ابراز نگرانی شهردار شیراز از ورود روزانه هزاران کامیون از طریق بولوار دکتر حسابی/ترک فعل داشتند شهرداری را متهم می‌کنند

محمدحسن اسدی در بخشی از سخنان خود در یکصد و شصت و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با گریزی به برخی از انتقادها از عملکرد شهرداری این کلان‌شهر گفت: زمانی‌که شهرداری اقدامات عمرانی انجام می.دهد برخی از افراد که در زمان مسئولیت ترک فعل داشتند، شهرداری را متهم می‌کنند که چرا اقدام به احداث تونل مل و اجرای فاز دوم خط ۲ مترو در محور حافظیه می‌کند.

شهردار شیراز

به گزارش اول فارس ازشیراز، عدم ورود کامیون به محدود شهرها در راستایی حفظ جان شهروندان و کاهش تصادفات جرحی و فوتی خودروهای سبک و سنگین‌و جلوگیری از حوادث، انجام اقدامات عمرانی و اجرای پروژه‌ها براساس ردیف‌های بودجه مصوب شورای و آیین‌نامه‌های معاملاتی بدون اینکه شهر بدهکار شود، آن‌هم در شرایطی که نرخ استفاده از تسهیلات و وام.های بانکی نسبت به ادوار گذشته به‌شدت کاهش یافته است، تخریب عملکرد شهرداری توسط کسانی که زمان مسئولیت خود در این مجموعه، ترک فعل کردند و اکنون شهرداری در حال خدمت‌رسانی را مورد تخریب قرار می‌دهند، انجام اقدامات گسترده فرهنگی و زیرساختی ازجمله احداث زورخانه تا عملکرد مطلوب موکب احمد بن موسی(ع) شهرداری شیراز در مرز شلمچه در ایام اربعین تا احداث مسیر ۲۴کیلومتری دوچرخه سورای کوهستان و برگزاری پیاده‌ذوهای بزرگ خانوادگی از جمله سخنان شهردار کلان شهر شیراز در یکصد و شصت و نهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

محمدحسن اسدی در ابتدای صحب‌های خود با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مثلث طلای‌داران گردشگران بین شهرداران سه شهر تاریخی شیراز، اصفهان و یزد اظهار کرد: هفته گذشته شاهد انعقاد تفاهم‌نامه بعد از چند سال انتظار بودیم که این مهم می‌تواند اقتصاد این کلانشهرها را از مسیر توسعه گردشگری رونق دوچندان دهد.

این مقام ارشد شهری شیراز با اشاره به عدم ورود کامیون به محدوده شهری و نامه‌نگاری به استاندار فارس نسبت به جلوگیری از ورود کامیون به محدوده شهر به دلیل مخاطرات‌ حادثه‌آفرین گفت: در مهرماه و زمان بازگشایی مدارس روزانه چند هزار خودرو از شهر صدرا و از طریق بولوار دکتر حسابی وارد شهر شیراز می‌شوند که ورود کامیون ها از این مسیر به شهر شیراز می‌هواند مخاطرات جبران‌ناپذیری را به دلیل تصادف خودروهای سبک و سنگین در برداشته باشد .

شهردار کلان.شهر شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی به برخی از انتقادها از عملکرد شهرداری زد و گفت: زمانی که شهرداری اقدامات عمرانی انجام می.دهد برخی از افراد که در زمان مسئولیت ترک فعل داشتند شهرداری را متهم می‌کنند که چرا اقدام به احداث تونل ملل و اجرای فاز دوم خط ۲ مترو در محور حافظیه می‌کند.

اسدی تصریح کرد: شهرداری شیراز برای اجرای اقدامات عمرانی تمام مباحث کارشناسی خود را در مقابل پرسشگری مسئولان استان ارایه کرده است .

به گفته وی؛ انتقاد از احداث تونل مترو در محور حافظیه در حالی است که احداث تونل در خط یک مترو در بولوار زند انجام شده است، محوری که دارای آثار متعدد میراثی و تاریخی است، اما اکنون برخی از افراد در مقابل احداث خط دو مترو در فاز ۲ با واکنش‌های منفی و ‌مخرب سعی در کاشکنی شهرداری دارند.

اسدی به موضوع احداث تله کابین گریزی زد و گفت: انتقاد نسبت به احداث تله‌کابین در شهر شیراز که گفته می‌شود تخریب محیط زیست است در شرایطی است که در همه شهرها و کشورها تله کابین اجرا شده است، پس انتظار داریم شورائیان از عملکرد شهرداری در مقابل اجرای مصوبات خود تمام قد دفاع کنند.

شهردار کلان‌شهر شیراز در پاسخ به سوالهای رئیس شورای اسلامی شهرهای مبنی بر اینکه اجرای این حجم از پروژه، سوال و ابهامی را ایجاد کرده است که شهرداری بدهکار می‌شود و‌ شهرداری در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام دهد، گفت: هر اقدامی که شهرداری انجام می‌دهد براساس ردیف‌های بودجه و آیین‌نامه‌های معاملاتی است و بودجه شهرداری مصوبه شورا است، پس هرگونه اقدام براساس ردیف بودجه است و انحراف ما از بودجه مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در سنوات قبل سهم استفاده از تسهیلات و وام ۲۱درصد بوده است، افزود: سال گذشته که سهم ما ۶ درصد بوده است انحراف منفی نداشته‌ایم و حتی از کل ردیف تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌ایم و نگرانی‌ها بابت بدهکار کردن شهرداری وجود ندارد.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در پاسخ دومین سوال ریاست شورای اسلامی شهر که برخی معتقدند اقدامات شهرداری بیشتر عمرانی است و کارهای فرهنگی کمتر مورد توجه شهرداری قرار گرفته است، افزود: به‌عنوان یک کارشناس که سالیان سال در شهرداری کار کردم، معتقدم اگر در شهر رویداد و مناسبت‌های متعدد برگزار شود اما پروژه‌های عمرانی نداشته باشیم، همگان معتقدند هیچ کاری نکرده‌ایم و اگر امروز ما کار عمرانی نکرده بودیم باید پاسخگوی همگان باشیم لذا اقدامات فرهنگی و عمرانی تواما انجام شده است.

اسدی در ادامه به اقدامات غیرعمرانی شهرداری فارغ از ساخت پل و تقاطع و بزرگراه پرداخت و گفت: احداث فرهنگسرای معلولین، پردیس سینمایی امین تارخ، مرکز آموزش شهروندی شهرداری، سالن همایش شهرداری، مجموعه اقامتی کوهستان دراک، احداث پروژه‌های سرمایه‌گذاری پارک آبی، تله.کابین و آکواریوم، سالن آمفی تئاتر روباز، مسیرهای متعدد دوچرخه سواری از جمله مسیر کوهستانی، اسفالت مدارس محروم و… بخشی از اقدامات فرهنگی و زیرساختی است.

وی در ادامه به برخی از حمایت.های مالی شهرداری از اقدامات بزرگ فرهنگی و مذهبی پرداخت و خاطرنشان کرد: اقدامات اربعین در موکب حضرت احمدبن موسی (ع)شاهچراغ در مرز شلمچه، برگزاری رویدادهایی مانند شبهای پرستاره و جشنواره بین‌المللی رسانه‌های مقاومت، مساعدت‌ها در حوزه‌های ورزشی، مساعدت در مناسب‌ها و تجلیل از اقشار مختلف بخشی از آن است.

شهردار کلان‌شهر شیراز بیان کرد: در حوزه ترافیک و فرهنگ ترافیکی نیز اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده است که می‌توان به تورها و در اختیار قرار دادن اتوبوس‌های شهری به شهروندان در زمان برگزاری مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی و اختصاص فضای تبلیغاتی در بدنه اتوبوس در تمام مناسبت‌ها یاد کرد که این موارد یک درصد از اقدامات غیرعمرانی شهرداری است که نیازمند آن هستیم این اقدامات در سطح وسیع اطلاع‌رسانی شود.

مطالب مرتبط

گلایه و اعتراض رانندگان کامیون نسبت به بومی گرایی گسترده‌ در حمل و نقل جاده ای

لرزه مترو بر اندام میراث ۱۰۰۰ ساله شیراز در بیخبری آقای میراث‌فرهنگی

بهره برداری از بزرگراه آیت الله حائری ، راهگشای ترافیک قصردشت، دانشجو ، ارم و بولوار چمران شیراز

نظرات