در ادامه این مطلب راهکارهایی را به شما معرقی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید ارتباطی عالی با مشتریان خود برقرار کنید پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
راهکارهایی موثر در بهبود ارتباط با مشتری
امروز قصد داریم مطالبی را به شما ارائه دهیم که باعث شود خدمات و محصولات بهتری را به مشتری ارائه دهید و بتوانید ارتباط موثری با او برقرار کنید تا این افراد بتوانند در بلند مدت روابط خوبی با شما برقرار کنند و شما نیز بتوانید از این طریق سود بیشتری به دست بیاورید. در این قسمت از نمناک تکنیک های بهبود ارتباط با مشتری را به شما معرفی خواهیم کرد.
استفاده از نام ها
شغل شما بیزینس است و مدام با مشتری سر و کار دارید بنابراین باید سعی کنید به مشتری حس خوب را انتقال دهید و تا جایی که می توانید قدردان او باشید، از کلمات مثبت استفاده کنید و نام آن ها را به خاطر بسپارید و بیش از حد به دنبال حفظ اعداد نباشید.
حتی نام فرزندان، نام محل زندگی و عنوان شغلی آن ها را نیز به خاطر بیاورید. همین ها باعث می شود که ارتباط شما با مشتری قوی تر شود و با او مانند یک دوست رفتار کنید.
آموزش به مشتری
به او آموزش دهید که قرار است چه اتفاقاتی بیفتد. او را به سمت چیزهای خوبی راهنمایی کنید، به نیازهای او رسیدگی کنید و سعی کنید یک رابطه تجاری و یک رابطه دوستانه خوبی را برقرار کنید.
بهبود ارتباط با مشتری
برای خوشحال نگه داشتن مشتریان و دور نگه داشتن آن ها از رقبایتان تجربیات آن ها را بهبود دهید. برای بهبود تجربیات مشتری از ایمیل یا تلفن یا کانال های دیجیتال و… استفاده نمایید و از طریق کانال های ارتباطی که مشتری می پسندد، به نیازهای او پاسخ دهید.
برای فروشگاه های فیزیکی، سرویس دهی شخصی معمولا بر سایر روش های ترجیح داده می شود اما برای شرکت هایی که حضوری گسترده در دنیای دیجیتال دارند، مشتریان اغلب از طریق وب سایت یا ایمیل با آن ها ارتباط برقرار می کنند.
شناخت مخاطب
برای بهبود ارتباط با مشتری، شناخت مخاطب یک ضرورت است. مشتریان نیز از شرکت انتظار دارند که شرکت موردنظرشان با شایستگی خدمت رسانی کند، برای این کار نیز باید شرکت مخاطب خود و نیازهایش را به خوبی بشناسد.
خدمت رسانی در مقیاس کوچک تر
اگر شرکتی منابع کافی برای ارائه خدمات در پلتفرم های متنوع را نداشته باشد، بهتر است که خدمت رسانی را در مقیاس کوچک تر انجام دهد و خدمات خود را فقط در جاهایی متمرکز کند که در آن ها بهترین است.
بخشندگی
بخشندگی یعنی مهربانی و صداقت، وقف زمان و و حتی دادن هدیه و کادو. اگر بتوانیم رفتار بخشنده خود را به مشتری نشان دهیم، قطعاً احساس خوبی را در او ایجاد می کنیم و او نیز با شما ارتباط قوی تری برقرار می کند، شما را بهتر درک کرده و می فهمد حتی زمان هایی که با او در ارتباط نیستید، می توانید برایش هدیه بفرستید و در قلب او جا باز کنید و همیشه هوای او را داشته باشید.
شفافیت
بسیار مهم است که رابطه شما با مشتری شفاف باشد. رابطه شفاف و بلند مدت با مشتری به شما کمک می کند تا فهم دقیقی نسبت به مسائل داشته باشد و او صداقت شما را متوجه شود و همین باعث می شود که به شما اعتماد کند و بهترین ها را در کنار تان رقم بزند.
کارت دست نوشته مخصوص تشکر
قدرت دریافت یک کارت از پیام متنی داخل موبایل بسیار بیشتر است و دست نوشته روی کارت باعث می شود که مشتری حس بسیار بهتری پیدا کند تا این که بخواهد از سمت شما یک ایمیل دریافت کند. انجام این کار او را به شدت غافلگیر خواهد کرد و باعث ایجاد احساس بهتر در مشتری خواهد شد.
اقدامی در جهت بهتر به نظر رسیدن مشتری
هدف اصلی که باعث می شود مشتریان به سمت ما بیایند و به ما مراجعه کنند، این است که اقداماتی را به کمک ما انجام دهند که خودشان به تنهایی قادر به انجام آن ها نیستند. به عنوان مثال محصولی از ما خریداری کنند که خودشان نمی توانند در خانه آن را درست کنند.
پس شما باید سعی کنید یک محصول با کیفیت در اختیار آن ها قرار دهید و زندگی آن ها را بهتر از قبل کنید که باعث می شود که آن ها بهتر عمل کنند و احساس کنند از زمانی که با شما ارتباط برقرار کرده اند، وضعیت بهتر و راحت تری دارند.
حل مشکل غیرکاری
همانطور که گفتم رابطه شما با مشتری باید کمی فراتر از حوزه کار و خرید و فروش باشد و اگر مشتری شما در زمینه های دیگر به مشکل برخورد و از شما کمک خواست، سعی کنید آن ها را کمک کنید و کمی بیشتر از یک فروشنده برای او مایه بگذارید و حسن نیت خود را اثبات کنید.
افزایش زمان پاسخ گویی
اگر برای فروش محصول خود از کانال هایی برای تعامل با مشتریان استفاده می کنید، کارکنان را آموزش دهید تا به سرعت به سوالات مشتریان و راه حل های تحقیقی پاسخ دهند.می توانید تعداد کارکنانی که به سوالات مشتریان پاسخ می دهند را افزایش دهید.
به اشتراک گذاشتن اطلاعات
مشتری شما می خواهد در مورد محصولی که از شما خریداری می کند یا خدماتی که دریافت می کند، اطلاعات کافی داشته باشد. پس بهتر است که این قضیه را جدی بگیرید، تمام سوالات شان را پاسخ دهید و اطلاعاتی را که می خواهند در اختیارشان قرار دهید تا آن ها با رضایت کامل و تصمیم خودشان مجاب به خرید محصول شما شوند.
افزایش تعامل فیزیکی
بهترین راه برای به دست آوردن مشتریان وفادار افزایش تعامل فیزیکی و ارتباط رو در رو با آنها است. مشتریان تمایل دارند زمانی که می خواهند بدانند چه کاری انجام دهند، چه چیزی بخرند و وقت خود را کجا صرف کنند، سراغ مکالمه های رو در رو و دهان به دهان با اطرافیان خود بروند.
ذهن باز
مشتری باید بتواند با شما راحت باشد و آنقدر ذهن شما را باز ببیند که راحت درخواست ها و پیشنهاداتش را به شما ارائه دهد تا بتواند در مورد روند تولید محصولات، طراحی آن ها و کیفیت محصول، نقطه نظر های بسیار عالی و کاربردی داشته باشد که قطعا به شما کمک خواهد کرد.
بهبود بازخوردهای مشتریان
هنگام راه اندازی کسب و کارتان به کاربران اولیه اجازه دهید در تست اولیه شما شرکت کنند تا بازخورد دریافت کنید، اینگونه نظرات مشتریان نسبت به محصولات یا خدمات شما برای همیشه مثبت باقی خواهد ماند.
رفتار انسان دوستانه
درست است که شما قصد دارید با بهبود رفتار با مشتری شرایط کاری خودتان را بهتر کنید اما از طرفی نباید رفتار انسان دوستانه را فراموش کنید. پس در چارچوب رفتار های انسانی رفتار کنید و کاری نکنید که حق مشتری پایمال شود.
منبع: نمناک
نظرات