• 25 مهر 1403
  • دسته‌بندی: آشپزی
  • شناسه خبر : 157045

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی خوشمزه با بافتی نرم

بافت نرم، لطیف، و لایه لایه کروسان، آن را به نان شیرینی محبوبی برای ترکیب با مواد دیگر تبدیل کرده است.

در ادامه طرز تهیه کروسان شکلاتی را به صورت مرحله به مرحله برای شما شرح خواهیم داد.

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

مواد لازم:

آرد : ۵۰۰ گرم
آب : ۱۴۰ گرم
شیر : ۱۴۰ گرم
شکر : ۵۵ گرم
کره : ۳۲۰ گرم
خمیرمایه : ۱۱ گرم
نمک : ۱۲ گرم
تخم مرغ : ۱ عدد
شکلات چیپسی : به مقدار لازم

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

مرحله اول

برای تهیه خمیر کروسان آرد، آب، شیر، شکر، خمیرمایه، نمک و ۴۰ گرم کره را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و به مدت ۳ دقیقه با سرعت کم تا متوسط هم بزنید. سپس خمیر را به شکل یک دیسک گرد جمع کنید، داخل ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید، و روی آن را بپوشانید. خمیر را برای یک شب داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله دوم

برای تهیه ورقه کره، ابتدا کره را به قطعات کوچک تقسیم کنید و مقداری آرد روی آن بپاشید. این ترکیب را داخل یک ظرف مخلوط کنید. سپس کره را روی یک قطعه کاغذ روغنی پهن کنید. یک قطعه کاغذ روغنی دیگر روی آن قرار دهید و با وردنه سطح آن را صاف و یکدست کنید. ورقه کره را به مدت ۲ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.

مرحله سوم

خمیر را از یخچال درآورید و با وردنه بر روی سطح کار پهن کنید تا ضخامت آن حدود ۱ تا ۱.۵ سانتیمتر شود. سپس ورقه کره‌ای را از یخچال خارج کنید و در مرکز لایه خمیر قرار دهید. گوشه‌های خمیر را به شکل پاکت نامه روی کره بیاورید تا کره به طور کامل پوشانده شود. سپس خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

مرحله چهارم

به سطح وردنه و میزکار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید. با استفاده از وردنه، خمیر را از وسط به بیرون صاف کنید. سپس خمیر را دوباره تا کنید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. این کار را تا جایی تکرار کنید که کره به خوبی داخل خمیر نفوذ کند. معمولا ۳ بار تکرار این حرکت برای نفوذ کره داخل خمیر کروسان کافی می‌باشد. در آخر روی خمیر را بپوشانید و به مدت یک شب داخل یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

خمیر را از یخچال خارج کنید. به سطح میز کار و وردنه کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن نازک پهن کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که ابعاد خمیر به چیزی حدود ۶۰ سانتیمتر در ۲۰ سانتیمتر برسد. سپس خمیر را به قطعات مثلثی شکل ببرید.

مرحله ششم

مقداری شکلات وسط هر قطعه خمیر بریزید، سپس خمیر را از قسمت پهن آن به سمت باریک رول کنید.        رسپی های مرتبط با طرز تهیه کروسان

طرز تهیه کروسان شکلاتی خانگی

کروسان با خمیر یوفکا

در قسمت قبل طرز تهیه کروسان شکلاتی را ذکر کرده و دستورالعمل تهیه خمیر کروسان را نیز آوردیم، اما اگر دوست دارید می‌توانید از خمیر یوفکا نیز استفاده کنید. در بازار به خمیر یوفکا آماده برای کروسان، خمیر هزارلا نیز گفته می‌شود. برای تهیه کروسان باید خمیر هزارلا را قبل از طبخ کروسان در دمای محیط بگذارید تا یخ آن باز شود. در مرحله بعد باید یک وردنه برداشته و خمیر را کمی پهن کنید. با کمک چاقو برش‌های مثلث شکل روی خمیر زده و با شکلات نوتلا داخل آن را پر کنید.

با نهایت دقت خمیر‌ها را پیچیده و روی کروسان را کمی کره ذوب شده بمالید. توجه داشته باشید که خمیر را نباید خیلی محکم ببندید، زیرا شکل و بافت خوبی نخواهد داشت. کروسان‌ها را در داخل فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید که به جای شکلات می‌توانید از مربا یا هر چاشنی دیگری که علاقه دارید نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط

نظرات