را به وفاق بازی راضی کنند که «حالا بومی نیاید روی یکی از همین  عزیزان مخالف خود پزشکیان «وفاق» شود بهتر است» و این حرفها ، بالاخره برای کسی که جویای پست و مقام است چه فرقی می کند کی رئیس دولت است  مهم این است که او در شیراز مرکز استان پهناور فارس برای خودش دولتی تشکیل می دهد…

نکته جالب اینکه هنوز از پزشکیان و دولتش در ادارات و سازمان های این استان پهناور حتی به اندازه یک قاب عکس روی دیوار هم خبری نیست … بماند.

گفته می شود دست هایی در نهاد ریاست جمهوری نیز سخت مشغول استاندارسازی از میان گزینه های مطلوب دار ودسته خودشان برای استانداری فارس هستند که لیست های چپ و راست را دور زده و با حربه « اجتناب از اختلاف سیاسی در استان » کسی را برای خودشان به فارس بیاورند و فارس بماند و عقب ماندگی هایش ، وعده های به سرانجام نرسیده و مردم محرومی که نگاهشان به دستان پزشکی حادق است تا شاید تیغ جراحی اش  بر کالبد نحیف مدیریت این استان بخورد….

عضو کانال تلگرام ما شوید

 ما را در کانال واتساپ دنبال کنید 

نظر بدهید

مطالب مرتبط

استاندار جدید فارس: گزینش مدیران بر اساس شایسته‌سالاری است

پیام دکتر حسینعلی امیری استاندار جدید فارس خطاب مردم شریف استان

هشدار هواشناسی درباره بارش‌های رگباری در برخی مناطق فارس

نظرات