جعفر قادری دلیل کلنگ نزدن قطعه ۸ آزادراه شیراز-اصفهان را علنی کرد !
قطعه ۷ آزادراه شیراز اصفهان قرار بود در هفته دولت با حضور وزیر راه به بهره برداری برسد که به دلیل اصرار نمایندگان شهر شیراز مبنی بر کلنگزنی و آغار عملیات اجرایی قطعه هشت و مخالفت وزارت راه، از دستور خارج شد.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در شیراز درباره ضرورت کلنگزنی قطعه ۸ آزادراه شیراز-اصفهان گفت: دولت از قبل مصوبه ای داشته که در آن نسبت مشارکت وزارت راه و وزارت دفاع مشخص شده اما دستگاههای دولتی در حال حاضر درباره این نسبت اعتراض دارند و معتقدند باید اصلاح شود، که این سبب شده عملا قطعه ۸ کلنگ زنی نشود.
وی افزود: ما اصرار داریم هرچه زودتر در سازمان برنامه و بودجه تعیین تکلیف شده و قطعه هشت هم کلنگ زنی شود تا ۸ قطعه که برنامه ریزی شده به سرانجام برسد و این مسیر را کامل داشته باشیم.
قادری تصریح کرد: دستگاه های دولتی معتقدند باید سهم دولت کم شود، اما از قبل تفاهمات انجام شده و در دولت به تصویب رسیده است و ما اصرار داریم زودتر همین مصوبه اجرایی شود، چون اگر بخواهد مجدداً نسبتهای اصلاح شود و از دولت مصوبه بگیرد، یکسال طول میکشد.
بر اساس این گزارش، قطعه ۷ آزادراه شیراز اصفهان قرار بود در هفته دولت با حضور وزیر راه به بهره برداری برسد که به دلیل اصرار نمایندگان شهر شیراز مبنی بر کلنگزنی و آغار عملیات اجرایی قطعه هشت و مخالفت وزارت راه، از دستور خارج شد.
قطعه ۸ آزادراه شیراز اصفهان به طول ۵۲ کیلومتر از مسیر روستای پسکوهک شیراز به سمت دشت ارژن میرود آخرین قطعه از این مسیر آزادراهی و اولین قطعه آزادراه شیراز بوشهر محسوب می شود که تفاهم نامه آن به نسبت ۳۰ درصد وزارت دفاع، ۲۰ درصد شهرداری شیراز و ۵۰ درصد وزارت راه به تصویب رسیده است اما در یکسال اخیر وزارت راه خواهان کاهش سهم خود به دلیل نبود اعتبارات لازم شده است.